וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי הדרום חזרו ללימודים: "לא מרגישים בטוחים"

התלמידים באשקלון, באר שבע, אשדוד, נתיבות, קריית גת, קריית מלאכי וחלק מהמועצות שבו לבתי הספר לאחר למעלה משבוע במקלטים. ההורים: "לא יודעים מה יהיה בעוד רגע"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן")

לאחר למעלה משבוע במקלטים והרחק מספסלי הלימודים, רבים מתלמידי הדרום שבו הבוקר (שישי) לבתי הספר, חלקם בליווי חשש גדול. "אני בכלל לא מרגיש בטוח להחזיר אותם, אבל נקווה לטוב. אלוהים שמר עלינו וימשיך לשמור", אמר אברהם, הורה לתלמיד בבית ספר באשקלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית ספר באשקלון שנפגע מנפילת רקטה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קצת שיתאווררו, קצת חופש, נגמר הבלגן, קצת שינשמו אוויר, ייצאו להתאוורר, גשם גם קצת ישטוף את כל הבלגן, רק שיישאר ככה", הביע האב את תקוותו.

"אנחנו לא יודעים איך זה יימשך. אם יהיה המשך משם, מצד השני, אני לא יודעת מה יהיה", הוסיפה כרמלה שוורץ, תושבת אשקלון. "התחושה קשה כי אני לא מאמינה בהפסקת האש הזהו, זה יכול לחזור עוד חודש או חודשיים. בכל זאת החזרתי את הילדה כי יש בית ספר ואני רוצה שהיא תלמד".

אם אחרת לתלמיד, פרי רוט, הצטרפה לחשש הקיים בישובי הדרום. "אנחנו כאן, אבל אנחנו לא יודעים מה יהיה בעוד רגע. אנחנו כאן בכוננות אזעקות. אני לא מאמינה בהפסקת אש הזו. אני לא חושב שהיה צריך לעשות אותה, היה צריך להמשיך, לסיים את כל הפעולה ואז לצאת".

ילדים במקלט בנתיבות. דרור עינב
עוזבים את המקלטים. נתיבות, השבוע/דרור עינב

אתמול, בתום התייעצות שקיימו ראשי הערים עם פיקוד העורף, הוחלט כי היום יתחדשו הלימודים באופן סדיר במוסדות החינוך בערים אשקלון, באר שבע, אשדוד, נתיבות, קריית גת וקריית מלאכי, וגם במועצות האזוריות מרחבים, באר טוביה ובני שמעון.

אלוף פיקוד העורף, אייל אייזנברג, הנחה לתגבר בחיילים את מוסדות החינוך בערים וביישובים בדרום לקראת החזרה לשגרה. החל משעות הבוקר הוצבו מאות חיילים של פיקוד העורף בכניסה לגנים ולבתי הספר וסייעו בקליטת התלמידים.

עם זאת, לא בכל הדרום חזרו עדיין לשגרה, ובכמה ערים ומועצות נדחתה החזרה ללימודים לתחילת השבוע הבא. ביום ראשון צפויים להתחדש הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול, כמו גם בערים אופקים ושדרות. גם הלימודים במכללת "ספיר" בשדרות יתחדשו ביום ראשון.

במסגרת היערכות משרד החינוך לקראת חידוש הלימודים, צפויים לפעול צוותים פסיכולוגיים ויועצים חינוכיים בבתי הספר, וצוותי החינוך הונחו לקיים מעקב אחר התלמידים ולתת את המענה הנדרש על פי הצורך. בנוסף, המשרד הנחה את מחוזותיו השונים לקיים הסברה בקרב תלמידים שלא להתקרב לחפצים חשודים או לנפלי רקטות, ולנקוט התנהגות זהירה ובטוחה.

שר החינוך, גדעון סער, ביקר בבית הספר "בן גוריון" בבאר שבע, נובמבר 2012. ששון תירם
סער ביקר בבית הספר "בן גוריון" בבאר שבע, היום/ששון תירם

שר החינוך, גדעון סער, הנחה להקצות את המשאבים הנדרשים להשלמת הפערים לקראת קיומן של בחינות הבגרות במועד החורף. בהתאם לכך, יקצה משרד החינוך לבתי הספר אלפי שעות לימוד במסגרת התכניות המותאמות שיגובשו על פי צרכי כל בתי הספר. השיעורים יושלמו בשעות אחר הצהריים ובמהלך חופשת חנוכה, בתיאום עם מנהלי בתי הספר. בנוסף, תינתן התאמה של הארכת זמן לתלמידים הנבחנים.

במהלך מבצע "עמוד ענן", כ-250 אלף תלמידים המתגוררים באזורים שהיו תחת אש מכיוון רצועת עזה נאלצו להישאר בבתיהם. בכל הטווח של עד 40 קילומטרים מהרצועה לא התקיימו לימודים כלל לאורך כל המבצע, ובאזורים יותר רחוקים אליהם הגיעו גם כן רקטות, כמו ראשון לציון, בוטלו הלימודים לסירוגין. הלימודים בראשון לציון חודשו כבר אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully