וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "אסד שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי"

שר ההגנה האמריקני אמר כי יש בידי ארה"ב מידע מודיעיני אשר מעיד על כוונתו של אסד להשתמש בנשק כנגד כוחות המורדים במדינה. לדבריו, שימוש בנשק יהיה בגדר "חציית קו אדום"

שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, אמר הלילה (שישי) כי הגיע לידי ארצות הברית מידע מודיעיני אשר מעלה "חששות חמורים" כי נשיא סוריה, בשאר אסד, שוקל ברצינות להשתמש בנשק כימי כנגד המורדים בארצו.

לדברי פנטה, "אנו מאוד מודאגים, כי בעוד שהאופוזיציה מצליחה להתקדם, המשטר שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי נגד בני עמו". בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון, שב פנטה והזהיר את אסד כי "כל העולם צופה במעשיו" ולשימוש בנשק כימי נגד בני עמו יהיו השלכות חמורות. "אין בכוונתי לדון כאן בהשלכות", אמר פנטה, "אבל אני חושב שאפשר להגיד כי שימוש בנשק שכזה יהיה בגדר חציית קו אדום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לסוריה ארבעה מרכזים עיקריים לייצור נשק כימי וכמה בסיסים נוספים הפזורים בגבולות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש דווח ברשת אן.בי.סי. כי צבא סוריה הטעין את הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים הקטלני סארין לפצצות אוויריות, והוא מחכה להוראה מהנשיא, בשאר אסד, להשתמש בהן נגד האוכלוסייה האזרחית, המתנגדת למשטרו. לפי גורמים אמריקנים, לפי שעה הפצצות עדיין לא הועמסו על מטוסי הקרב ואסד עדיין לא נתן את ההוראה לעשות כן. עם זאת, לדברי אחד הגורמים, אם אסד יחליט לתת אור ירוק להפצצה, "יהיה לעולם מעט מאוד מה לעשות על מנת לעצור אותו".

שלשום דיווח העיתון "טיימס" הבריטי כי ארצות הברית ובעלות בריתה, בהן ישראל, ערוכות למתקפה קרקעית בסוריה, במקרה של שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי. הגורמים האמריקאים אמרו כי עד לאחרונה לא הייתה ראיה ממשית לכך שצבא סוריה החל בתהליך של ערבוב הכימיקלים המרכיבים את גז העצבים. לדבריהם, החשש הגדול ביותר שלהם התממש - הכימיקלים עורבבו והוטענו לתוך הפצצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully