וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרה חוליית טרור שבה היה חבר שוטר פלסטיני

28.1.2013 / 17:51

השב"כ עצר לפני כחודשיים חמישה פלסטינים בחשד שהיו מעורבים בפיגוע ירי באזור גוש עציון, בהם גם עובד במנגנון הביטחון הנשיאותי. כתב האישום מייחס להם ניסיון לגרימת מוות

השב"כ התיר היום (שני) לפרסום כי בחודשים האחרונים נעצרה חוליית טרור שמורכבת מאנשי פת"ח תושבי הכפר בית פג'אר הסמוך לבית לחם. חברי החוליה הודו בביצוע פיגוע ירי באזור, ובתכנון פיגועים נוספים.

במהלך חקירתם בשב"כ הודו העצורים, בגילאי 35-21, כי ב-11בנובמבר 2012 ירו לעבר אוטובוס ישראלי, שיצא מהיישוב מגדל עוז שבגוש עציון, וכי ירו לעבר היישוב וכוחות הביטחון שהגיעו לזירת הפיגוע. באירוע זה לא היו נפגעים, אך זוהתה פגיעה באוטובוס. הם תכננו לבצע פיגועים נוספים באזור גוש עציון, שנמנעו עקב מעצרם. עוד נודע כי חברי החוליה התחלקו בתפקידים לקראת ביצוע הפיגועים: אחד החשודים, ששימש כשוטר פלסטיני, ביצע את הירי, חשוד נוסף היה נהג ושלושה נוספים שימשו כתצפיתנים. יצוין כי חשוד חמישי שנעצר בפרשה עבד במנגנון הביטחון הנשיאותי הפלסטיני.

גורם צבאי: בין צה"ל לרשות מתנהלת מערכת תיאומים הדוקה ורציפה

בהמשך הוגשו נגד חברי החוליה כתבי אישום - שמייחסים להם עבירות חמורות, בהן ניסיון רצח, חברות בהתאחדות בלתי מותרת ועוד. מעצרים אלו מצטרפים לסדרת מעצרים בחודשים האחרונים, שמטרתם לבלום את הניסיונות להוציא פיגועים אל הפועל במיוחד ברחבי יהודה ושומרון.

גורם צבאי התייחס היום לחשיפת השב"כ ואמר כי המעורבות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים בניסיונות הפיגוע היא מדאיגה אך בשלב זה היא נקודתית מאוד ולא מעידה על מגמה כללית. הגורם הוסיף כי בין פיקוד מרכז לבין מנגנוני הביטחון הפלסטינים מתנהלת מערכת תיאומים הדוקה ורציפה. בתוך כך, גורמים בכירים במערכת הביטחון מזהירים כי קיפאון במשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים ואי העברת כספים מישראל לרשות (שבאמצעותם היא אמורה בין היתר לשלם משכורות) - עשויה להוביל להגברת המתיחות ולהפרות הסדר העממיות ברחוב הפלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully