וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פלסטינים נעצרו כשניסו לשוב למאחז ב-E1

יהושע בריינר וניר יהב

15.1.2013 / 17:29

עשרות פלסטינים ניסו להגיע למאחז "באב א-שמס" שהוקם סמוך למעלה אדומים ופונה בהוראת ראש הממשלה, אך נהדפו על ידי כוחות מג"ב שהוצבו במקום בעקבות מידע מודיעיני. 22 נעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בפינוי המאחז "באב א-שמס")

עשרות פלסטינים ניסו לשוב היום (שלישי) אל שטח המאחז "באב א-שמס" שהוקם בסוף השבוע בשטחי E1 סמוך למעלה אדומים ופונה מיושביו ביום ראשון. הפלסטינים הגיעו בכלי רכב פרטיים לכביש ירושלים-תל אביב, נעצרו בצדי הדרך והחלו לעלות לכיוון למאחז. כוחות מג"ב שהוצבו במקום מבעוד מועד הדפו אותם ומנעו מהם להגיע לשטח המאחז. 22 פלסטינים נעצרו בתקרית.

פינוי המאחז הפלסטיני בשטח E1, ינואר 2013. רויטרס
פינוי המאחז "באב א-שמס"/רויטרס

בניגוד לפעמים הקודמות, במערכת הביטחון נערכו לניסיון מצד הפלסטינים להשתלט מחדש על המאחז. בעקבות מידע מודיעני מוקדם, הוצבו משעות הצהריים מחסומים ביציאה מאל-בירה ברמאללה כדי למנוע השתלטות מחדש על המאחז, בו ממוקמים עדיין כ-30 אוהלים. משטרת מחוז ש"י חילקה דו"חות חניה לכלי הרכב הפלסטיניים שחנו בצד הדרך.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי כ-40 פלסטינים הצליחו להגיע לאוהלי המאחז בטיפוס הרים. עוד דווח כי הם נהדפו על ידי המשטרה והועברו למחסום חיזמה הסמוך. כמו כן, דווח כי כוחות מג"ב עשו שימוש בגז פלפל ובגז מדמיע כדי להדוף את הפלסטינים. על פי הדיווח, אישה פלסטינית אחת נפצעה.

"יש לנו זכות לחזור לאדמותינו ולכפרינו", נכתב בהודעה שפרסמו הפעילים הפלסטינים שניסו לשוב היום למאחז. "אנחנו נחושים לעשות זאת והכיבוש לא יעצור אותנו".

בלילה שבין שבת לראשון פונו כ-120 פלסטינים מהמאחז, חלקם התנגדו פסיבית ופונו על ידי ארבעה שוטרים. הם הועלו על גבי טיוליות שפיזרו אותם במקום מרוחק בגדה. הפלסטינים דיווחו כי במהלך הפינוי נפצעו שישה באורח קל ופינו עצמם לבית החולים ברמאללה, וכי עשרות נעצרו בסך הכל. על כוחות היס"מ פיקד ממלא מקום מפקד מחוז ש"י, תת-ניצב קובי כהן.

עם הקמת המאחז בבוקר יום שישי, הכריזו הפלסטינים: "אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב א-שמס ("שער השמש"), בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש, ללא שביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו, והזכות לבנות עליה היא זכותנו". עם צאת השבת, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו לכוחות הביטחון לפנות לאלתר את המאחז וכן הורה לפרקליטות המדינה לפנות לבג"ץ בבקשה לבטל את צו הביניים שהוצא לעיכוב פינוי הפעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully