וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הרגעים הראשונים אחרי תקרית הירי בחברון

יהושע בריינר וניר יהב

13.12.2012 / 19:15

שוטרת מג"ב ירתה אמש למוות במוחמד סלאימה, פלסטיני בן 17, שלדבריה תקף באגרופים אותה ואת חבריה ואיים עליהם באקדח. הבוקר הופצה תמונתה של השוטרת באינטרנט בקריאה לנקמה

צילום: 'בצלם', עריכה: מיכאל ברגמן

תמונות חדשות נחשפו מהתקרית הביטחונית שאירעה אמש בעמדת צה"ל בחברון, כששוטרת מג"ב ירתה למוות בפלסטיני בן 17, שלדבריה תקף באגרופים אותה ואת חבריה ואיים עליהם באקדח. מתחקיר ראשון בצה"ל עולה כי הפלסטיני, מוחמד סלאימה, בא אתמול בערב (רביעי) לעמדה המכונה עיקול 160, ועורר את חשדם של שוטרי משמר הגבול שאיישו את העמדה. השוטרים פנו אליו, וביקשו ממנו להציג תעודת זהות. לפי עדויות שנגבו מהנוכחים, סלאימה תקף באגרופים את השוטרים ושלף אקדח, שלאחר מכן התברר כאקדח דמה. השוטרת שהייתה במקום ירתה בנער, שמת מפצעיו בבית החולים.

לדברי השוטרת, אלמלא פעלה במהירות, סלאימה היה מצליח לפגוע בה ובלוחמים האחרים. בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפרה השוטרת: יצאתי כדי למלא דו"ח מחסום, ובזמן שאני רושמת אותו, שמעתי קולות התקוטטות". לדבריה, הדבר הבא שראתה הוא את סלאימה תוקף את שוטר המג"ב, ושולף אקדח מכיסו האחורי. "הוא התעמת עם הלוחם. בזריזות דרכתי את הנשק. חיפשתי זווית נכונה, והבנתי שיש לי רק כמה שניות, כי החבר שלי יכול להיפגע. יריתי שלושה כדורים, והפלסטיני נפל. ידעתי שאם אני לא עושה משהו, החבר שלי יכול להיהרג", העידה.

הרגה את הפלסטיני: "ידעתי שיש כמה שניות, אין זמן לפחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת מכרזות הנאצה בדמותה של החייל שהופצו היום באינטרנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי השוטרת, היא פעלה מתוך הבנה שעליה לסיים את האירוע כמה שיותר מהר. בתור מי שזאת המשימה שלה, הבנתי שאני חייבת לעשות את זה בשביל החבר והמדינה. לא היה זמן לפחד, האדרנלין זרם". היא סיפרה בהתרגשות שהשוטר שנאבק בסלאימה אמר בתום האירוע: "אני חייב לך את החיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפלסטינים: סלאימה חגג אמש את יום הולדתו

במהלך היום, פרסמו קבוצות פלסטיניות בפייסבוק את שמה ותמונתה של השוטרת. מתחת לתמונתה נכתב: "מבוקשת: אנו דורשים להעמיד לדין את הרוצחת בבית הדין הבינלאומי בהאג". הקבוצות הפלסטיניות קוראות להפיץ את התמונה כך שכמה שיותר אנשים ייחשפו אליה.

בעמוד פייסבוק אחר הופצה תמונתה של השוטרת חשופת פנים כשמתחתה נכתב באנגלית: "רוצחת – אנחנו יודעים זאת ואנו רוצים נקמה. אבל היא לא צריכה להיות המטרה היחידה. כל המחסומים בגדה המערבית הפכו למטרות שלנו". בעמודי פייסבוק אחרים נכתב כי הפצת תמונתה כדי להביאה בפני בית דין בינלאומי "היא המינימום שניתן לעשותו למען מוחמד סלאימה", הפלסטיני שנהרג אתמול. גם אתר החדשות הפלסטיני "פלסטין היום", המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי, פרסם את תמונתה של השוטרת הישראלית שהרגה את סלאימה, וטען כי היא "ידועה באזור בשנאתה העמוקה כלפי פלסטינים".

לפי דיווחים פלסטינים, סלאימה חגג אתמול את יום הולדתו ה-17, ויצא מביתו כדי לקנות עוגה לכבוד יום הולדתו. אחיו, עווד סלאימה, הוא אסיר פלסטיני ששוחרר לרצועת עזה במסגרת העסקה להחזרתו של גלעד שליט, לאחר 18 שנה בכלא הישראלי. חמאס מסר בעקבות התקרית כי "דמו של השהיד סלאימה מוכיח כמה ישראל נפשעת וצמאת דם".

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • חברון
  • מג"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully