וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום השמיני למבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

הפסקת אש הוכרזה בין ישראל וחמאס. פיגוע אירע באוטובוס בתל אביב, 20 נפצעו בדרגות שונות. חמישה חיילים נפצעו מהתפוצצות רקטה במועצה האזורית אשכול, אחד מהם במצב אנוש

צילום: אבי כהן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

התקווה להפסקת אש בין חמאס וישראל טרם מומשה ומבצע "עמוד ענן" נכנס היום (רביעי) ליומו השמיני. אמש נחתה בארץ מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ונפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. קלינטון הדגישה את מחויבות הממשל האמריקאי לביטחון ישראל ואמרה כי השאיפה היא להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח. במהלך הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות ברצועת עזה ואילו חמאס ירה רקטות לעבר אשדוד. מערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מהרקטות.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

התפתחויות אחרונות:

01:34 - מועצת הביטחון של האו"ם קראה לישראל ולחמאס לקיים את תנאי הסכם הפסקת האש שהושג אמש ושיבחה את מאמצי מצרים להשגת ההסכם. בהצהרת המועצה נכתב כי הפסקת האש "מנעה אבדן חיי אזרחים כתוצאה מהמצב, וביטלה את הצורך בנקיטת צעדים להבטחת ביטחון האזרחים, לפי החוק ההומניטרי הבינלאומי".

01:00 - ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר כי ארגונו לא עומד מאחורי הפיגוע אתמול באוטובוס בתל אביב. "אף אחד לא יכול לקחת על כך אחריות מלבד אלה שביצעו זאת - לא אני", ענה משעל בראיון שהעניק לרשת CNN. "השאלה היא מה הנסיבות שהובילו לזה. זה נתניהו ופשעיו".

0:40 - שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, בירכה על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס. "יש לציין לשבח את מאמציה של מצרים", הדגישה אשטון בהודעה שהוציאה. "האיחוד האירופי ימשיך במאמציו להבאת פתרון ארוך טווח למצב הנוכחי ברצועת עזה. זה הכרחי לסיום כל האלימות ולהגברת הביטחון באזור".

22:58 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

22:04 - מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל העיר אשדוד.

22:02 - אזעקה נשמעה באשדוד ובמועצה האזורית באר טוביה.

21:59 - הותר לפרסום כי מוקדם יותר נפצע קצין צה"ל במילואים באורח אנוש מפגיעת רקטה במועצה האזורית אשכול.

21:58 - ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ומזכ"ל הג'יהאד האיסלמי רמדאן שלח כינסו מסיבת עיתונאים בקהיר. משעל אמר: "הישראלים נכנעו לדרישות שלנו. מנהיגי האויב נכשלו בהרפתקה שלהם. המעברים למעבר אנשים וסחורות ייפתחו. התעקשנו שתגובש עסקת חבילה בניגוד לעמדה הישראלית - ונענינו".

21:38 - מאות מתושבי רצועת עזה יצאו לרחובות כדי לחגוג את הפסקת האש. התושבים ירו באוויר לאות שמחה, נופפו בדגלי פלסטין ושרו שירים. גם חמאס פרסם את הפסקת האש ברמקולים של מסגדים ברחבי הרצועה וטען כי מדובר בהישג גדול.

21:38 - רקטות נורו לעבר יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית אשכול.

21:36 - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירך על ההסכם להפסקת אש ברצועת עזה ואמר: "הוא גובש על מנת לחסוך שפיכת דם פלסטיני ועל מנת למנוע המשך של המתקפה הישראלית על עזה".

21:31 - שתי רקטות התפוצצו ליד ישוב במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע.

21:18 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

21:18 - יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ': "יש לתת סיכוי להפסקת האש, אולם המבחן יהיה מבחן המעשה והתוצאה. אני ומפלגתי הענקנו גיבוי למבצע, ויש לקוות שהמטרות המוצדקות שהוצבו אכן הושגו".

21:17 - ראשי הערים בדרום הודיעו כי למרות ההודעה על הפסקת האש, לא יתקיימו מחר לימודים בתחומן.

21:13 - דובר צה"ל מסר כי הותקף מבנה ששימש כחמ"ל של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, בעת ששהו בו בכירים במערך הרקטי ארוך הטווח של הארגון.

21:12 - שתי אזעקות נשמעו במועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת התפוצצה סמוך לקיבוץ.

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
נתניהו במסיבת העיתונאים, הערב/עומר מירון

21:03 - שר הביטחון, אהוד ברק: "מטרות המבצע הושגו במלואן. חמאס וג'יהאד קיבלו מהלומה כואבת. חמאס אחראי לבלימת הירי, ובשעות הקרובות נדרשים אזרחי ישראל לשמור על דריכות למקרה שהירי יימשך גם אם בהיקף קטן יותר.

21:01 - אזעקה נשמעה בבאר שבע.

20:53 - שתי רקטות התפוצצו מחוץ ליישוב במועצה אזורית אשכול, ללא נפגעים או נזק.

20:52 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "פגענו במפקדים בכירים של ארגוני הטרור, השמדנו אלפי רקטות שכוונו לדרום ואת רוב הרקטות שכוונו למרכז, והרסנו מתקני שליטה של חמאס. הוא שיבח את נשיא ארה"ב ברק אובמה על תמיכתו הבלתי מסויגת בפעולת ישראל במבצע.

20:50 - ראש העיר שדרות דוד בוסקילה אמר כי "כראש עיריית שדרות אני מתפלל כי ההחלטה תתברר כנכונה, ואת זה רק הזמן יוכיח. מכל מקום אינני חש גאווה ואינני מוצף בתחושת הצלחה".

20:46 - אזעקה נשמעה באשדוד, במועצה אזורית חוף אשקלון, במועצה האזורית באר טוביה ובגן יבנה.

20:49 - מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות מעל שמי אשדוד.

20:44 - רקטה התפוצצה באצטדיון בנתיבות. שני בני אדם נפצעו באורח קל.

20:42 - רקטה התפוצצה ביישוב ליד באר שבע. נזק נגרם לבתים. כמה בני אדם לקו בחרדה.

20:40 - יו"ר האופוזיציה שאול מופז הביע התנגדות להפסקת האש וכתב בדף הפייסבוק שלו כי "הפסקת האש היא טעות והסיבוב הבא עם חמאס מחכה מעבר לפינה. בפועל ההישגים המבצעיים של הצבא לא תורגמו להצלחה מדינית".

20:36 - דובר צה"ל: "צה"ל תקף לפני זמן קצר שלוש מנהרות טרור בדרום רצועת עזה ושני משגרים מוטמנים בצפון הרצועה".

20:32 - משרד הבריאות בממשלת חמאס ברצועת עזה הודיע כי במהלך המבצע נהרגו 160 פלסטינים, ביניהם 42 ילדים, 11 נשים ו-18 זקנים. עוד הודיע כי 1,222 בני אדם נפצעו.

20:31 - מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטות שנורו לעבר אשדוד ואשקלון.

20:28 - רקטה התפוצצה על ממ"ד בבית פרטי בבאר שבע. הממ"ד נמצא בבנייה, ורק היום יצקו את הבטון לקירותיו. נזק נגרם לבית אולם, איש לא נפגע.

20:27 - אש נפתחה אל עבר אוטובוס ישראלי סמוך להתנחלות מגדל עוז שבגוש עציון, ככל הנראה על ידי רכב חולף. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. החלו סריקות באזור במטרה לאתר חשודים.

20:27 - אזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה אזורית חוף אשקלון.

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
נתניהו מודיע על הסכם הפסקת האש, לצד ליברמן וברק/עומר מירון

20:25 - הדי פיצוצים נשמעו בגבול הצפון באזור מטולה. גורם צבאי ציין כי כוחות צה"ל פתחו בחקירה ועדיין לא ברור במה מדובר וטרם זוהו נפילות. ראש מועצת מטולה, הרצל בוקר, אמר: "לא זיהינו נפילה. אנחנו מחכים לתגובת כוחות צה"ל שפרושים בשטח".

20:22 - המשטרה הודיעה כי היא לא משנה את היערכותה, על רקע ההודעה על הפסקת האש. לדברי המשטרה, השעות הקרובות רגישות ויש להמשיך ולשמור על ערנות ודריכות.

20:18 - אזעקה נשמעה בבאר שבע ובמועצות האזוריות בני שמעון ושדות נגב.

20:17 - מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר אשדוד.

20:13 - ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר כי "לא לסיום כזה פיללנו. אני חושש מאוד שמדובר בהפסקת אש לזמן קצר, ואני מקווה שלפחות הבטחנו תמיכה בינלאומית לתגובה חריפה לכשיתחדש הירי".

20:10 - מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני נהרג ואחר נפצע בתקיפה לעבר אזור דיר אל-בלח במרכז רצועת עזה. טרם נמסר מי הוא ההרוג.

20:09 - אבו מוג'אהד, דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אמר כי ההסכם שגובש הוא הסכם להפסקת אש ולא הסכם רגיעה. "הפרטים יפורסמו בהמשך, ובשלב מאוחר יותר יגובש גם הסכם רגיעה. נעקוב אחר התנהגותה של ישראל בשטח ונפעל בהתאם".

20:07 - סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי ההסכם כולל את הסעיפים הללו: הפסקה של החיסולים על ידי ישראל, הפסקת ירי הטילים והטמנת המטענים על ידי הארגונים בעזה, הפסקת הפלישות הישראליות לעזה, פתיחת המעברים ומתן אפשרות תנועה לאנשים ולסחורות, ומתן הרשאה לדייגים לנוע בחופשיות במי עזה.

20:03 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

20:01 - רקטה התפוצצה בחצר בית בבאר שבע. נזק נגרם למקום אך לא היו נפגעים. רקטה נוספת פגעה במבנה בתל שבע אך גם שם לא דווח על נפגעים. רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים.

19:50 - אזעקה נשמעה בבאר שבע ובלהבים.

19:43 - גורם בטחוני בכיר אמר כי "יש הכרזה על הפסקת אש, והיא מחייבת את שני הצדדים. ההכרזה תיבחן על ידי מעשים בשטח. אנחנו מעריכים שלהפסקת האש יהיו חריגות וניסיון של ארגונים שונים לומר את המילה האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילרי קלינטון ומקבילה המצרי מוחמד כאמל עמרו מכריזים על הפסקת האש, הערב בקהיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

19:39 - יו"ר מרצ, זהבה גלאון, בירכה על הפסקת האש בין ישראל וחמאס: "טוב שראש הממשלה הפעיל שיקול דעת ולא נגרר אחר ההתלהמות המופקרת של חברי קואליציה ואופוזיציה שדחקו בממשלה להמשיך בפעולה הצבאית".

19:36 - מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון בירכה במסיבת עיתונאים בקהיר על ההסכמה להפסקת אש ואמרה כי "זהו רגע קריטי לאזור". היא הוסיפה כי "ארצות הברית תפעל לשפר את תנאי החיים של בני עזה ולשפר את הביטחון של אזרחי ישראל" וכי אין חלופה לשלום צודק וכולל.

19:31 - לשכת ראש ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב ונענה להמלצתו להעניק סיכוי להצעת מצרים להפסקת אש. הוא הביע את הערכתו העמוקה לנשיא ארה"ב על תמיכתו בישראל במהלך המבצע ועל תרומתו למערכת "כיפת ברזל".

19:27 - שר החוץ המצרי הודיע במסיבת עיתונאים בקהיר עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, כי הפסקת האש בין ישראל לחמאס תיכנס לתוקפה הערב ב-21:00.

19:26 - כ-200 תושבי מגדל העמק קיימו מפגן תמיכה בצה"ל ובתושבי הדרום.

19:05 - לפי סוכנות הידיעות רויטרס, גורם פלסטיני רשמי המצוי במשא ומתן בין ישראל לחמאס דיווח כי הושג הסכם הפסקת אש בין הצדדים. הסוכנות דיווחה כי ישראל הסכימה להפסקת האש, אך לא להסרת המצור על עזה.

18:49 - שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה אזורית חוף אשקלון. אין נזק ואין נפגעים.

18:43 - רקטה התפוצצה מחוץ לישוב במועצה אזורית שער הנגב. איש לא נפגע.

18:30 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון.

18:25 - דובר צה"ל מסר כי במהלך היום הותקפו למעלה מ-50 מטרות, בהן משגרים מוטמנים, מנהרות טרור, מנהרות הברחה ומבנים השייכים למספר בכירים בחמאס, המשמשים כמפקדות טרור.

18:21 - ישראל הגישה תלונה רשמית לאו"ם על ירי רקטות לעבר ישראל מאצטדיון הכדורגל בעזה. סגן שגריר ישראל באו"ם, אביתר מנור, שיגר מכתב תלונה רשמי בנושא ליועץ מזכ"ל האו"ם לענייני ספורט, וילפרד למקה, בו קרא לו לגנות בחריפות את העניין.

פיגוע בתל אביב. GettyImages
פינוי פצועה מזירת הפיגוע בתל אביב, היום/GettyImages

18:07 - מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אמר כי יש עוד "פרטים רבים לעבוד עליהם", בהתייחסו לגיבוש הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס, והוסיף: "אני מודאג מהאלימות במהלך המאמץ האינטנסיבי להגיע להפסקת אש".

17:45 - פיקוד העורף מזמין אנשים עם מוגבלויות הזקוקים לסיוע לפנות למוקד משרד הרווחה בטלפון 118.

17:43 - הסתיימה ישיבת שרי פורום "התשיעייה" שדנה בפרטי הסכם הפסקת האש עם חמאס.

17:39 - ארבעה חיילים שנפגעו מרקטה שהתפוצצה מוקדם יותר במועצה האזורית אשכול פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. אחד מהם פונה במסוק של חיל האוויר.

17:23 - הוסרה הכוננות באזור המרכז ותמו הסריקות אחר המחבל שביצע את הפיגוע באוטובוס בתל אביב.

17:00 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית אשכול.

16:59 - כוחות צה"ל השתלטו על פלסטיני שניסה לתקוף חייל באמצעות סכין בחברון ולקחו אותו לחקירה. החייל לא נפגע.

16:37 - כביש ליד מודיעין נחסם לתנועה מחשש שהמחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב נמלט לאזור. כוחות משטרה וצבא עורכים חיפוש במקום. הכניסה המזרחית למודיעין נסגרה לכניסת רכבים.

16:22 - מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יורם אוחיון, במשדר וואלה!: "לא היה מרדף אחר המחבל בתל אביב. אף אחד לא נתן תיאור של מישהו ששם את התיק וירד. בדקנו את כל ההודעות האלה עד תום, מעבר לזה אני לא יכול לפרט".

16:01 - ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) במשדר וואלה!: "נכון עשתה ישראל שלא קיבלה את הפסקת האש. כל מה שאנחנו רוצים זה שקט לדרום. עזה היא בסיס טרור אירני. חמאס ספג פגיעה אנושה. מצרים וארה"ב צריכות לערוב לנו שמעזה לא ישגרו טילים".

15:59 - ח"כ דב חנין (חד"ש) במשדר וואלה!: "זה יום קשה מאוד בתל אביב, זהו פשע. הוא מחזיר אותנו לימים אפלים שכבר כמה שנים לא היו בתל אביב".

פיגוע בתל אביב. יותם רונן
זירת הפיגוע בתל אביב/יותם רונן

15:56 - משרד החוץ הפיץ דף מסרים ברחבי העולם, בעקבות הפיגוע בתל אביב, בו ישראל מדגישה כי "פגיעה באזרחים חפים מפשע היא הפרה רצינית של החוק הבינלאומי והמוסר הבסיסי שמסבכת את המאמצים הבינלאומיים להביא להפסקת אש".

15:38 - רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

15:36 - מקורות פלסטינים דיווחו כי פעוט בן שנתיים נהרג בתקיפה ישראלית בעיר עזה. מוקדם יותר דווח כי שלושה בני משפחה אחת נהרגו בתקיפה בצפון העיר עזה.

15:25 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון. טרם דווח על נפילות.

15:16 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית שדות נגב. טרם דווח על נפילות.

15:00 - מקורות פלסטיניים דיווחו בצהריים כי קשיש בן 80 ובתו נהרגו במהלך תקיפת צה"ל באזור סג'עייה שבמרכז רצועת עזה. על פי הדיווחים, מניין ההרוגים ברצועה מסתכם במעל 140 בני אדם.

14:52 - מחסומים מוצבים בשעה זו ברחבי תל אביב ומתבצעות סריקות בשיתוף כל גורמי הביטחון. עומסי תנועה רבים מורגשים בעיר. מספר תיאורים של המחבל החשוד הופצו וקיימת הערכה שכבר הספיק לצאת מגבולות העיר.

14:41 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

14:35 - חיל האוויר תקף שני יעדים של חוליות משגרים אשר עמדו לשגר רקטות. מסוק קרב תקף חוליה אחת בדרום הרצועה וזיהה פגיעה, ובאירוע אחר תקף מטוס קרב חוליה נוספת באזור סג'עייה, במרכז הרצועה.

14:12 - צה"ל פגע בשלושה אנשי חמאס, חברי חוליית שיגור, בחאן יונס שברצועת עזה.

14:10 - ד"ר דוד אלג'ם מבית החולים איכילוב התייחס בשיחה עם וואלה! חדשות למצב הפצועים בפיגוע בתל אביב: "הגיעו בסך הכל 21 פצועים, אחד קשה שכרגע בחדר ניתוח. מדובר בפציעה עם שבר פתוח בכתף מרסיסים. שניים בינוני וכל השאר קל. רובם משוחררים ברגעים אלו. אנחנו כרגע עושים את ההחלטות מי משוחרר עוד מעט".

14:00 - מטח רקטות נורה לעבר באר שבע ויישובי האזור. מערכת כיפת ברזל ביצעה יירוט מוצלח לרקטה אחת.

הלווית החייל יוסף פרטוק שנהרג מנפילת רקטה בעין השלושה, נובמבר 2012. עומר מירון
הלווייתו של החייל יוסף פרטוק בירושלים/עומר מירון

13:30 - הובא למנוחות רב-טוראי יוסף פרטוק, בן 18, שנהרג אתמול מפגיעת רקטה באזור המועצה האזורית אשכול. מפקד גדוד השריון שבו שירת ספד לו: "היית חייל אהוב ואהוד על חבריך ועל מפקדיך. הם דיברו על רצונם לשלוח אותך לקורסי הפיקוד בהמשך".

13:00 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לכנס בזמן הקרוב את פורום שרי "התשיעייה" לדיון בהתקדמות להפסקת אש. מועד הישיבה נקבע עוד לפני הפיגוע שאירע בצהריים בתל אביב.

12:50 - ד"ר גיל פייר, סמנכ"ל בית החולים איכילוב, אמר כי "בית החולים קלט 17 פצועים, שניים מהם במצב בינוני-קשה, שניים בינוני והיתר קל. ייתכן שיגיעו בהמשך פצועים נוספים או נפגעי חרדה. הפגיעות הן פגיעות מגוונות, בהן פגיעות גפיים, פגיעות המאפיינות תוצאות של פיצוץ. כרגע אין סכנת חיים מידית לפצועים".

12:40 - במשטרת מחוז תל אביב מעריכים כי הפיצוץ באוטובוס בשדרות שאול המלך בעיר בשעות הצהריים נגרם על ידי מטען שהוטמן באוטובוס, ולא על ידי מחבל מתאבד, כך נמסר לוואלה! חדשות.

12:20 - מד"א: בין עשרה ל-15 פצועים בפיצוץ באוטובוס בשדרות שאול המלך בתל אביב, לפחות שלושה במצב בינוני-קשה.

12:15 - מד"א: לפחות עשרה פצועים באורחי פציעה שונים בפיגוע באוטובוס בשדרות שאול המלך בתל אביב.

12:06 - דיווח ראשוני: פיצוץ באוטובוס בשדרות שאול המלך בתל אביב. מד"א הכריז על אירוע רב-נפגעים.

11:50 - אישה נפצעה באורח קל מרסיס בגבה בעקבות נפילת רקטה במועצה האזורית באר טוביה.

11:45 - רקטה פגעה לפני זמן קצר פגיעה ישירה בבית במועצה האזורית באר טוביה. במקום נפגעת חרדה. מבנה שהיה בבנייה במועצה האזורית באר טוביה ספג גם הוא פגיעה ישירה של רקטה. במועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית יואב נפלו רקטות בשטח פתוח, אין נפגעים.

11:45 - שתי רקטות נורו לעבר שטח פתוח במועצה האזורית מטה יהודה. אין נפגעים.

11:38 - אזעקה נשמעה באזור בית שמש ובמועצה האזורית מטה יהודה. טרם דווח על נפילות.

11:21 - אזעקה נשמעה בעיר אשקלון. טרם דווח על נפילות.

11:14 - שתי רקטות נפלו במועצה האזורית אשכול, ככל הנראה בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

פגיעה ישירה של רקטה בבאר טוביה. נמרוד סונדרס
פגיעה ישירה בבית בבאר טוביה, הבוקר/נמרוד סונדרס

11:10 - בעקבות האירועים בדרום לא תתקיים היום ומחר קבלת קהל במחוז שיקום בבאר שבע ולא יתקיימו ועדות רפואיות בבית החולים סורוקה, כך נמסר ממשרד הביטחון. ניתן לקבל שירות במוקד הטלפוני של אגף השיקום שמספרו 03-7776777.

11:08 - שש רקטות נפלו בחצי השעה האחרונה בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים ולא נגרם נזק.

11:03 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

10:48 - קשישה חולצה בשלום מהממ"ד לאחר שביתה נפגע מרקטה במושב בבאר טוביה. הרקטה גרמה לשריפה בבית.

10:40 - בפגישה לילית שקיימו מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, ומפקד פיקוד העורף, אייל איזנברג, הוחלט כי אין כוונה לשנות את שגרת החירום באזור המרכז וגוש דן.

10:34 - רקטה פגעה בבית במועצה האזורית באר טוביה. שריפה פרצה במקום. לא דווח על נפגעים.

10:20 - אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשדרות ובגן יבנה. טרם דווח על נפילות.

10:10 - ח"כ זהבה גלאון (מרצ) בשיחה עם וואלה! חדשות: "כל חיסול גורר הסלמה, וזה לא עבד. לכן צריך לשמור על ההסכמים המדיניים".

10:07 - המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, בשיחה עם וואלה! חדשות: "אני חשוב שצריך להגיע להסכמים ברורים. אתמול נהרג חייל שהוא בן של החבר הכי טוב של אח שלי. אם אפשר להימנע מתקיפה קרקעית, אני הראשון שיהיה בעד כי זה עלול להביא לנפגעים. אבל צריך לשקול את הדבר הזה בצורה ראויה".

10:00 - אזעקה נשמעה באשקלון. טרם דווח על נפילות.

9:50 - מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות ששוגרו לעבר באר שבע, ורקטה אחת ששוגרה לעבר אשקלון.

9:36 - רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

9:10 - אזעקה נשמע בבאר טוביה ובקריית מלאכי. דווח על נפילות בבאר טוביה. אין נפגעים.

8:40 - מערכת "כיפת ברזל" ביצעה שלושה יירוטים בעיר אשקלון, שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

8:31 - אזעקה נשמעה באשקלון. טרם דווח על נפילות.

רקטה פגעה בבניין בראשון לציון. אבי כהן
פגיעה ישירה בבניין בראשון לציון, אתמול/אבי כהן

7:35 - דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר בתדרוך לעיתונאים כי הותקפו הלילה מוקדים רבים ברצועת עזה, בהם קומת המודיעין הצבאי של חמאס, שמוקמה במרכז תקשורת, המשרד לביטחון הפנים ומתחם משטרה.

7:32 - אזעקה נשמעה בעיר אשקלון. טרם דווח על נפילה.

7:02 - רקטה נורתה לכיוון שדרות ונפלה בשטח פתוח. אין נפגעים או נזק.

6:30 - כוחות מד"א טיפלו אתמול בלמעלה מ-112 פצועים, ביניהם אחד קשה.

5:52 - מתחם של חמאס ברפיח נהרס כתוצאה מהפצצות חיל האוויר של ישראל, כך דיווחה סוכנות הידיעות מען.

5:03 - סוכנות הידיעות "מען" מדווחת כי מטוסי חיל האוויר תקפו תחנת משטרה בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. לא דווח על נפגעים.

4:30 - האקרים מקבוצת "אנונימוס" פרצו לחשבונות הטוויטר והפייסבוק של השר סילבן שלום. ההאקרים צייצו בשם השר שלום מסרים התומכים בסיום הכיבוש ובתושבי רצועת עזה.

3:15 - עיריית ראשון לציון הודיעה כי הלימודים לא יתקיימו בבתי הספר היסודיים לתלמידי כיתות א'-ג'. בבתי הספר רזאל, מאורות, מרכז רון, ישורון ורמז לא יתקיימו לימודי כלל. בבתי הספר העל יסודיים בעיר ילמדו רק תלמידי כיתות ט' ו-יב'. מוסדות החינוך המיוחד בעיר לא יפעלו. ההסעות למוסדות חינוך מיוחד מחוץ לעיר באזורים שאינם תחת איום יימשכו כרגיל. גני הילדים יפעלו כרגיל.

3:01 - מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות גראד מעל אשדוד. רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים.

2:57 - עיתונאים זרים השוהים בעזה דיווחו על תקיפות של צה"ל סמוך למלון דריה בעזה. על פי הדיווחים נזק נגרם למבנה.

2:38 - גדודי עז א-דין אל קסאם דיווחו כי ירו חמש רקטות גראד לעבר אשדוד.

1:27 - צה"ל הפציץ בניין הנמצא בשימוש סוכנות הידיעות AFP בעזה, כך דיווחה הסוכנות.

1:21 - דובר צה"ל הזהיר בחשבון הטוויטר הרשמי שלו את הכתבים הזרים השוהים בעזב להתרחק מפעילי חמאס ובניינים בהם הם עושים שימוש. "חמאס הוא ארגון טרור והוא ישתמש בכם כמגנים אנושיים", נכתב בהודעה.

עדכונים קודמים: היום השביעי ב"עמוד ענן"

  • עוד באותו נושא:
  • עמוד ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully