וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים התקרבו לגדר המערכת, צה"ל ירה ברגליים

קציני צה"ל מספרים כי לאחרונה הפכה הגדר ל"אטרקציה", וכי הם נאלצים להתמודד עם התקהלויות במקום. הפלסטינים דיווחו כי שבעה נפצעו היום, ביניהם פצוע אחד באורח קשה

עריכה: גדי וינסטוק

מספר פלסטינים הגיעו בצהריים (רביעי) לנקודה סמוך לגדר המערכת, ולאחר שלא נענו לקריאות החיילים במקום נורה אחד מהם ברגליו. גורם צבאי אישר כי ביממה האחרונה התרחשו מספר אירועים בגדר המערכת במהלכם נאלצו כוחות צה"ל לפגוע בפלסטינים שניסו לפגוע בגדר ולחצות אותה לשטח מדינת ישראל. על פי הנחיות צה"ל, יש לבצע נוהל מעצר חשוד כלפי כל פלסטיני שיגיע לטווח של 150 מטר מגדר המערכת, אך בכל אירוע בו פלסטיני ייגע בגדר או ינסה לחצות אותה יש לבצע ירי לברכיים ומטה. מקורות פלסטינים דיווחו על שבעה פצועים מהירי, כשאחד נפגע באורח קשה ופונה לבית החולים שיפא בעיר עזה.

מאז תום מבצע "עמוד ענן" מדווחים חיילים המשרתים סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה על "כאוס" השורר במקום, כאשר הפלסטינים מתקרבים לגדר במסגרת הפגנות שהם מקיימים במקום. קציני צה"ל מספרים כי מדי יום בשעות אחר הצהריים בני הנוער הפלסטינים מגיעים אל הגדר, רכובים על אופניים ואופנועים, ומחבלים בה. "גדר המערכת, שהייתה קו קדוש, הפכה לאטרקציה עבור הפלסטינים", סיפר אחד הקצינים. "הם קרעו אותה באזורים רבים, בין היתר בכיסופים ובאזור כרם שלום". הוא הוסיף כי בחלק מהמקרים הנערים אף חוצים את הגדר.

בשל התגברות הפרות הסדר וההפגנות הוחלט כי צה"ל יתגבר את הכוחות לאורך הגדר, יחל מחדש בפתיחות ציר וטשטוש לאורך הגדר מספר פעמים ביום כדי לשלול חדירה, ויציב יותר כוחות לאורך הנקודות בהן נעשתה חבלה בגדר. חיילי צה"ל קיבלו בימים האחרונים הנחיה כי מי שינסה להגיע לגדר המערכת בטווח של עד מאה מטרים, יש לבצע נגדו נוהל מעצר חשוד, ומי שינסה לחבל בגדר - יש לירות בו בברכיים ללא היסוס.

לקריאה נוספת:
פחות משבוע מאז הפסקת האש: "יש כאוס על הגדר"
עזה כבילעין? חשש מהפרות סדר מתמשכות בגדר

לפנייה לאמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפנייה לניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully