וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי נצרת הורשעו ברצח נהג מונית ממניע לאומני

קובי דוד

29.11.2012 / 1:30

לפי פסק הדין, רצחו ע'אלב ע'נאים וחיידר זיאדנה את יפים וינשטיין לפני כ-3 שנים בהשראת הג'יהאד העולמי. בנוסף, הורשע אדם נוסף בסיוע לרצח. בתו של וינשטיין: שיירקבו בכלא

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע אמש (חמישי) שני תושבי העיר ברצח נהג המונית, יפים וינשטיין, שנרצח במכוניתו לפני כשלוש שנים. סגן נשיא בית המשפט, תאופיק כתילי, והשופטים אשר קולה ודני צרפתי הרשיעו את ע'אלב ע'נאים ואת חיידר זיאדנה ברצח. בנוסף, הרשיע בית המשפט את עבד אל רחמן אבו סלים בסיוע לרצח.

השלושה, בשנות העשרים לחייהם, הורשעו גם בשורה של מקרי תקיפה של יהודים ונוצרים על רקע לאומני ודתי ובסחר בלתי חוקי בכלי נשק. על פי פסק הדין, השלושה ביצעו את המעשים בהשראת ארגוני הג'יהאד העולמי, לאחר שהתקרבו לדת בשנים האחרונות.

מפסק הדין עולה כי בשנת 2009, בסוף חודש נובמבר, רצחו ע'נאים וזיאדנה את וינשטיין, שגופתו נמצאה במונית, בצומת רמת גבריאל ליד כפר החורש. הרשעתם של השלושה מתווספת להרשעתו המוקדמת של אחמד עלי אחמד, אף הוא בשנות העשרים לחייו, שהורשע במסגרת הליכי הדיון הראשוניים לפני כשנתיים ברצח וינשטיין, לאחר שהודה במעשה. בנוסף הורשע אחמד בעבירות נלוות ונידון למאסר עולם ולעונש מאסר מצטבר.

"הרצח יכול לחזור בשנית"

במהלך הדיון ציינו הרכב השופטים כי הרצח נבע מרקע אידיאולוגי מוסלמי קיצוני. לדבריהם, "הצעירים נהגו לצפות, ביחד ולחוד, בדרשות ובסרטונים שעסקו בכינון שלטון איסלמי ברחבי העולם, בפלישה הישראלית לעזה, בהכנת מטעני חבלה ובביצוע פיגועים". עוד ציין הרכב השופטים בהכרעת הדין. "הנאשמים פעלו במטרה לפגוע בגופם וברכושם של מי שאינם בני דת האיסלם, וביצעו לשם כך עבירות מרובות וחמורות".

חבריו של וינשטיין בתחנת המוניות "בן גוריון" עדיין מתקשים לעכל את גודל האסון. לדבריהם, וינשטיין היה נהג מונית חביב ואהוב על תושבי העיר נצרת עילית. "אם זה קרה ליפים, זה יכול לקרות לכל אחד", סיפר חברו הקרוב, א', בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, גם לאחר שלוש שנים מאז הרצח, נהגי המוניות עדין לא מרגישים בטוחים במהלך המשמרת. "הרצח יכול לחזור בשנית", אמר חברו של וינשטיין. "אנחנו עדיין חוששים לעלות נוסעים מנצרת. בכל רגע נתון כל אחד מאיתנו עלול ליפול קרבן".

בתו של וינשטיין, קטיה, סיפרה בכאב. "אני מאחלת להם שיירקבו בכלא. אבא היקר והאהוב שלנו כבר לא יחזור. כואב לי הלב לראות את המשפחות של הרוצחים מסתובבים חופשי בעיר. אני חושבת שהכי הוגן שיגרשו אותם מכאן. מי שלא רוצה לחיות עם יהודים, מקומו לא בארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully