וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני עצירים פלסטינים שובתי רעב פונו לטיפול רפואי

סאמר עיסאווי השובת רעב חודשים ארוכים פונה לבית החולים קפלן, משם נמסר כי מצבו טוב ויציב, אך שסירב לעבור בדיקות. עציר נוסף הועבר לסורוקה. שני שובתים אחרים שבו לאכול

העציר הביטחוני סאמר עיסאווי, השובת רעב לסירוגין מאז חודש אוגוסט, פונה אתמול בערב (רביעי) לבית החולים קפלן ברחובות נוכח מצבו הבריאותי. מבית החולים נמסר כי עיסאווי הגיע למוסד הרפואי במצב טוב ויציב, אך מיד עם קבלתו סירב לערוך כל בדיקה שהיא ונשאר להמשך אשפוז והשגחה רפואית. עציר נוסף השובת רעב, איימן שראוונה, ממשוחררי עסקת שליט, הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

הלווית העציר הפלסטיני ערפאת ג'ראדאת שמת בכלא. יותם רונן
הלוויית העציר ערפאת ג'ראדאת שמת ביום שבת בתאו/יותם רונן

בתוך כך, העצירים הביטחוניים טארק קעדאן וג'עפר עז א-דין, גם הם ממשוחררי עסקת שליט, הפסיקו אמש לשבות רעב, לאחר דיון שהתקיים בעניינם. השניים, ששבתו מאז תחילת חודש דצמבר, מאושפזים בבית החולים אסף הרופא בצריפין. הם החליטו להפסיק את שביתת הרעב עד ה-6 במרץ, אז אמור בית המשפטי הצבאי עופר להחליט בעניינם.

מצבם הבריאותי של העצירים שובתי הרעב גורם לדריכות רבה בישראל, לנוכח החשש כי הידרדרות או מוות של אחד מהם יביא להצתת מחאה אלימה בשטחי יהודה ושומרון. זאת על רקע מותו מדום לב ביום שבת של העציר ערפאת ג'ראדאת בתאו בכלא מגידו. ג'ראדאת, סעיר שליד חברון, נעצר לחקירת שב"כ בתחילת השבוע שעבר בעקבות עדויות בהן עלה החשד שהיה מעורב בפיגוע זריקת אבנים שאירע בחודש נובמבר סמוך לקריית ארבע, בה נפצע ישראלי. בחקירתו הודה במיוחס לו וכן בכך שיידה אבנים ליד כפרו במהלך מבצע "עמוד ענן".

מותו של ג'ראדאת הביא למחאה נרחבת בקרב הפלסטינים ואף להתייחסותו של ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. בהודעת לשכתו נכתב כי פיאד "מביע את צערו העמוק ואת תדהמתו עקב 'מות הקדושים' של האסיר ערפאת ג'רדאת בבית הכלא של הכיבוש הישראלי". כמו כן, נכתב כי הוא "מאשר את הצורך לברר לאלתר את הסיבות האמיתיות שהובילו למותו". למחרת מותו של ג'ראדאת הכריזו האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל על שביתת רעב בת יום אחד.

ביום שני נערכה הלווייתו ג'ראדאת בכפרו בהשתתפות אלפי פלסטינים, בהם גם בכירים ברשות. דגלי פלסטין ופתח הונפו באירוע, והושמעו קריאות נגד ישראל. חמושים שנכחו במקום ירו באוויר והפיצו כרוז הקורא לנקום את מותו של ג'ראדאת. הכרוז האשים את ישראל בהריגתו של ג'ראדאת והבטיח להענישה על "פשעיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully