וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הכפר ממנו ברחו החיילים: "טעו שנכנסו"

ניר יהב

11.12.2012 / 15:32

ראש מועצת קדום, סאקר עובייד, מעריך כי החיילים נכנסו לתוך ההפגנה עצמה בטעות. "אלמלא היו עושים זאת, זה לא היה קורה". הוא הוסיף כי ביום שישי תתקיים הפגנה נוספת

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בסרטון שתיעד חיילים מותקפים באבנים)

על רקע הסערה שהתעוררה בעקבות הסרטון שתיעד חיילים מותקפים באבנים על ידי מפגינים פלסטינים במהלך הפגנה בכפר קדום, מנסה ראש מועצת קדום, סאקר עובייד, להנמיך את גובה הלהבות. בראיון לוואלה! חדשות הוא מסביר היום (שלישי) כי בניגוד לכל ההפגנות שבמהלכן עומדים החיילים מחוץ להפגנה, הפעם נכנסו כמה חיילים לתוך ההפגנה ובשל כך הושלכו עליהם אבנים. עובייד מבהיר כי התקרית לא מבטאת תסיסה חדשה ברחוב הפלסטיני שעלולה להוביל לאינתיפאדה נוספת.

"בדרך כלל החיילים עומדים במקום מסוים מחוץ להפגנה השבועית ולא מאפשרים למפגינים לחצות את אותו גבול", הוא אומר. "הפעם, משום מה, הם נכנסו לתוך ההפגנה עצמה, בזמן ש-500 פלסטינים היו שם. זה היה צעד שמקורו בטעות, להערכתי. החיילים שגו שגיאה חמורה, הם נכנסו לאחד הרחובות בכפר ולפתע מצאו את עצמם בלב ההפגנה. זו הייתה פעולה לא סבירה ולא הגיונית ולכן אני בטוח שהם טעו".

עובייד מבהיר כי גם ביום שישי הקרוב תיערך ההפגנה השבועית נגד ההחלטה הישראלית לסגור את הכביש המוביל בין הכפר לשכם, ומשוכנע שלמרות התקרית הקשה שאירעה בהפגנה האחרונה – לא מדובר בתחילתה של אינתיפאדה שלישית. "אלמלא היו נכנסים חיילים לתוך ההפגנה, זה כלל לא היה קורה. אנשים מפגינים מדי שבוע וזה לא קורה בדרך כלל. אני בכל אופן לא מרגיש תסיסה כלשהי ברחוב כתוצאה ממה שקרה. ביום שישי הקרוב תיערך כרגיל הפגנה ואני מאמין שהיא תעבור בשלום".

ההמון הפלסטיני החל לשעוט אל עבר הכוח

בסרטון שעלה לרשת מהפגנה סוערת שהתקיימה בקדום ביום שישי האחרון, נראה כוח קטן מתמודד מול עשרות פלסטינים המיידים לעברו אבנים. בשלב מסוים החליק אחד החיילים במהלך מרדף והמון פלסטיני החל לשעוט אל עבר הכוח. בשלב זה החלו החיילים לברוח לעבר גבעה סמוכה, כל זאת בזמן שהם נרגמים באבנים. על אף שהחיילים היו חמושים, איש מהם לא פתח בירי אל עבר המפגינים הפלסטינים. החיילים החזיקו בידיהם מגנים מפני אבנים, אולם עם ריצת ההמון לעברם הם נסוגו מיד ונראו חסרי אונים.

במהלך ההפגנה בכפר ביום שישי נפצעו שלושה מאנשי כוחות הביטחון, כולל אחד מהחיילים שידו נשברה כתוצאה מאבן שנזרקה לעברו. שלושת החיילים פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. זה היה האירוע השני בתוך שבוע בו נאלצים חיילים לסגת. ביום חמישי האחרון נסוגו חיילים שהותקפו על ידי המו בחברוןן, לאחר עימות עם שוטרים ותושבים פלסטינים. לא היו נפגעים באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully