וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון נערכים: "נוודא שלכולם יש ערכות מגן"

קובי דוד

30.1.2013 / 16:30

בעקבות הדיווחים על תקיפת צה"ל בסוריה וגיחות חיל האוויר בלבנון, אמר ראש מועצת מבואות חרמון כי אין בכוונתו להמתין. "אנחנו לא מחכים, לא ניתפס עם המכנסיים למטה"

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

הדיווחים על תקיפת צה"ל בשטח סוריה ועל גיחות שביצע חיל האוויר בשטח לבנון, גרמו היום (רביעי) להגברת ההיערכות ביישובי הצפון, מחשש להתלקחות באזור. "בלי להיכנס להיסטריה מיותרת, אנחנו בודקים שהתושבים יודעים איפה ערכות המגן שלהם וריעננו אותן", אמר במשדר וואלה! חדשות ראש מועצת מבואות חרמון, בני בן-מובחר. כשנשאל אם נודע לו על תקיפה צפויה בסוריה, ענה בן-מובחר כי "יש דברים באוויר, לא משהו מסודר. אני מתעדכן מעט מהתקשורת אבל אני לא מחכה, אנחנו לא ממתינים להודעת מערכת הביטחון אלא ניערך מראש כדי לא להיתפס עם המכנסיים למטה".

התלקחות בגבול הצפון - כותרות אחרונות
דיווח: "ישראל פגעה במטרה בגבול סוריה-לבנון"
בישראל שבו והזהירו: "סוריה מתפרקת, אנחנו ערוכים"
אלוף אשל על סוריה: "ארסנל נשק עצום בגבולנו"

קופסאות של ערכות אב"כ. David Silverman, GettyImages
"לא מחכים שיגידו לנו, ניערך מראש". עמדת חלוקת ערכות מגן/GettyImages, David Silverman

ח"כ נחמן שי, לשעבר דובר צה"ל, התריע היום כי "40% מהאוכלוסייה חשופים לנשק כימי". לדברי שי, "הממשלה נדרשת לחדש את ייצור ערכות המגן בישראל. כיום רק שישה מתוך 10 ישראלים עשויים להצטייד בערכות, והמחסור מתדפק על דלתנו. לפנינו מחדל אדיר שהממשלה מתחמקת מההתמודדות עמו. זליגת הנשק הכימי מסוריה לידיים עוינות הוא איום מיידי, אחריו מסתתרים נוספים, וכולם מחדדים את הצורך לייצר ולרכוש ערכות לעוד 40% מהאוכלוסייה אשר יישארו חשופים בעת קרב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סוללת כיפת ברזל הוצבה בצפון

כתבת ה"אל-מוניטור" בוושינגטון, לורה רוזן, דיווחה בצהריים כי ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, מבקר בוושינגטון בימים אלה ונועד בדלתיים סגורות עם בכירים אמריקניים בפנטגון - בהם יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי.

לפני מספר ימים הציב חיל האוויר מערכת "כיפת ברזל" באזור הצפון, כך הותר לפרסום בתחילת השבוע. במסגרת ההיערכות לפעילות מבצעית של סוללות "כיפת ברזל" לקליטה של סוללות חדשות, הוחלט בחיל האוויר להציב סוללה בצפון על מנת לבחון את המערכת ולאתר עבורה מוקדי פעילות אפשריים במצב של הסלמה. גורם צבאי התייחס להצבת הסוללות וטען כי "מדובר בתהליך סדור שבמסגרתו בוחנים את המערכת ואין האירוע קשור למתיחות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully