וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע דקירה בצומת תפוח: בן 17 נפצע בינוני

יהושע בריינר

29.1.2013 / 14:50

כוח מג"ב עצר חשוד בדקירה - פלסטיני בן 23, תושב רמאללה. הנדקר טופל במקום לאחר שנדקר בבטנו בעת שהמתין בטרמפיאדה, ופונה במצב קל-בינוני לבית החולים בילינסון בפתח תקווה

חשד לפיגוע דקירה בשומרון: צעיר פלסטיני בן 23 דקר בצהריים (שלישי) נער ישראלי בטרמפיאדה בצומת תפוח, ופצע אותו קל-בינוני בבטנו. כוח מג"ב שהיה במקום השתלט על הפלסטיני הדוקר, תושב רמאללה. הנדקר קיבל במקום טיפול רפואי מכונני יו"ש ומחלקת הביטחון של המועצה האזורית שומרון. בהמשך פונה הנדקר, נער בן 17 מאזור ירושלים, לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

מחסום צה"ל  בצומת תפוח, ינואר 2013. שלומי גבאי
מחסום צה"ל בצומת תפוח, היום/שלומי גבאי

לגופו של החשוד נמצאו שני סכינים נוספים והוא נחקר במרחב שומרון של מחוז ש"י, והודה כי פעל על רקע לאומני. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע, עולה כי נג"ד מחיל החימוש היה זה שלכד את המחבל לאחר הדקירה, בזמן שלוחמי משמר הגבול מגדוד אלון הבחינו בנעשה וסייעו במעצרו.

צומת תפוח נחשב לאחת מנקודות התורפה של חטיבת שומרון, לאור העובדה כי מדובר בנקודת חיכוך בין פלסטינים ליהודים מהאזור. הצומת, שמרכזו כיכר, נחשב לנקודת המעבר המרכזית בין אזור השומרון ושכם לבין בנימין, רמאללה וירושלים, וכן גם בין אזור השומרון לכיוון בקעת הירדן. מדי יום עוברים במקום מאות כלי רכב ישראליים ופלסטיניים, במקום בו קיים גם מעבר רגלי מעורב.

"הצעד המתבקש הוא להחזיר את המחסום הביטחוני בצומת"

במקום גם תחנות הסעה (טרמפיאדות) המשמשות בעיקר את ציבור המתנחלים, ובכל שעות היממה ניתן למצוא במקום אזרחים ממתינים. לאור כך, במקום מוצבים באורח קבע כוחות גדולים של מג"ב ומשמר הגבול וכן מחסום שמופעל לסירוגין על פי הערכות מצב.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי הוא "משבח את השוטרים שלכדו את המחבל. אווירת החולשה שמשודרת מהדרג הפוליטי מחזקת את המוטיבציה של המחבלים לבצע פיגועים משני עברי הקו הירוק. לולא הוסרו המחסומים הביטחוניים ברחבי יהודה ושומרון, לרבות בצומת תפוח עצמו, לא יכול היה המחבל להגיע למקום חמוש בסכין. על הממשלה לייצר מחדש את ההרתעה". לדבריו, "הצעד הראשון המתבקש הוא להחזיר את המחסום הביטחוני בצמתים תפוח וחווארה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully