וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער ערבי הותקף בבירה, חבריו טענו: על ידי חרדים

24.12.2012 / 23:02

הנער, בן 15, נפצע באורח קל-בינוני בראשו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. חבריו סיפרו כי הוא הותקף על ידי שני צעירים חרדים, שנמלטו מהמקום. המשטרה פתחה בחקירה

צילום: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

שוב, חשד לתקיפה על רקע לאומני בבירה: נער ערבי בן 15 נפצע הערב (שני) באורח קל-בינוני בראשו ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. חבריו שהיו עמו סיפרו כי הוא הותקף ככל הנראה על ידי שני צעירים חרדים – שנמלטו מהמקום. בעדותו בבית החולים סיפר הנער כי יצא לטייל לפנות ערב עם שני חבריו באזור שער יפו, ובדרכם חזרה לביתם שבבית חנינא, עברו השלושה בדרך חיים בר-לב, שם הופיעו לדבריו שני צעירים חרדים והחלו לתקוף אותם ללא סיבה. לדברי הצעיר, בשלב מסוים הוכה בפניו על ידי התוקפים. המשטרה פתחה בחקירה ובסריקות לאיתור החשודים.

לפני כשלושה חודשים הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד שישה נערים, תושבי הבירה, הנאשמים כי תקפו צעיר ערבי על רקע לאומני. על פי כתב האישום, השישה – בני 14-16 – תקפו את איברהים אבו טאעה, בן 28 מוואדי אל-ג'וז שבמזרח ירושלים, לאחר שיצא מהאירוע השנתי של עובדי מלון "ממילא", שנערך במועדון האומן 17 בתלפיות, שבדרום העיר.

חברו לעבודה של הצעיר סיפר לאחר המקרה: "היה להם רצח בעיניים. הם באו בשביל להרוג". החבר, יהודי, סיפר כי בסוף המסיבה, הוא ואבו טאעה ליוו את ידידתם שחשה ברע לביתה. "כשיצאנו לרחוב, הם הגיעו ושמו אותו ישר כמטרה", תיאר אז. "איברהים לא רצה ללכת מכות וניסינו ללכת משם בגלל שאנו אנשים יותר תרבותיים. כשהם הבינו שהוא ערבי, הם התחילו ישר לתקוף אותו".

כחודש קודם לכן נפצע צעיר ערבי כבן 18 באורח קשה במהלך קטטה בין ערבים ליהודים בכיכר ציון בבירה. ימים ספורים לאחר המקרה, עצרו חוקרי צוות החקירה המיוחד שהוקם צעיר יהודי כבן 19, תושב ירושלים בחשד למעורבות במעשה. יפין, עדת ראייה שנקלעה לזירת האירוע, סיפרה כי ראתה עשרות נערים רצים, מתקבצים ומתחילים להכות שלושה נערים ערבים שהלכו בנחת במדרחוב בן יהודה. "כשאחד מהנערים הערביים כשל ונפל לרצפה המשיכו הנערים לבעוט בו בראש, הוא איבד את ההכרה, העיניים התגלגלו, זווית הראש התעוותה ואז הבועטים ברחו והשאר התקבצו במעגל מסביב, כשחלק עוד צועקים עם שנאה בעיניים", שחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully