וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "לתקיפה יהיו השלכות משמעותיות על תל אביב"

סגן שר החוץ של אירן שיגר איום בעקבות התקיפה בסוריה שלפי הדיווחים כוונה למשלוח נשק ללבנון. שגריר סוריה בלבנון אמר כי לארצו יש "יכולת לתגובת פתע"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אחרי התקיפה בסוריה, שלפי הדיווחים כוונה למשלוחי נשק לחיזבאללה, מגיעים היום (חמישי) האיומים מצד אירן. סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר-עבדוליין אמר כי לתקיפה בסוריה יהיו השלכות משמעותיות על תל אביב - כך דווח ב-Press Tv. הוא קרא למזכ"ל האו"ם באן קי-מון לנקוט צעד מעשי בעקבות התקיפה, והציע להנהגה הישראלית "לא להסתמך יותר מדי על סוללות הפטריוט שמוצבות באזור". גם שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, גינה את "המשטר הציוני" בעקבות התקיפה וטען כי מדובר בהפרה בוטה של הריבונות של סוריה. ביום ראשון אמר עוזר בכיר למנהיג הרוחני העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, כי מתקפה בינלאומית על סוריה תיחשב כמתקפה על אירן ועל בנות בריתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התקיפה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות האירנית "אירנא" ציטטה את דברי, לפיהם אין ספק שהתקיפה האווירית תואמת את המדיניות של המערב לפגוע בממשל הסורי ובנסיון שלו להשיב את היציבות והביטחון. "הצעד הבלתי אנושי מוכיח את הלגיטימיות של הממשל הסורי והאומה שלו בתמיכה בתנועות ההתנגדות והטינה שלהם כלפי הציונים". לטענתו, המהלך גם חושף את התיאום בין "הטרוריסטים שמנסים לערער את סוריה במטרה להשיג את המטרות של "המשטר הציוני".

שגריר סוריה בלבנון, עלי עבדול-קארים איים כי לארצו יש "יכולת לתגובת פתע" בתגובה לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה - כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. לדברי עבדול-קארים, הוא אינו יכול לחזות מתי תבוא התגובה, וכי הגורמים המוסמכים יטפלו בהכנות לכך.

הבוקר גינה חיזבאללה בחריפות את "התקיפה הישראלית במתקן המחקר בסוריה". בהודעה שפרסם נמסר כי "התקיפה עולה בקנה אחד עם יצר התוקפנות והנפשעות המושרשת עמוק בישראל. היא בוצעה בהתאם למדיניותה של ישראל, שמטרתה היא למנוע מכל גורם ערבי או איסלמי לפתח את יכולותיו הצבאיות והטכנולוגיות". עוד ציין חיזבאללה כי המתקפה הישראלית "הברברית" מחייבת גינוי מצד הקהילה הבינלאומית והעולם הערבי והאיסלמי.

גם רוסיה התייחסה לאירוע והביעה דאגה מהדיווחים על התקיפה. "אם המידע הזה נכון, מדובר במתקפות שבוצעו ללא כל התגרות במדינה ריבונית, תוך הפרה בוטה של החלטות האו"ם וללא כל הצדקה", מסר משרד החוץ הרוסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עלי אכבר סלאחי, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית באירן. ISNA,Mehdi Ghasemi, AP
איום לישראל. שר החוץ של אירן/AP, ISNA,Mehdi Ghasemi

אתמול שלל הצבא הסורי את הדיווחים לפיהם מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו שיירה שנעה מסוריה ללבנון. "אנו חוזרים ואומרים שישראל תקפה מתקן שמטרתו היא חקר מדעי. זו הפרה בוטה של המרחב האווירי הסורי. לכולם ברור כעת שישראל היא זו שמפיקה את מירב התועלת מפעולות הטרור שמבוצעות בתוך סוריה ופוגעת בעם הסורי. היא מסייעת למדינות העוזרות לטרור, ובראשן טורקיה וקטאר", נכתב בהודעה מטעם צבא סוריה.

עוד נמסר בהודעה כי התקיפה נעשתה בתיאום עם המורדים, וכי היעד שהותקף הוא מרכז מחקר מדעי באזור ג'מראיא שבפרברי דמשק, זאת לאחר שחוליות הטרור החמושות נכשלו בניסיונן להיכנס אליו במהלך החודשים האחרונים ולהשתלט עליו. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו שני פועלים במרכז וחמישה נוספים נפצעו. "מטוסי הקרב הישראלים ביצעו את מתקפתם וגרמו לנזקים כבדים לרכוש. בנוסף, הם הרסו כליל את המבנה וכן מרכז לפיתוח כלי רכב ומוסך ששכנו בסמוך", נמסר.

מנגד, לוואלה! חדשות נודע מפי גורמי מודיעין במערב כי היעד שהותקף הוא בסיס צבאי שממנו היו אמורות לצאת שיירות של נשק ללבנון. "אל אותו בסיס ליד דמשק מגיעות משאיות צבאיות שפורקות נשק ומעבירות אותו למשאיות אזרחיות במסווה של משאיות שמעבירות פירות וירקות. המשאיות שהיו עמוסות בנשק הותקפו כאמור לפנות בוקר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully