וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי מעזה פגע ברכבו של מפקד החטיבה: "מחייב תגובה"

1.3.2013 / 22:27

קצין באוגדת עזה הגיב לתקרית שבמהלכה פגעו שלושה קליעים ברכבו של אל"מ עופר וינטר, מפקד החטיבה הצפונית באוגדה, ואמר: "הם ידעו שזה הרכב שלו, מדובר באירוע חמור מאוד"

"הם ירו על רכב מפקד החטיבה וידעו זאת היטב. מדובר באירוע חמור מאוד", כך אמר אמש (שישי) לוואלה! חדשות קצין באוגדת עזה, בתגובה לתקרית הירי החמורה בגבול רצועת עזה, שבמהלכה פגעו שלושה קליעים ברכבו של מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, אלוף-משנה עופר וינטר. "מבחינתם זה אולי הישג, אבל מבחינת צה"ל זה מקרה שמחייב תגובה, אחרת זה עלול להתפתח בדיוק כמו בימים שלאחר מבצע עופרת יצוקה", הוסיף.

הירי לעבר הג'יפ של אל"מ וינטר הוא לא ההפרה הראשונה של ההבנות שהשיגו בישראל מול החמאס בתיווך מצרים. לאחר המבצע הפרו ארגוני הטרור את ההבנות ובישראל נמתחה ביקורת חריפה על כך, שהושמעה באוזני המצרים. השבוע הופר השקט פעם נוספת, בשיגור רקטת פאג'ר מרצועת עזה לאשקלון, שהתפוצצה באזור התעשייה בעיר וגרמה נזק בכביש, ללא נפגעים. בעקבות האירוע ישראל סגרה את מעבר כרם שלום להעברת סחורות וכן את מעבר ארז למעבר בני אדם, למעט מקרים הומניטריים. במקביל, המגעים בין ישראל לחמאס בתיווך מצרים נמשכים כדי לקדם תנאי הסדר קבע.

"אני מתפלל שזה לא משהו מאורגן"

זמן קצר לפני האירוע אמש התקרבו עשרות מפגינים לעבר גדר המערכת בגבול עזה. כוח של צבא שהוקפץ למקום ניסה להרחיק את המפגינים מלפגוע בגדר, אך משלא נענו - ביצע כוח צה"ל ירי לעבר שלושה מפגינים בבית להיא ופגע בהם. בתגובה, נפתחה אש לעבר הכוח וזוהתה פגיעה ברכב מפקד החטיבה. מדובר בפעם הראשונה מאז מבצע "עמוד ענן" שבו בוצע ירי מנשק קל לעבר שטח ישראל.

לאחר התפוצצת הרקטה בשטח אשקלון השבוע, הביע ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, תקווה שלא מדובר בהצתה מחודשת של הזירה הדרומית. "מאז 'עמוד ענן' היה שקט מוחלט", אמר פרג'ון לגלי צה"ל, "אני מתפלל שזה משהו לא מאורגן מהצד השני אחרת זה יכול להכניס אותנו למעגל של אי שקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully