וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס ונווט נטשו מטוס F-16 עם נחיתתו ברמת דוד

2.1.2013 / 15:21

הטייסים זיהו תקלה בעת שהמטוס נגע בקרקע במהירות של 300 קמ"ש ופלטו ממנו בעזרת כסא המפלט. למטוס נגרם נזק כבד ושני אנשי הצוות עוברים בדיקות רפואיות. מערך המטוסים קורקע

טייס ונווט של חיל האוויר נטשו בצהריים (רביעי) מטוס מסוג F-16 בו זיהו תקלה טכנית חמורה עם הנחיתה על המסלול בבסיס חיל האוויר ברמת דוד בצפון. אנשי הצוות בריאים ושלמים, והם בדרכם לבית חולים באזור לסדרת בדיקות רפואיות. למטוס נגרם נזק כבד.

מבדיקה ראשונית עולה כי המטוס גלש לנחיתה בבסיס רמת דוד ובשלב מסוים הבחינו הבקרים כי הטייס והנווט, שישבו במטוס בזמן ששעט על המסלול במהירות של 300 קילומטרים לשעה, נוטשים את המטוס לאחר הנגיעה בקרקע. עוד התברר כי סיבת הנטישה היא התקפלות כן הנסע של המטוס במהלך הנחיתה, תקלה שעלולה הייתה לגרום לו לסטות מהמסלול, להתהפך ולהתנגש בתעלה הסמוכה. צוותי כיבוי אש והצלה הגיעו למקום וכיבו את האש שפרצה במטוס.

מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה על הקמת צוות בדיקה והנחה להשבית את מערך המטוסים לאימונים על מנת לברר את נסיבות התקלה.

במהלך מלחמת לבנון השנייה נאלצו שני אנשי צוות לנטוש מטוס קרב מסוג אף 16 איי, בעת ניסיון המראה בבסיס החיל ברמון. שני אנשי הצוות, שהיו בדרכם לתקיפה בלבנון, לא נפגעו ונלקחו לבדיקה רפואית. מבדיקת חיל האוויר עלה כי אחד מצמיגי המטוס התפוצץ, וכי הטייס והנווט החליטו לנטוש מאחר שהמטוס נשא כמות גדולה של חימוש.

  • עוד באותו נושא:
  • f-16
  • נטישה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully