וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות בגוש עציון, 3 פצועים קל מרקטה באשדוד

המגעים בין ישראל לחמאס נמשכים, כך גם מטחי רקטות. שתיים מהן נחתו בשטחים פתוחים בגוש עציון מבלי לגרום לנפגעים. "שמענו בום חזק וקרוב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שתי רקטות שנורו אחר הצהריים (שלישי) לכיוון ירושלים נחתו בגוש עציון - אחת בשטח פתוח סמוך להתנחלות ואילו השנייה התפוצצה בשטח פתוח בכפר פלסטיני. אזעקה נשמעה בירושלים בטרם הנפילות ובשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר בפעם השנייה שאזור ירושלים מטווח על ידי הארגונים הפלסטינים, לאחר שביום שישי האחרון נפלה רקטה בגוש עציון. גורם צבאי מסר כי הרקטות ששוגרו לעבר גוש עציון היו מייצור עצמי ברצועת עזה.

בעקבות האזעקה בירושלים, נכנסו תושבי הבירה למרחבים המוגנים על פי הוראות פיקוד העורף. תושבת משכונת תלפיות סיפרה: "היה קצת מבהיל, ויצאנו פה לחדר מדרגות כי אין פה מרחב מוגן. אנחנו לא יודעים מה יהיה, זה ממש לא נעים. מזל שזה לא היה בלילה, אחרת זה היה יותר מלחיץ אבל גם ככה זה לא נעים. נקווה שיהיה בסדר בקרוב".

תושבת גוש עציון סיפרה כי היה מבהיל לשמוע את האזעקות. "שמענו את האזעקות ומיד ירדנו למקלט של הבניין פה. בערב שבת לא ידענו מה לעשות, וזו הייתה הפתעה. אבל עכשיו דווקא ידענו יותר מה לעשות ולאן ללכת אז היה פחות מלחיץ". תושב בת עין הוסיפה: "שמענו את הבום וזה היה מאוד חזק וקרוב. אני לא יודע בדיוק מה קרה ואיפה זה נפל, אבל זה היה ממש קרוב וחזק".

מבצע "עמוד ענן" - הסיקור המלא בוואלה! חדשות:
קצין נפגע בגבו מרסיס באשכול; פונה במצב בינוני
נתניהו: "מעדיף פתרון מדיני, אך זכותנו להתגונן"
היום השביעי למבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

רקטה נפלה באזור גוש עציון, נובמבר 2012. עומר מירון
זירת הנפילה בגוש עציון ביום שישי/עומר מירון

ראש המועצה האזורית, דוידי פרל, אמר לוואלה! חדשות: "שוב אנחנו רואים שכולנו בחזית אחת, הן תושבי הדרום והן שאר תושבי מדינת ישראל. העובדה שאחת הרקטות נפלה בכפר פלסטיני איננה משנה דבר. אין הבדל בין דם לדם ואין סיבה לירות על אזרחים בין אם הם פלסטינים או בין אם הם יהודים".

בתוך כך, כמה רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ישראל פגעו במבנים באזורים שונים בדרום, ובמקביל ממשיך חיל האוויר הישראלי לתקוף מטרות ברצועה. סמוך לשעה 16:00 פגעה רקטה בחנות באשדוד. שלושה בני אדם נפצעו קל כתוצאה מהנפילה ושישה לקו בחרדה. רקטה נוספת נפלה בשעות הצהריים בחצר בית בנתיבות. נזק נגרם למקום, אך איש לא נפגע. במקביל, רקטה התפוצצה בתוך יישוב במועצה האזורית חוף אשקלון, גם שם נגרם נזק למבנה. גם בשדרות נפגע מבנה מפגיעת רקטה, ללא נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נזק קל נגרם מפגיעת הרקטה בשדרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיים גריידינגר, מאגף דוברות של "איחוד הצלה" סיפר על הפגיעה בנתיבות: "מדובר בבית פרטי שנפגע בפגיעה ישירה של רקטה, שהתפוצצה במרכז הסלון. הדיירים נסעו אמש עקב ההסלמה להתארח אצל בני משפחתם בבית שמש, ולא שהו בבית. נזק רב נגרם לדירה, האירוע הסתיים ללא נפגעים".

מוקדם יותר, נפצע באורח בינוני קצין שריון במילואים מרסיס בגבו, כתוצאה מהתפוצצות רקטה באזור המועצה האזורית אשכול. הקצין פונה לבית החולים שיבא בתל השומר באמצעות מסוק, כשהוא מורדם ומונשם. הקצין הועבר במסוק לבית החולים שיבא בתל השומר והתקבל על ידי הצוות הרפואי. ד"ר דניאל סימון, מנהל מחלקת הטראומה בבית החולים מסר כי "הגיע אלינו פצוע בינוני כתוצאה מרסיס בחזה, לאחר שקיבל טיפול טוב בשטח, שכלל ניקוז של בית החזה. אנחנו נמצאים בתחילת הפציעה אך כרגע נראה שהוא לא יזדקק לניתוח, אלא אם יהיו סיבוכים".

בתוך כך, מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני נהרג, ושישה בני אדם נוספים נפצעו, בתקיפה של חיל האוויר לעבר בית בדיר אל-בלח במרכז רצועת עזה. בכך, עולה מניין ההרוגים פלסטינים היום בתקיפות צה"ל לשבעה.

קצין שנפצע מפגיעת רקטה מפונה לבית החולים תל השומר, מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
לא יזדקק לניתוח. פינוי קצין המילואים שנפגע באשכול/רויטרס

הבוקר נורו מטחי רקטות כבדים גם לעבר באר שבע, מתוכן שלוש הצליחו לחדור את מעטפת ההגנה של מערכת "כיפת ברזל" ולפגוע במספר מוקדים בלב העיר. כמו כן, שתי רקטות נפלו בעיר בשטחים פתוחים. אין נפגעים, אך נזק רב במקום. במקביל, יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה מעל אשדוד.

רקטה נחתה על כביש סמוך לאשדוד. עוזי פרלמוטר, חדשות 24
מתחם החנויות שנפגע מרקטה באשדוד, אחר הצהריים/חדשות 24, עוזי פרלמוטר
פגיעת רקטה בבניין בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
נפילות בלב העיר באר שבע, היום/יותם רונן
פגיעת רקטה בבית בבאר שבע, נובמבר 2012. יותם רונן
הבית שנפגע בבאר שבע/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully