וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "הפסקת האש מתעכבת, הכדור אצל ישראל"

בכיר חמאס עיזת א-רישק הודיע כי "לא הושג הסכם. העם הפלסטיני מוכן לכל תרחיש", והוסיף כי נצירת האש מתעכבת בשל אי-תגובה מהצד הישראלי. גנץ הורה להגביר התקיפות בעזה

שבוע מפרוץ העימות והלחימה נמשכת: "לא הושג הסכם הפסקת אש וייתכן שהוא לא יושג הלילה", הודיע אמש (שלישי) בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק. לדבריו, "כל האפשרויות פתוחות, העם הפלסטיני ופלגי ההתנגדות שלנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש שיבוא". אל רישאק הסביר כי מסיבת העיתונאים שבה אמור היה הארגון להכריז על הפסקת האש מעוכבת בשלב זה בשל אי תגובה מהצד הישראלי. במקביל, גם בישראל ממשיכים להדגיש כי אין כל הסכמה ישראלית לשום נוסח של הפסקת אש. גורמים מדיניים ציינו כי המגעים נמשכים גם בשעות הלילה וצפויים להימשך גם מחר.

שידור חי מעזה

LIVE

מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, נחתה אמש בישראל ובהצהרה משותפת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמרה כי מחויבות ארצות הברית לישראל "אינה מוטלת בספק". "אנחנו נעבוד עם השותפים שלנו כאן בישראל ובמדינות האחרות באזור כדי להבטיח ביטחון לתושבי ישראל וכדי לשפר את תנאי המחיה של האזרחים בעזה", הוסיפה. נתניהו הודה לקלינטון על תמיכת ארצות הברית בפיתוח מערכת כיפת ברזל, והוסיף כי "אף מדינה לא תסבול פגיעה באזרחים שלה. אני יודע שאובמה, את והעם האמריקאי מבין את זה".

על הכוונת: אספקת הדלק של עזה הופצצה בצפון הרצועה

אמש הנחו שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ את חיל האוויר להגביר את קצב התקיפות על רצועת עזה על מנת להעצים את הלחץ על ראשי חמאס. חיל האוויר ערך אמש את אחת מסדרת הגיחות הנרחבות ביותר מאז תחילת המבצע. מטוסי הקרב תקפו ארבע מנהרות להעברת דלק מסיני לרפיח המשמשות מקור רווח משמעותי עבור החמאס. כתוצאה מההתקפה היתמר ענן עשן גדול מעל רפיח הפלסטינית.

במקביל, התנהלה מתקפה על מתחם הסרעיה, בו נמצאים משרדי ממשלת החמאס. בצפון רצועת עזה תקפו כלי הטיס מחסני נשק ומשגרים. אמש הותקף גם ביתו של מפקד גזרת מחנות המרכז ברצועה, עזי אבודמה.

גורם ביטחוני העלה חשש שחמאס יתקשה לכפות את הפסקת האש על ארגוני הטרור הקטנים ברצועה, ולכן הפסקת האש תיכנס לתוקף רק עוד ימים אחדים. לפי הדיווחים, משעות הערב נהרגו 20 בני אדם בעזה. בכך עלה מניין ההרוגים במהלך היום ל-27. מתחילת מבצע "עמוד ענן" נהרגו בעזה, על פי הדיווחים, 136 פלסטינים ו-950 אחרים נפצעו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הריסות ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
הריסות ברצועת עזה כתוצאה מתקיפת חיל האוויר, היום/רויטרס

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי בתקיפת חיל האוויר ברפיח נהרגו האחים אחמד וחאלד אבו מוז. זמן קצר קודם לכן נהרגו שני אזרחים בתקיפה בדיר אל-בלח, בהם מנהל תחנת "אל-קודס" מוחמד אבו עישה. עוד דווח כי שלושה עיתונאים של תחנת הלוויין "אל-אקצא" של חמאס נהרגו בתקיפת מכונית במערב העיר עזה. שני אזרחים נוספים נפצעו בתקיפה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully