וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התעללות חמורה של שוטרי מג”ב בטירונים

14.1.2013 / 10:53

מח”ש עצרה את החשודים במסכת ההתעללויות, אשר כללה בין היתר מתן אגרופים ובעיטות לחניכים שהיו כבולים, וריסוסם בגז פלפל. הורה של אחד הקורבנות שמע על האירועים ודיווח

מח"ש עצרה אמש (ראשון) ארבעה שוטרי מג"ב בחשד שהיו מעורבים בהתעללות ובתקיפה בנסיבות מחמירות של שני שוטרי מג"ב אחרים, במסגרת תהליך החניכה שלהם. שלושה מהשוטרים נשלחו אתמול למעצר בית עד יום חמישי לאחר שהודו במעשים המיוחסים להם. שוטר נוסף שוחרר הבוקר גם הוא למעצר בית עד יום חמישי אולם בינתיים הוחלט לעכב את ביצוע השחרור.

מחסום מכבים המאויש על ידי שוטרי מג"ב, ינואר 2013. ניב אהרונסון
אזקו וריססו בגז פלפל. מחסום מכבים/ניב אהרונסון

על פי החשד, מדובר באירועים שהחלו בדצמבר האחרון ואירעו בפלוגת מג"ב באזור מכבים. השוטרים חשודים כי פתחו בשרשרת התעללויות, המכונה גם "זובור", אשר כללה בין היתר מתן אגרופים ובעיטות לשוטרים הצעירים - תוך שהם אזוקים - ואף ריסוס בגז פלפל. דבר זה חזר על עצמו מספר פעמים ונמשך עד לאתמול. התלונה על המעשים הגיעה למחלקה לחקירות שוטרים אמש, לאחר שאחד ההורים של השוטרים הצעירים שמע על האירועים לכאורה ודיווח עליהם. מחקירת מח"ש עולה חשד כי היו מקרי התעללות נוספים. צמרת הפיקוד של המשטרה עודכנה בפרטי הפרשה.

ממג"ב נמסר בתגובה: "עם קבלת פרטי האירוע העביר מפקד מג"ב ללא דיחוי את כלל החומר לטיפול המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירה. משמר הגבול רואה בחומרה רבה ומוקיע את התנהגות השוטרים שאינה תואמת את רוח הארגון והערכים עליהם החיל אמון. עם מיצוי החקירה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, ייבחן המשך שירותם בחיל".

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום לבית הדין הצבאי ביפו נגד עשרה לוחמים מחטיבת כפיר, לאחר שהיכו לכאורה באכזריות את סער מזרחי, לוחם אחר מפלוגתם, בשל מה שהגדיר התובע הצבאי "משפט פז"מ". בניגוד להערכות קודמות, כתב האישום לא ייחס ללוחמים מגדוד "נחשון" סעיף של התעללות, אלא תקיפה בנסיבות מחמירות וכן התנהגות שאינה הולמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully