וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חוליית ג'יהאד ניסתה לחטוף ישראלים בסילבסטר

הותר לפרסום: השב"כ עצר שני אזרחים ישראלים שסייעו לכאורה לשני תושבי ג'נין בניסיונות לחטוף ישראלים בסוף השנה האזרחית. כתב אישום חמור הוגש נגד השניים

יותם רונן

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד יוסף וורדה, בן 34 מקלנסוואה, ואנאס ג'בארין, בן 19 מאום אל-פחם, אשר נאשמים במעורבות בניסיון של הג'יהאד האיסלאמי לחטוף ישראלים בערב ראש השנה האזרחית.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין דן כהן מפרקליטות מחוז מרכז, מספר חודשים לפני שהשניים נעצרו, הקים פעיל ג'יהאד איסלאמי מג'נין בשם מג'די אגבאריה חוליה שמטרתה היתה לחטוף חייל צה"ל או אזרח ישראלי יהודי מתוך שטחי ישראל, והסתרתו באזור ג'נין – בתחילה בדירה ובהמשך במערה באזור. זאת, לשם החזקתו כקלף מיקוח עבור שחרור אסירים פלסטינים הכלואים בישראל.

לטענת הפרקליטות, בספטמבר האחרון פנה וורדה לאגבאריה, סיפר לו כי הוא שרוי בחובות כלכליים וביקש את עזרתו. אגבאריה מסר לו 10,000 שקלים, ובהזדמנות אחרת מסר לו כ-9,000 שקלים במזומן, ואמר לו שהוא זקוק לו וכי מאוחר יותר יסביר לו לאיזה צורך. מספר ימים לאחר מכן נפגשו השניים באזור ג'נין, ואז אגבאריה אמר לוורדה כי הוא רוצה "לחטוף אחד", והבטיח לו כסף תמורת החטיפה. בתחילה סירב וורדה, אולם בהמשך הסכים, על רקע מצבו הכלכלי. בתחילת חודש דצמבר נפגש וורדה עם שניים מחברי החוליה, אשר תכננו עמו את החטיפה. בשלב מסוים חש אגבאריה כי וורדה מנסה להוליך אותו שולל, לכן נפגש עמו ודרש את כספו בחזרה באיומי אקדח. אז שכנע אותו וורדה שבכוונתו לבצע את החטיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב בו נסעה החוליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, בשלב מסוים הוכנס גם ג'בארין לסוד התכנון. בסוף דצמבר נכנסו שניים מחברי החוליה הפלסטינים לתוך ישראל, ונסעו לאום אל-פחם כדי להיפגש עם וורדה ולבצע את החטיפה. השלושה נסעו לכפר ברטעה, שם רכשו חבל ואזיקונים מפלסטיק לצורך קשירת החטוף, סכין, אקדח-דמה היורה כדורי פלסטיק לצורך איום על החטוף, כובעים לצורך הסתרת פניהם ממצלמות אבטחה וכפפות לצורך הסוואת טביעות אצבעותיהם.

לאחר שרכשו את הציוד שאמור היה לשמש אותם בחטיפה, החלו השלושה לנסוע בכבישי הארץ, במטרה לאתר חייל אותו יוכלו לחטוף. חברי החוליה תכננו לעצור ליד חייל ולהציע לו טרמפ, ולאחר שיעלה לרכב תכננו לחטוף אותו באיומי אקדח. השלושה נסעו באזור חדרה והשרון, ועצרו את כלי הרכב בצמתים, בתחנת הרכבת בבית יהושע ובתחנות הסעה, בסמוך לקבוצות חיילים, והמתינו כי חייל יבקש לעלות לרכב, אך זה לא קרה.

לאחר שהניסיון לחטוף חייל כשל, ביום למחרת, ב-31 בדצמבר, שוב יצאו השלושה ברכבם במטרה לעצור בצמתים ובתחנות הסעה, על מנת לחטוף חייל. חברי החוליה נסעו ברכב באזור תל-אביב, פתח תקווה והשרון, ועצרו פעמים רבות ליד תחנות אוטובוס, בתחנת רכבת או במקומות בהם המתינו נוסעים. באחת העצירות, בסמוך לתחנת הסעה בצומת פרדסייה, ניסה וורדה לשכנע אזרח וחייל לעלות לרכב, אך נכשל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נייר דבק, כפפות ואקדח דמה. ציוד החטיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכיוון שלא הצליחו לחטוף חייל, החליטו השלושה לשנות את שיטת הפעולה שלהם. תחילה חשבו שאחד מהם ייצא מהרכב בתחנת הסעה ויעשה עצמו מטיל מימיו, ואז יתנפל על חייל שממתין שם. אולם, לבסוף החליטו כי חברי החוליה יסתתרו בחלקו האחורי של הרכב, ולאחר שיעלה נוסע לרכב, הם יתנפלו עליו וישתלטו עליו. הם המשיכו לנסות למצוא חייל לחטוף, אולם ללא הצלחה. לבסוף החליטו לישון במחסום אייל, ושם נעצרו על ידי כוחות הביטחון.

וורדה וג'אברין נאשמים בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, ניסיון חטיפה לשם רצח או סחיטה ומתן שרות להתאחדות בלתי מותרת. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. "שני המשיבים היו מעורבים, כל אחד לפי חלקו, בתכנית חטיפה שמטרתה מיקוח לצורך שחרור אסירים פלסטינים. מעבר לסכנה בה היו מעמידים את החטוף, הרי שהשניים חברו לאנשי טרור, אשר חפצו בפיגוע חטיפה, בעל השלכות קשות ומרחיקות לכת על בטחון המדינה והציבור", נכתב בבקשת המעצר. "רק פעולה מהירה ונחושה של כוחות הביטחון, מנעה מאנשי החוליה, אשר תכננו להמשיך ולחפש קרבן חטיפה למחרת היום, לבצע את זממם".

"מדובר בסיכול משמעותי ביותר, בשיתוף פעולה מהיר ואיכותי של כלל גורמי הביטחון, למעצרה של חוליה מסוכנת, שהייתה במהלך פעילות למימוש חטיפה שך חייל צה"ל או אזרח ישראלי", נמסר מהשב"כ, "בנוסף, ניכר כי ארגוני הטרור ממשיכים במאמץ לעשות שימוש בגורמים מקרב ערביי ישראל לקידום מטרותיהם, בדגש על ניצול חופש התנועה שמקנה להם תעודת הזהות הכחולה, כמו גם את יכולתם של תושבי איו"ש להיכנס לישראל בהברחה ברכבם ש ערבים ישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully