וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' על פרסום המייל של אשל: "זו הייתה חובתי"

יו"ר העבודה הגיבה לביקורת על חשיפת הדואר האלקטרוני שכתב ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, שהגיע אליה בטעות. "זה כל דבר חוץ מפרטי. זה עניין מוסרי, לאומי וציבורי"

צילום: אבי כהן, מאל בנאוליאל, ערוץ הכנסת, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', הגיבה היום (שלישי) לביקורת על כך שפרסמה דואר אלקטרוני שנשלח אליה בטעות על ידי נתן אשל, מי שכיהן כראש הלשכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו והודח מתפקידו בעקבות הרשעתו בהתנהגות שאינה הולמת כלפי העובדת ר'. בהודעה שהגיעה בשוגג ליחימוביץ', ביקש אשל מהיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, לבחון אם יוכל להיות מעורב במגעים הקואליציוניים לאחר הבחירות לכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המייל שהגיע לידי יחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המייל ששלח לי בטעות נתן אשל ושבחרתי לפרסמו ברבים, עורר דיונים נרחבים ברשת, והיו גם כאלה שביקרו את העובדה שפרסמתי 'מייל פרטי'. זה לא עניין פרטי. זה עניין מוסרי, לאומי וציבורי", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה. "גם המייל עצמו, שבחרתי לפרסמו, הוא כל דבר חוץ מפרטי. זכותו של הציבור לדעת את תוכנו. בנתן אשל טיפלתי שוב ושוב בעבר, כאשר הפר את הסיכום עם נציב שירות המדינה, וחזר לחיינו הציבוריים שוב ושוב. זה אחרי שיצא בשן ועין ובמזל רב בסנקציה הקלה של הרחקתו משירות המדינה - לתמיד - אחרי שבהיותו בכיר בלשכת נתניהו הטריד שם עובדת. אין בזה דבר פרטי, גם משום שאיני חברה של אשל, ומעולם לא הייתה בינינו התכתבות 'פרטית'".

יחימוביץ' מציינת כי "הסיבה היחידה שהמייל שלי היה ברשותו הייתה מכתבים דוחים ומאיימים ששלח לי אחרי שטיפלתי בעניינו, ממש כפי שהוא מאיים כעת על נשים שמסרבות לראותו שב לחיינו הציבוריים. את המייל של אשל לא פרסמתי ערב הבחירות פשוט משום שהוא לא היה רלוונטי. לעומת זאת העברתי את תוכנו לכמה גורמים כדי שיטרפדו מראש אפשרות כזאת. משהתברר לי כי אשל מסרב להיעלם מחיינו, וכי יש סיכוי גבוה שאכן יהיה בצוות המו"מ, וכי הוא ולשכת ראש הממשלה אינם אומרים אמת – פרסמתי את המייל. זו לא הייתה זכותי, זו הייתה חובתי. ומי שחס על פרטיותו של אשל, שמעולם ממילא לא הופרה, מוטב שיחוס על המוטרדת שעברה תקופה מייסרת מאוד, ועל אנשים טובים בלשכתו של נתניהו שהצילו אותה מציפורניו, ועל כך העניש נתניהו אותם. אותם ולא את אשל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נתן אשל. עומר מירון
"את המייל של אשל לא פרסמתי ערב הבחירות פשוט משום שהוא לא היה רלוונטי". אשל/עומר מירון

בשבוע האחרון התעוררה ביקורת ציבורית נרחבת נגד מעורבותו של אשל, אחד האישים המקורבים ביותר לראש הממשלה ורעייתו, במגעים הקואליציוניים, וח"כיות וארגוני נשים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון את הנושא. לאחר הפנייה הודיעה מפלגתו של יאיר לפיד, יש עתיד, שתסרב לדון עימו בהקמת הקואליציה.

אשל הודח בשנה שעברה מתפקידו, לאחר שחתם על הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה בו הודה בהתנהגות לא הולמת כלפי העובדת ר' ובפגיעה במשמעת בשירות המדינה. נתניהו לא גינה באופן פומבי את התנהגותו של אשל, ואף זעם על חושפי הפרשה בלשכה - מזכיר הממשלה צבי האוזר, ראש מערך ההסברה יועז הנדל, שעזב את תפקידו בעקבות משבר האמון עם נתניהו, והמזכיר הצבאי יוחנן לוקר - שפנו ליועץ המשפטי לממשלה ודיווחו לו על ששמעו מפיה של ר', עובדת הלשכה, מבלי שעידכנו אותו. מאז פרש מתפקידו המשיך אשל לסייע לנתניהו באופן לא רשמי, כשליח לעניינים פוליטיים, ובין היתר היה מי שעמד מאחורי הקמת ממשלת האחדות עם קדימה במאי 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully