וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מנשק כימי: מפקד מוסכם למורדים בסוריה

8.12.2012 / 18:26

סלים אידריס, קצין שערק מצבאו של אסד, מונה היום בתמיכת גורמים איסלמיים למפקד צבא המורדים המאוחד. במקביל הודיע המשטר בסוריה כי כוח מורדים השתלט על מפעל כלור רעיל

כוחות המורדים בסוריה מינו היום (שבת) את סלים אידריס, קצין לשעבר שערק מצבאו של בשאר אסד, למפקד העליון של כוחות הצבא המאוחדים. אידריס, שמחוז מגוריו, חומס, נמצא במוקד העימותים בין כוחות מורדים סונים וצבאו של אסד, נבחר על ידי 30 אנשי צבא ונציגים אזרחים. כמו כן, נבחר אידריס בגיבוי הפלגים האיסלמיים בקרב המורדים, בתום שיחות שנערכו באנקרה, בירת טורקיה, שבהן השתתפו נציגים ממדינות ערב וממדינות מערביות.

דיווחים מדמשק: "יום הקרב הקשה ביותר בעיר". רויטרס
לחימה בין כוחות המורדים וצבא אסד בדמשק, השבוע/רויטרס

לדברי אחד המשתתפים בשיחות באנקרה, "אידריס הוא לא אידיאולוג, אך הוא מונה על ידי מקורבים למורדים הסלפים במדינה". על פי הדיווח, הכוח הצבאי המאוחד מקיים קשרים הדוקים עם תנועת האחים המוסלמים ועם ארגונים סלפיים, התומכים בפרשנות קיצונית של דת האיסלם. בהתאם לכך, רבים מבכירי הכוחות המאוחדים המזוהים עם הארגונים האיסלמיים הם קצינים בכירים שערקו מצבאו של אסד. עליית כוחם של הגורמים האיסלמיים בהרכב צבא כוחות המורדים משקף במידה רבה את קואליציית המורדים שהוקמה באופן רשמי בקטאר בחודש שעבר, בתמיכת מדינות ערב ומהערב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקדי הנשק הכימי העיקריים בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל הודיע היום משרד החוץ הסורי כי "קבוצות טרור עלולות לפנות לשימוש בנשק כימי נגד סוריה לאחר שהשתלטו על מפעל כלור רעיל במזרח העיר חלב". בהודעה מטעם משרד החוץ נכתב כי "סוריה לא תעשה שימוש בנשק כימי, יהיו הנסיבות אשר יהיו, משום שהיא מגנה על העם שלה מפני הטרור". כמו כן, הביע משרד החוץ תמיהה בהודעתו על כך שהקהילה הבינלאומית לא עושה דבר בזמן שהמורדים הסורים, שאותם כינה "קבוצות הטרור", משתלטות על מפעל לייצור כלור רעיל.

אמש התייחס מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, לדיווחים שהתפרסמו בימים האחרונים על כוונתו של אסד לעשות שימוש בנשק כימי, לאור מצבו הנואש של משטרו. באן אמר כי לא ידוע לו על דיווחים מאומתים שאסד מתכוון לעשות שימוש בנשק כימי, אך הוסיף כי אם אכן ייעשה בו שימוש, הדבר יהיה "פשע מקומם" עם "השלכות עצומות". "לאחרונה קיבלנו התרעות לפיהן ייתכן שהממשלה הסורית מתכוננת להשתמש בנשק כימי. אין לנו כל אישור רשמי לעניין", אמר באן בתום ביקור במחנה פליטים סורי בטורקיה.

אמש אף הודיע שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, כי לידי ארצו הגיע מידע מודיעיני שמעלה "חששות חמורים", לפיהם אסד שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי נגד כוחות המורדים. "אנו מאוד מודאגים, כי בעוד האופוזיציה בסוריה מצליחה להתקדם, המשטר שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי נגד בני עמו", אמר. בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון, הזהיר פנטה כי "כל העולם צופה במעשיו" של אסד, וכי שימוש בנשק מסוג זה יגרור השלכות חמורות. "אין בכוונתי לדון כאן בהשלכות, אבל אני חושב שאפשר להגיד ששימוש כזה יהיה בגדר חציית קו אדום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully