וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת האחיות תימשך, ב"כללית" ימשיכו לעבוד

נציגות האחיות והאוצר ימשיכו במשא ומתן אינטנסיבי ויציגו את ההתקדמות לבית הדין הארצי לעבודה ביום ראשון. כמחווה של רצון טוב, העבודה בקופת החולים הגדולה במדינה תימשך

שביתת האחיות שנמשכת מזה 11 יום תמשך ללא צווי מניעה אך תוך קיום משא ומתן אינטנסיבי בחסות בית הדין. כך הוחלט הערב (חמישי) בדיון שנערך בלשכתה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד. על הצדדים יהיה לדון ולעדכן את בית הדין בהתקדמות המגעים ביום ראשון בערב. כמחווה של רצון טוב החליטו בהסתדרות האחיות כי ההפוגה בשביתת האחיות במרפאות קופת חולים כללית שחלה לפני יומיים תימשך ואלו יעבדו באופן מלא עד יום ראשון.

עם צאתם מלשכת נשיאת בית הדין טענו נציגי האוצר והאחיות כי הפערים בין הצדדים עודם גדולים. "לאחר שנשיאת בית הדין הארצי ישבה עם שני הצדדים בלשכתה הוחלט כי המשא ומתן יימשך", נמסר ממשרד האוצר, "הממונה על השכר מודה על החלטת הנשיאה להעניק חסותה על תהליך ההידברות בבית המשפט".

"אני מקווה שיתקיים משא ומתן אמיתי לפתרון המשבר הקשה" אמרה יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן לאחר הדיון, "לאורך כל הדרך נהגנו באחריות ואנו מתכוונים להמשיך ולעשות זאת ולקיים משא ומתן אינטנסיבי לפתרון המשבר".

שביתת האחיות ביומה ה-11 - לקריאה נוספת:
הקלה בשביתת האחיות: "לסיים המשבר למען החולים"
שביתת האחיות נמשכת: לא יוצאו צווי מניעה
האחיות נוטשות המחלקות: "החולים מקבלים רק תרופות"

שביתת אחיות בבית החולים רמב"ם בחיפה, דצמבר 2012. ערן גילווארג
הפגנת האחיות אתמול, בית החולים רמב"ם/ערן גילווארג

פרופ' ארנון אפק, ראש מינהל בריאות במשרד הבריאות שהגיע למקום אמר "כל יום של שביתה הוא נזק למערכת. יש הצטברות ניתוחים והליכים שנדחו ואלו פוגעים במערכת". השביתה כאמור תימשך והצדדים ידווחו לבית הדין ביום ראשון בערב. באם לא תהיה התקדמות במשא ומתן ייפגשו הצדדים לדיון בבית הדין ביום שני בבוקר.

הדיון הערב התקיים לאחר שפרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום בצהריים ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה שלא להוציא צו מניעה לאחיות השובתות. בערעור נטען כי אי הוצאת צווי מניעה מסבה נזקים רבים לציבור הנזקק לשירותי האחים והאחיות בבתי החולים.

במהלך הבוקר הפגינו מאות אחיות במספר בתי חולים בהם קפלן, בילינסון, ברזילי, אסף הרופא רמב"ם ועוד במחאה על חוסר התקדמות המשא ומתן. כהן, שהגיעה לבית החולים ברזילי חיזקה את האחיות ואמרה "במהלך מבצע 'עמוד ענן' עבדתן יומם וליל והייתן כיפת הברזל של האוכלוסייה באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully