וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש מנהל חדש למכון הביולוגי

ד"ר יהושע גוזס

3.1.2013 / 13:27

ד"ר יהושע גוזס, בכיר לשעבר במכון הביולוגי, קובע כי אחרי 18 שנות שלטון עריץ באה העת להחליף את ד"ר אביגדור שפרמן - ולו בשם הצורך המתבקש לשמור על רוטציה בתפקידי ניהול

במכון הביולוגי בנס-ציונה, אחד ממכוני המחקר הסודיים של מדינת ישראל, מכהן מנהל המכון, ד"ר אביגדור שפרמן, למעלה מ-18 שנים. בתקופה זו כיהנו שישה ראשי ממשלה, שישה רמטכ"לים וחמישה ממונים על המכון. המכון הביולוגי הינו גוף היררכי דומה לצה"ל, אולם בצבא, הרמטכ"ל מתמנה לפרק זמן מוגבל לשלוש שנים, עם אפשרות לכהן שנה נוספת. משום מה, במכון הביולוגי יש לד"ר שפרמן מינוי לזמן בלתי מוגבל.

העימות מחריף: מנהל המכון כינה את יו"ר הוועד הנוכחי "גבלס"

הפגנה של עובדי המכון הביולוגי על תנאי העסקתם, נס ציונה, יולי 2012. דרור עינב
מחאה של עובדי המכון, יולי 2012./דרור עינב

אי אפשר להגזים בתועלת שברוטציה של תפקידי ניהול. רוטציה תורמת לשמירה על ארגון בריא, מונעת התפתחות שחיתות, מונעת שחיקה, מונעת קיבעון ושמרנות, מונעת תסכול בשכבה העשויה לקבל את תפקיד המנהל, ומונעת את הסכנה בהיוצרות מנהל "חסר תחליף".

מנסיוני כחוקר שעבד במכון הביולוגי למעלה מ-20 שנה , ד"ר שפרמן אכן נחשב על ידי הממונים עליו ל"חסר תחליף", והוא מתנהג בהתאם. ד"ר שפרמן מתנהג בעריצות כלפי עובדי המכון, הוא דיכא כל חוקר שהראה סימני עצמאות ומנהיגות, ומעולם לא מינה לו סגן מנהל מדעי.

ציפצף גם על מבקר המדינה

בטחונו של ד"ר שפרמן בהיותו חסר תחליף גרם לו גם "לצפצף" על מבקר המדינה. כשהתרעתי על שחיתות במכון בפני מבקר המדינה הקודם, השופט אליעזר גולדבג, התקפל המבקר בפני מערכת הביטחון וסירב להתערב. בהיותי יו"ר ועד עובדי המכון, ד"ר שפרמן התעלם מדרישות מוצדקות של העובדים, ולבסוף הכריח אותי לפרוש לפנסיה מוקדמת.

בימים אלה ניכרת תסיסה בין עובדי המכון, והוכרז סכסוך עבודה על ידי ועד העובדים הכללי. בסכסוך זה העובדים נוקטים עיצומים וההנהלה מגיבה בעיצומים נגדיים. אין ספק שבסכסוך זה נגרם נזק למכון, אך הממונים עליו אינם מתערבים בסכסוך. הוועדים של עובדי הקריה למחקר גרעיני (קמ"ג) ועובדי המכון למחקר גרעיני בנחל שורק (ממ"ג) פנו במכתב לראש הממשלה והביעו את תמיכתם בדרישות ועד עובדי המכון הביולוגי ובקשו ממנו להתערב בסכסוך.

השנה צריך ד"ר שפרמן לפרוש לגמלאות, אך השמועה גורסת שמינויו יוארך עד גיל 70. אני פונה לממונים ודורש למנות מיד מחליף למנהל, כדי שתהיה תקופת חפיפה ראויה וכדי למנוע נזק נוסף למכון.

הכותב, ד"ר יהושע גוזס, היה בעבר חוקר בכיר במכון הביולוגי ויו"ר ועד עובדי המכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully