וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בגדה: בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כוחות צה"ל

שני חיילים נפצעו קל במהלך ניסיון פיזור הפגנות ההזדהות עם שלושה אסירים בכלא עופר שפתחו בשביתת רעב. הפלסטינים: "מאות נפצעו". בין המפגינים גם חבר הכנסת אחמד טיבי

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

כ-300 מפגינים פלסטינים מתפרעים היום (שישי) באזור ביטוניא, סמוך למתקן "מחנה עופר", בהפגנת הזדהות עם אסירים שפתחו בשביתת רעב. מצה"ל נמסר כי שני חיילים נפצעו קל מאוד וטופלו במקום. כ-19 פלסטינים נפצעו באורח קל בהתפרעויות, בהם 15 מירי כדורי גומי וארבעה משאיפת גז מדמיע. לעומת זאת, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מאות מפגינים נפצעו בהתנגשויות. במהלך ההפגנות, התעורר החשד כי שני פלסטינים חמושים התקרבו להתנחלות איתמר ונמלטו. צה"ל פתח בסריקות אחריהם.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה המערבית, 15 בפברואר 2013. רויטרס
השליכו בקבוקי תבערה ואבנים. פלסטיני מיידה אבנים לעבר כוחות צה"ל, היום/רויטרס

הפגנות גם בקדום: כ-60 מפגינים מתפרעים מערבית לשכם. כ-80 מתפרעים בנבי סלאח. הפגנות קטנות מתקיימות גם בבודרוס ובנעלין . כמו כן, בקבוקי תבערה ואבנים הושלכו לעבר מחסום ג'אלמה צפונית מזרחית לג'נין. מיידה בקבוקי התבערה ושני מיידי אבנים נתפסו. אבנים נזרקו גם לעבר הגדר של ההתנחלות איתמר. המפגינים הביעו הזדהות עם שלושה אסירים – סאמר עיסאווי אשר שובת רעב 198 ימים ועם טארק קוהדן וג'אפר עזאדין אשר שובתים רעב זה 80 ימים.

בצה"ל אישרו כי חיילים פתחו באש חיה במהלך ההפגנה במחסום ביתוניא סמוך לכלא עופר. לדברי צה"ל, כוח שמצא עצמו מוקף בהמון פלסטיני שיידה לעברו אבנים, פתח בירי לאחר שחש בסכנת חיים. האירוע ממשיך להיבדק בפיקוד מרכז.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה המערבית, 15 בפברואר 2013. רויטרס
שני חיילים נפצעו קל ולא הזדקקו לפינוי/רויטרס

ב"מען" דווח עוד כי בין המפגינים גם חבר הפרלמנט הפלסטיני ד"ר מוסטפא ברגותי, חבר הכנסת אחמד טיבי ומנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, ראאד סלאח. ברגותי העריך כי כאלף פלסטינים הפגינו היום בהזדהות עם האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי. יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקר היום סמוך לרמאללה באוהל הזדהות עם האסירים השובתים רעב: "בעוד חלומנו למדינה התגשם, אני מבטיח לכם כי כל האסירים בבית הכלא הישראליים ישוחררו", דברי אבו מאזן.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה המערבית, 15 בפברואר 2013. רויטרס
אבו מאזן הבטיח כי "כל האסירים בבית הכלא הישראליים ישוחררו"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully