וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההודים זועמים על רצח הילדות - ויוצאים לרחובות

21.2.2013 / 3:10

אלפי אזרחים הודים חסמו כבישים, השחיתו רכוש והבעירו צמיגים במחאה על אוזלת היד של הרשויות, לאור מקרה נוסף שבו 3 אחיות נאנסו ונרצחו. המשטרה ממשיכה לחפש חשודים במעשה

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם

תושבי מדינת המחוז מהאראשטרה שבהודו זועמים על אוזלת היד של הרשויות בעקבות המקרה המזעזע שבו שלוש אחיות, בנות שש, תשע ו-11, נאנסו, נרצחו והושלכו לבאר במחוז בהנדרה. החוליה האחרונה בשרשרת מקרי אונס של נשים וילדות בהודו הציתה אתמול (רביעי) גל מחאה במחוז, במהלכו תושבים מקומיים חסמו כבישים, השחיתו רכוש ציבורי והבעירו צמיגים בכביש. הם דרשו מהמשטרה לנקוט יד קשה כלפי עברייני מין.

הפגנות ענק במחאה על אונס ורצח הנערות. רויטרס
יד קשה כלפי עברייני מין. הפגנות בהודו/רויטרס

מפקד המשטרה המקומית, נגפור ראנג', ניסה להרגיע את הרוחות ואמר כי בידי חוקרי הפרשה כמה ממצאים העשויים להוביל לחשודים במעשה, והבטיח לעדכן על התפתחויות בחקירה. קרובי משפחה של שלוש הבנות סיפרו כי הן יצאו בשבוע שעבר מביתן כדי לחפש את אמן. שר התעשייה של הודו, פראפול פאטל, התייחס למקרה ואמר כי "יש לבצע חקירה יסודית, ובמידת הצורך לקבל עזרה מיחידות משטרה ממדינות מחוז נוספות בהודו, כולל ממחלקות לחקירות פשעים". השר ההודי, שמכהן כחבר בפרלמנט מטעם מחוז בהנדרה, הוסיף כי למצוא את החשודים במעשה בהקדם האפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית דין לפשעים נגד נשים

בחודש שעבר הודיעו הרשויות בהודו על הקמת בית משפט ראשון שידון בפשעים נגד נשים, לאור ריבוי מקרי הפשיעה המינית במדינה. הפאנל המיוחד נפתח במדינת בנגל המערבית, ובראשו עומדות שתי שופטות. כלל השופטים, וכל עורכי הדין של המועסקים על ידי הממשלה בבית המשפט, יהיו נשים.

בחודש דצמבר 2012 מתה מפצעיה צעירה בת 23, שנאנסה באכזריות לעיני בן זוגה על ידי שישה גברים במהלך נסיעה באוטובוס בדרום-מזרח דלהי. בעקבות ההודעה על מותה של הצעירה סטודנטית לרפואה, נאספו אלפי מפגינים בבירה ניו דלהי בדרישה למצות את הדין עם הנאשמים במעשה. המפגינים ערכו במרכז העיר "הפגנה שקטה" וכוחות הביטחון אף סגרו חלקים נרחבים בעיר מחשש לעימותים. ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג, אמר לאחר מותה כי הוא חש עצב עמוק והתחייב להפוך את סערת הרגשות שהתחוללה במדינה לצעדים ממשיים. בהודעה שפורסמה אמר סינג כי האונס יצר "רגשות ואנרגיות" בקרב הודים צעירים המחפשים שינוי בחברה. "זו תהיה הצהרת כבוד אמיתית לזיכרון שלה אם נהיה מסוגלים לתעל את הרגשות והאנרגיות למסלול בונה של פעולה", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully