וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצומים בנס ציונה: עובדי המכון הביולוגי מוחים

יוסי מלמן

6.2.2013 / 13:50

במסגרת סכסוך עבודה שנמשך כבר חודשים ארוכים, השביתו היום עובדי המכון הביולוגי בנס ציונה את העבודה במכון. עורכי דינם: "העיצומים יחריפו אם לא יהיה שינוי"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

עובדי המכון הביולוגי בנס ציונה חידשו הבוקר (רביעי) את העיצומים במחאה על תנאיהם. העובדים מנעו את כניסתם של עובדי חברות מיקור חוץ וקבלנים חיצוניים, וכן תלו שלטים שנשאו כתובות כגון "איפה הכסף" ו"הדיקטטור הגדול" – בגנותו של מנהל המכון, ד"ר אביגדור שפרמן, שמכהן בתפקיד זה 18 שנים. מדובר בסכסוך עבודה שנמשך חודשים ארוכים ומנוהל בידי כשני שלישים מ-350 העובדים המיוצגים בידי ועד של המקצועות הטכניים. עובדי המחקר המיוצגים על ידי ועד אחר - לא הצטרפו לסכסוך. לצד המפגינים גם ההסתדרות הכללית, שתומכת במאבק העובדים הטוענים כי ההנהלה מקפחת את זכויותיהם.

עובדי המכון הביולוגי בנס ציונה מוחים, ינואר 2013. דרור עינב
עובד המכון הביולוגי נערך ליום מחאה/דרור עינב

עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד, המייצגים את ועד עובדי המכון, מסרו: "עובדי המכון מבקשים להעביר מסר פשוט להנהלה ולמנהל המכון בפרט". לדבריהם, "מנהל המכון מנהל רק משא ולא מתן, בעוד עובדי המכון מבקשים לבצע את עבודתם למען ביטחון המדינה. אין להם דרישות כספיות. הנהלת המכון יודעת בדיוק מה נדרש בכדי להביא לשינוי המציאות הקשה במכון, ואם לא יחול שינוי העובדים יחריפו את העיצומים".

גם הפעם פניית וואלה! חדשות להנהלת המכון לא נענתה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המכון הביולוגי- אחד מהמוסדות החשאיים בישראל

בעבר פנו נציגי העובדים לראש הממשלה ולשר הביטחון האחראים על המכון, בבקשה להתערב בסכסוך ולבדוק את תפקודו של ד"ר שפרמן. עם זאת, פניותיהם לא זכו להתייחסות.
המכון נחשב לאחד המוסדות החשאיים ביותר בישראל, יחד עם הכור הגרעיני בדימונה (קמ"ג - הקריה למחקר גרעיני) ועם הרשות לפיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל). לפי פרסומים זרים, במכון מפתחים כלי נשק כימיים וביולוגיים. בעבר צוין באותם פרסומים כי במכון הוכנו הרעלים שבהם השתמשו אנשי המוסד בניסיון החיסול הכושל של מנהיג חמאס חאלד משעל, שבוצע ב-1997 על אדמת ירדן.

עובדי המכון הביולוגי בנס ציונה מוחים, ינואר 2013. דרור עינב
תולים שלטים בגנות מנהל המכון/דרור עינב

במכון שוקדים גם על פיתוח אמצעי הגנה, ניטור וחיסון מפני כלי נשק כימיים וביולוגיים. החיסון השנוי במחלוקת נגד אנתרקס (גחלת) שנוסה לפני כ-15 שנים על חיילים, בניגוד לאמנת הלסינקי המסדירה את הכללים לניסויים רפואיים בבני אדם - פותח במכון. ד"ר שפרמן, שתחום התמחותו הוא אנתרקס, צפוי לפרוש בסוף השנה לגמלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully