וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור היהודי מאיים על המרקם הדתי בירושלים

12.12.2012 / 20:32

חמש פעמים בעשרת החודשים האחרונים הושחתו מוסדות דת נוצריים באזור ירושלים, במה שנדמה כבר כ"מגפה". מרבית מבצעי הפעולות לא נתפסו. כך עלולות הפעולות להצית את השטח המתוח

מבצעי פעולות הטרור היהודי מצאו להם מוקד לתקיפות המכוערות – מוסדות דת נוצריים. במהלך עשרת החודשים האחרונים נספרו לא פחות מחמישה מקרים בהם הושחתו מנזרים וכנסיות ברחבי הארץ, ככל הנראה בידי צעירים יהודים. האחרון שבהם אירע היום (רביעי) במנזר המצלבה שבירושלים. בשנים האחרונות הפכו מקרי הטרור היהודי נגד פלסטינים לעובדה נוכחת ומטרידה במיוחד בתחומי יהודה ושומרון. המקרים הללו איימו להבעיר את הקרקע הרגישה ממילא, אך הודות לגינויים מצד ישראל ובזכות הגישה הסלחנית של הרשות הפלסטינית, הדבר נמנע עד כה.

פעילות תג מחיר בכנסית הדורמיציון , אוקטובר 2012. דוברות משטרת ירושליים, חטיבת דובר המשטרה
ההשחתה בכנסיית הדורמציון./חטיבת דובר המשטרה, דוברות משטרת ירושליים

עם זאת, בשנה האחרונה נדמה שאותם מבצעי פעולות, שזכו לשם "תג מחיר", החלו לפעול בדרך חדשה שעלולה לסבך את ישראל – והפעם מול מוסדות הדת הנוצרית. המטרות שהפכו ליעדים היו דווקא מנזרים תמימים ושלווים משוללי כל קשר למתיחות הפוליטית-דתית באזור. בנוסף, אם מרבית האירועים נגד סמלים מוסלמים היו בעיקר בשטחי הגדה – הרי שהפגיעות נגד הנצרות היו לרוב בירושלים והסביבה.

האירוע המכונן בסדרת פעולות הטרור היהודי נגד נוצרים בתקופה האחרונה נרשם בחודש פברואר השנה, אז רוססו לראשונה כתובות נאצה על מנזר המצלבה שבלב ירושלים. דווקא המבנה העתיק והמוכר לכל ירושלמי, שמהווה עדות לדו-קיום הדתי והסובלנות היה למוקד של שנאה. נזק קל נגרם לשני כלי רכב במקום, אך לא היו נפגעים בנפש. לצד אותו מנזר, באותו היום נמצאו גם הכתובות "מוות לערבים" ו"כהנא צדק" בחצר משחקים בבית הספר הדו-לשוני בירושלים, המשלב בין שורותיו תלמידים יהודים וערבים. האירועים של אותו יום היוו סנונית ראשונה למה שהפך בהמשך ל"מגפה".

פעולת תג מחיר במנזר השתקנים, לטרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
טרור דתי דווקא במקום שמסמל דו-קיום. ההשחתה במנזר השתקנים שבלטרון/דרור עינב

שבועיים מאוחר יותר, ב-20 בפברואר, סבלה הכנסייה הבפטיסטית שבמזרח ירושלים מנחת זרועם של מבצעי הטרור היהודי. אותם אלמונים ריססו כתובות על דלת הכניסה ועל השלט בכניסה למתחם בהם נכתב "ישו בן זונה", "תג מחיר", "נצלוב אתכם", "ישו מת" ו"מוות לנצרות". יצוין כי לפני חמש שנים אותה כנסייה נפגעה מהצתה, ונגרם לה נזק.

מתנת חנוכה מתריסה

המקרה הבא לא איחר לבוא, ובארבעה בספטמבר, באישון לילה, התעוררו הכמרים במנזר השתקנים שבלטרון לקולות להבות החורכות את המקום הקדוש. אותו מקום, שגם במלחמת השחרור ידעו הצדדים הלוחמים לכבד, זכה בכתובות כגון "ישו הוא קוף", "רמת מגרון", "מעוז אסתר" ו-"ערבות הדדית". לצד הכתובות נשרפה כליל דלת המבנה בן מאות השנים. כמו במקרים הקודמים המשטרה פתחה בסריקות, אך איש לא נעצר.

התופעה רק הלכה וצברה תאוצה נוכח אין-האונים של המשטרה בלכידת חשודים ובזכות ההד התקשורתי של אותם אירועים מטרידים. בחודש אוקטובר הייתה זו כנסיית דורמציון בירושלים, אחת הכנסיות הגדולות, העתיקות והחשובות בארץ, שהצטרפה לרשימת המבנים שהושחתו. בכנסייה, שבה נמצא גם מנזר פעיל, רוססו כתובות נגד הנצרות.

ואילו הבוקר, בתור "מתנת חנוכה", שבו המשחיתים לעמק המצלבה ופגעו פעם נוספת במרקם החיים העדין בעיר הבירה. בצורה מתריסה, היו מי שחשו שדווקא עכשיו יש להזכיר לנזירים היוונים את ימי המכבים, ובין היתר ריססו על המנזר "ניצחון המכבים", ו"חנוכה שמח". חרף הפרובוקציה השניייה במספר תוך פחות משנה, סירב אב הכנסייה קלדיוס סטפס להתרגש, ובשלוות נפש הצהיר כי הוא סולח למבצעים על המעשה. הוא אף הזמין את המשחיתים אליו למנזר על מנת לדבר "ולומר מה מציק להם".

פעילות תג מחיר במנזר בירושלים, דצמבר 2012. עומר מירון
ההשחתה במנזר המצלבה/עומר מירון

ראש עיריית ירושלים אמר בתגובה כי "אסור לנו להשלים עם תופעות מגונות וקיצוניות כאלו, אשר כל מטרתן היא לפגוע בדו-קיום בירושלים, ויש לעקור אותן מן השורש".

משטרת ירושלים בשיתוף אנשי שירות הביטחון הכללי עצרו במהלך השנה האחרונה שישה חשודים בחשד לפעולות הטרור היהודי בעיר, שלושה מתוכם קטינים. לשניים מהם מיוחסת הפגיעה במנזר דורמציון. שניים אחרים נתפסו זמן קצר לאחר שריססו כתובות בעיר העתיקה בגנות הערבים. נגד כל החשודים הוגשו כתבי אישום, אך מוקדם לקבוע אם פעולת כוחות הביטחון והפרקליטות תצליח לבלום את התופעה שמאיימת לגרור את ישראל לתוך עימות גם מול הדת הנוצרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully