וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בבר-אילן: מסרים של ניצולי שואה יהפכו לשיר

28.1.2013 / 1:19

סטודנטים מהמוסד ליקטו מאלה ששרדו את התופת תובנות לדורות הבאים כדי ליצור מהן שיר שילחין ויקליט אמן ישראלי. בין המסרים: "רקדו כל עוד אפשר" ו"ההווה הוא נחלת העתיד"

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שחל אתמול (ראשון) אמנם הסתיים, אך באוניברסיטת בר-אילן מבקשים להשאיר את הנושא החשוב בתודעה גם בחודשים הבאים: סטודנטים במוסד החליטו לקחת יוזמה ולהפוך משפטים שכתבו עבורם ניצולי השואה – מסרים ותובנות שברצונם להוריש לדור העתיד – לשיר שיולחן ויוקלט על ידי אמן ישראלי.

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
"מוזיקה זו דרך נפלאה להתחבר לנושא". סטודנטים באוניברסיטת בר-אילן/אורי בצון

את הפרויקט, שיצא לדרך תחת הכותרת "תובנות", יזמו נעמה וינטרוב, סטודנטית למדעי המוח ואגודת הסטודנטים במוסד. לדבריהם, היוזמה באה "בעקבות האדישות ההולכת וגוברת כלפי דור השואה", ומטרת הפרויקט היא לגשר בין הדורות באמצעות מוזיקה. הפרויקט החל החודש, ועד כה השתתפו בו עשרות מאנשי דור השואה, שחיברו יחד מסרים לדור העתיד יחד עם הסטודנטים המתנדבים בפרויקט.

"אני עוסקת הרבה בפרויקטים חברתיים", סיפרה וינטרוב לוואלה! חדשות, "המטרה היא לגשר בין הדורות. הדור שלנו לא מבין את האחריות שיש לו על הכתפיים. הדור הבא, הילדים שלנו, לא יזכו להכיר ניצולי שואה. מה שאנחנו נספוג ונבחר לשמוע זה מה שיעבור הלאה, ואם אנשים לא יקשיבו – אז הקולות האלה לא יישמעו". וינטרוב סיפרה כי רבים נרתמו לפרויקט: "אני חושבת שיש המון חומרים חשובים שצריך להגיע אליהם. מצד אחד, לאפשר לדור ניצולי השואה להביע את עצמו, אבל בדרך שבה בני נוער יתחברו אליה. מוזיקה זו דרך נפלאה לגרום להם להתחבר אליו". לדבריה, "אני לא רואה בניצולי שואה אנשים מסכנים. אני לא חושבת שהם אנשים שאין להם כלום, אני חושבת שיש להם המון כוח בלקום ולהמשיך הלאה מהמקום שבו היו. פרויקטים רבים מציגים ניצולי שואה במקום חלש. המטרה של הפרויקט הזה היא באמת להעביר תובנות". היא הסבירה כי השיר שיולחן עדיין ממתין לאמן שירים את הכפפה ויתנדב לבצע אותו.

כמה מהמסרים שביקשו ניצולי השואה שהשתתפו בפרויקט להעביר הם: "החיים יפים על אף כל המקרים והצרות מהעבר, חשבו חיובי", "הקמנו דור חדש בארץ הזו, דור לוחם דור אוהב מולדת, שמרו עליו כי אין תחליף למולדת, מניסיוננו למדנו שאין תחליף למולדת", "אל תחשבו על העבר, תחיו את ההווה ותרקדו כל עוד הרגליים שלכם יכולות", "ההווה הוא נחלת העתיד, אל תתנו לעבר למנוע מכם להשיג את העתיד שאתם חפצים בו", "המשפחה שלכם היא הנכס הכי חזק שבניתם, טפחו אותו" וגם "תעריכו את מה שניתן לכם, לעולם לא תדעו עד כמה הייתם צריכים אותו עד שהוא איננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully