וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי העיד: אהוד אולמרט ביקש שאעזור לאחיו

גלעד גרוסמן

20.1.2013 / 17:02

איש העסקים היהודי-אמריקאי טוען שהעביר 30 אלף דולר - שכיסו את החוב בחשבון של יוסי אולמרט, זאת לאחר שהכחיש כי העביר את הסכום. פרקליט אולמרט: "זכרונו של טלנסקי השתפר"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק

"אהוד אולמרט התקשר אליי ואמר לי שאח שלו בצרות כלכליות, לאחר שהפסיד בהתמודדות בבחירות (לראשות עיריית רעננה. ג"ג), וביקש שאעזור לו" - כך אמר היום (ראשון) איש העסקים היהודי-אמריקאי, משה (מוריס) טלנסקי. טלנסקי העיד היום במסגרת משפט "הולילנד", וסיפר שבעקבות הבקשה העביר בשנת 2004 30 אלף דולרים לאחיו של אולמרט, יוסי - סכום שכיסה את מלוא החוב בחשבון.

עדותו של טלנסקי היום הגיעה לאחר שאולמרט הכחיש כי היה מעורב בהעברת התשלום לאחיו יוסי, שקיבל כחצי מיליון שקלים מעד המדינה ש.ד. בפרקליטות ביקשו להעיד את טלנסקי כדי להוכיח שמדובר למעשה בשיטה של מתן כספים למקורבי אולמרט כתשלומי שוחד. טלנסקי חזר לראשונה לדוכן העדים מאז עדותו המוקדמת נגד ראש הממשלה לשעבר ב-2008, בפרשת "מעטפות הכסף", אשר הובילה להתפטרותו של אולמרט.

משה טלנסקי מוסר את עדותו בפרשת הולילנד בבית המשפט המחוזי בת"א, ינואר 2013. דרור עינב
"הגיע לבית המשפט וזכר הכל". טלנסקי בעדותו היום/דרור עינב

טלנסקי התייצב בבית המשפט המחוזי בתל אביב וסיפר כי מעולם לא פגש את יוסי אולמרט ולא הכיר אותו, אולם אהוד אולמרט ביקש שיסייע לאחיו, ולאחר מכן התקשרה אליו שולה זקן ומסרה לו פרטים של חשבון הבנק של יוסי. "לא רציתי לעשות את זה", העיד. "עזרתי לו בבחירות ובתשלום חובות, אולם לא חשבתי שזה יאה שאסייע לו בענייני משפחה, במיוחד לו אחרי שאח שלו כבר הפסיד בבחירות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הזיכרון של טלנסקי משתפר עם הזמן"

כשנחקר ב-2008 טען טלנסקי כי אינו זוכר כלל את המקרה, ואילו בחקירתו ב-2010 הראו לו את המסמך שמראה על העברת הכספים. טלנסקי ההמום העלה אז שתי אפשרויות - או שאולמרט נתן לו את הכסף כדי שיעביר לחשבון של אחיו, או שהוא עצמו העביר את הכסף ליוסי אולמרט. היום בעדות הוא אמר שהאפשרות היחידה היא שמדובר בכסף שלו שהוא העביר. הפרקליטים של אולמרט טענו כי תמוה שהוא לא זכר את זה עד עכשיו וגם לא לפני שבוע, וטלנסקי השיב שהוא לא נשאל על זה ישירות, אך הוא מאשר את הדברים שאמר בחקירה ב-2010.

"הזיכרון של טלנסקי משתפר עם הזמן", אמר לאחר הדיון פרקליטו של אולמרט, עו"ד רועי בלכר. "הוא לא ידע לומר כלום בחקירה במשטרה ולא זכר ברענון לפני שבוע, וכדרכו בקודש הוא הגיע לבית המשפט וזכר הכל. העדות שלו לגבי זה שאהוד אולמרט ביקש ממנו להעביר כספים לא נכונה". במשפט שאל בלכר את טלנסקי על כך שאמר בחקירה כי לא מדובר בהלוואה, אולם בהמשך אמר כי העריך שאם ילווה כסף לאולמרט הוא יקבל אותו חזרה. על כך השיב טלנסקי: "זו לא הייתה הלוואה ליוסי אולמרט. תיארתי לעצמי שאחיו אהוד יחזיר לי את הכסף". לדברי טלנסקי, זו הייתה הפעם השנייה שהלווה כסף לאהוד אולמרט, לאחר שנתן לו 25 אלף דולרים לטיול באיטליה.

משה טלנסקי מוסר את עדותו בפרשת הולילנד בבית המשפט המחוזי בת"א, ינואר 2013. דרור עינב
טלנסקי בדרכו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, הבוקר/דרור עינב

בהמשך נשאל טלנסקי על כך שברענון שערכה לו הפרקליטות לפני שבוע, הוא אמר שלא זכר את המקרה של ההלוואה. טלנסקי השיב כי אולי לא נשאל על כך. בהמשך נשאל על כך שהשיב שקרא על יוסי אולמרט בעיתון ועל כך שעזב את ישראל, וששולה זקן אמרה לו שהוא השאיר אחריו חובות רבים והדבר עלול להשפיע על אהוד. טלנסקי השיב כי דבריו בחקירה הוצאו מהקשרם. לדבריו, בחקירה חשב שמדובר בשאלה כללית, וכשהראו לו את המסמכים על העברת הכספים הופתע מכיוון שעברו כמה שנים ולא זכר את ההעברה באותה תקופה. הוא הוסיף שכיום, ההסבר שנתן אז לא אפשרי, מכיוון שנזכר בהעברה ובבקשה של אולמרט.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר לאחר הדיון כי "בכל הקשור לטלנסקי, כצפוי, אין חדש תחת השמש, ועדותו היום הפוכה לחלוטין מעדותו במשטרה. כבר הוכח כי מדובר בעד שקרן, ובית המשפט כבר אמר עליו דברים קשים, קבע כי קיים קושי לסמוך על עדותו וכי יש לבחון את דבריו בזהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully