וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים תקפו שוטרים שפינו מאחז ליד בית אל

יהושע בריינר

28.12.2012 / 18:26

עימות אלים פרץ עם הגעת הכוחות למאחז עוז ציון בעקבות כוונה של צעירי נוער הגבעות לשהות בו במהלך השבת. 6 לוחמים נפצעו קל ובן 16 נעצר. לבני האשימה את "הרבנים של בנט"

שישה שוטרים נפצעו בצהריים (שישי) באורח קל במהלך עימותים עם צעירים מנוער הגבעות במאחז עוז ציון, בסמוך לבית אל. כ-300 אנשי כוחות הביטחון, בפיקודו של מפקד חטיבת בנימין, נערכו בשטח המאחז בעקבות כוונת הצעירים לשהות במקום במהלך השבת. במקום התפתחו עימותים בין הצדדים, במהלכם תקפו המתנחלים את השוטרים. אחד מהם הוכה בפניו ונפצע בשפתיו ואחד המתנחלים, צעיר בן 16, נעצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עימותים בין כוחות הביטחון למתנחלים בעוז ציון במאי, השנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמישה שוטרים נוספים נפצעו גם כן, חלקם מעימותים פיזיים וחלקם מאבנים שיוודו לעברם. איש מהפצועים לא נזדקק לפינוי והם טופלו במקום וחזרו לפעילות. כמו כן, פעילי הימין ניקבו את צמיגיהם של שני ג'יפים של הכוחות. המתנחלים הצעירים מתכוונים לבלות את השבת במאחז הסמוך, גבעת אסף, שם שוהה גם הרב דב ליאור, מהרבנים המובילים בציונות הדתית.

לבני: "אלה הרבנים של בנט, זו הכניעה של נתניהו"

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה על להתפרעות במאחז: "האירועים האלימים במאחז הבלתי חוקי עוז ציון הם תוצאה ישירה של מדיניות הקריצה של נתניהו למתנחלי המאחזים לאורך ארבע השנים האחרונות. מי כמו אותם פורעי חוק יודעים לזהות את רפיסותו של ראש הממשלה מול מפעל המאחזים הבלתי חוקיים ולנצל אותה כדי להרים יד על ריבונותה של מדינת ישראל. אנו קוראים לראש הממשלה המצהיר על עצמו כחזק, אך כשמדובר במאחזים הופך לחלש בצורה מדאיגה, לדאוג לכך שחוקי מדינת ישראל ישמרו מעבר לקו הירוק כמו שהם נשמרים בתוכו. כל דבר אחר יהווה פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית ובכוחה של הממשלה למשול".

יושבת ראש התנועה, ציפי לבני, הגיבה גם היא על העימות האלים ואמרה כי "עימותי הימין הקיצוני עם החיילים, בגיבוי הרבנים הפוליטיים, והעובדה שחיילי צה"ל וכוחות משטרה נאלצים לשמור על הפורענות הזו בשבת צריכה להעיר כל אם ואב בישראל ולהזכיר להם על מה הבחירות". לדברי לבני, "הימין הקיצוני שהשתלט על הליכוד והבית היהודי מתעמת עם חיילי צה"ל, עושה כבשלו בשטחים וכופה על צהל והמשטרה לעסוק בזה במקום בביטחון. אלה הרבנים של בנט, זו הכניעה של נתניהו וזה כולנו שמשלמים את המחיר לסחטנות הפוליטית הבריונית הזו. זה חייב להפסק-חייבים לעצור את נתניהו ושותפיו הקיצוניים ולייצר חזית אחת נגד האלימות הזו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully