וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנחלים השחיתו רכוש פלסטיני ותקפו ילד בן ארבע"

ניר יהב ויהושע בריינר

2.1.2013 / 23:44

פלסטינים דיווחו שמספר תושבים בכפר מדרום לשכם נפצעו עקב תקיפה שביצעו 30 מתנחלים. לדבריהם, המתנחלים יידו אבנים ופצעו מספר בני אדם. תושב הכפר: "זו לא הפעם הראשונה"

מקורות פלסטינים דיווחו הערב (רביעי) כי כמה פלסטינים מהכפר ג'לוד שמדרום לשכם נפצעו בעקבות תקיפה שביצעו כ-30 מתנחלים שפרצו לכפר. לדברי התושבים, המתנחלים נכנסו לכפר, ניפצו שמשות, זרקו אבנים ומקלות, וכתוצאה מכך נפצעו מספר פלסטינים, בהם ילד בן ארבע בשם פרח עיד, שנפגע בראשו והועבר להמשך טיפול בבית חולים, וכן אביו ודודו.

מתנחלים עזבו את מאחז עוז ציון. טלי מאייר
פינוי המאחז עוז ציון בסוף השבוע שעבר/טלי מאייר

"עשרות מתנחלים פרצו לכפר שלנו בערב, השליכו אבנים, וניפצו שמשות", סיפר לוואלה! חדשות מוחלס, תושב כפר ג'לוד. "הם השליכו אבן על החלון בבית שלי ושברו אותו לגמרי. כרגע כולם נמצאים בבית מחשש שזה יקרה עוד פעם". לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אנו סובלים רבות מאותם מתנחלים קיצוניים". גורמים פלסטינים הוסיפו כי במהלך התקיפה נפגעו ארבעה בתים בכפר. מצה"ל נמסר כי הוא "רואה בחומרה רבה את האירוע, העלול לערער את היציבות הביטחונית באזור והמסיט את תשומת הלב של הכוחות ממשימתם העיקרית".

אתמול דווח על עימותים קשים בין מתנחלים לפלסטינים בין המאחז אש קודש לבין הכפר הפלסטיני קוסרא באזור שכם, על רקע סכסוך קרקעות באזור. לטענת המתנחלים, כוחות משטרה במקום פצעו מתנחל אחד במהלך העימותים, וכן נעשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות במטרה להרחיק את הצדדים. העימותים פרצו בין היתר על רקע אישורים שקיבלו הפלסטינים מצה"ל לעיבוד האדמה בשטח הנמצא במחלוקת, סמוך למאחז.

המתנחלים הכחישו בתוקף את טענת הפלסטינים לפיה כרתו עצים השייכים להם במהלך הלילה. "החריש הבוקר הוא פרובוקציה של אנשי שמאל ופלסטינים בחסות המשטרה וצה"ל", אמרו המתנחלים. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבהאירועים אשר עלולים לערער את היציבות הביטחונית באיזור ומסיטים את תשומת הלב של הכוחות ממשימתם העיקרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully