וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומו השישי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

פורום התשיעייה דן בהמשך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה ובהפסקת אש; מוקדם יותר דווח על פגיעת רקטה בתיכון באשקלון; הפלסטינים מדווחים על למעלה מ-100 הרוגים מתחילת המבצע

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מבצע "עמוד ענן" נכנס היום (שני) ליומו השישי, כשברקע דיווחים חוזרים ונשנים על מגעים להשגת הפסקת אש בין ישראל לחמאס באמצעות המתווכים ממצרים ומטורקיה. במהלך הלילה תקף צה"ל יעדים ברחבי הרצועה, בין היתר בעזה וברפיח. הפלסטינים דיווחו על עשרות פצועים ומספר הרוגים. נמשיך לעדכן במהלך היום על ההתפתחויות, שלב אחר שלב.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ההתפתחויות האחרונות

03:53: סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי חיל האוויר הפציץ מטה ביטחוני הסמוך לשייח' זאיד שברצועת עזה. לא דווח על נפגעים. עוד דווח כי הופצץ שטח חקלאי ברצועה.

03:30: פורום שרי "התשיעייה" שהתכנס אמש כדי לדון בהמשך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה הסתיים לפני זמן קצר. לא נמסרו פרטים על החלטות שהתקבלו בדיון. בישראל סירבו למסור פרטים על המגעים המתנהלים מול מצרים, והדגישו כי צה"ל ממשיך להיערך לכניסה קרקעית כל עוד הירי מעזה נמשך.

02:28: רשת "אל-ערביה" דיווחה כי הסכם הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים ייחתם בשעות הקרובות. על פי הדיווח, שני הצדדים הגיעו, בתיווך מצרי, להסכמה עקרונית, אך קיימת מחלוקת באשר ליישומה. ישראל, כך דווח, דורשת שההסכם יתבצע בשני שלבים – בשלב הראשון יפסיקו ארגוני הטרור את הירי הרקטי לעבר שטח ישראל, ולאחר מכן ייפסקו הסיכולים הממוקדים ויוסר המצור מעל רצועת עזה. חמאס, שמתנגדת לגישה זו, דורשת לקיים את מלוא ההסכם בשלב אחד.

01:57: אזעקה נשמעה באשקלון, במועצה האזורית חוף אשקלון, בשדרות, בקריית גת ובמועצה האזורית שער הנגב.

01:24: מטוסי חיל האוויר הפציצו את הבנק הלאומי האיסלמי בעזה, כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, המבנה נשרף כליל. מספר בני אדם שנפצעו בהפצצה פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "שיפא" בעיר.

00:59: חיל האוויר הפציץ את ביתו של מפקד גזרת רפיח של הזרוע הצבאית של חמאס, ראאד אל-עטאר, בדרום מערב רפיח – כך דיווחו מקורות פלסטינים. שמו של אל-עטאר עלה כמועמד להחליף את מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי.

00:48: שלוש ספינות מלחמה אמריקאיות עושות את דרכן למזרח התיכון, על מנת לסייע לאזרחים אמריקאים לעזוב את ישראל במקרה של הסלמה קיצונית במצב – כך דיווחו גורמים אמריקאים רשמיים לרשת CNN. הגורמים הדגישו כי תרחיש שבו יהיה צורך בספינות הינו תרחיש קיצון, אך כי "עדיף להיות מוכנים". הם הבהירו כי אין כל כוונה לעשות שימוש בספינות למטרה צבאית.

00:16: ארבע רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

23:59: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול.

23:40: למעלה מ-50 מנהרות הברחה הותקפו היום בדרום רצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי במהלך היום הותקפו עשרות מטרות, ובהן משגרים מוטמנים, מחנה אימונים, מחסני אמצעי לחימה ותחנות משטרת חמאס.

פינוי פצוע בעקבות תקיפת צה"ל בבניין משרדים של התקשורת בעיר עזה, 19 נובמבר 2012. רויטרס
פינוי פצוע בעיר עזה בעקבות תקיפת צה"ל, היום/רויטרס

23:59: אזעקה נשמעה באופקים ובמועצה האזורית אשכול.

23:30: מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הערב כי ישראל נכשלה בהשגת יעדיה במבצע הצבאי ברצועת עזה. לדבריו, "ההרג אמור ללחוץ על ההנהגה ברצועת עזה לזנוח את תנאיה ומכוון נגד נשים וילדים".

22:42: משטרת מרחב השפלה בשיתוף צה"ל יזמה פתיחת חניון מוסדר לאלפי כלי רכב של אנשי מילואים שגויסו במסגרת מבצע "עמוד ענן" ונאלצו להחנות את רכביהם בשולי הדרך בכביש 40.

22:22: מקורות פלסטיניים דיווחו כי שני ילדים נהרגו הערב בתקיפת חיל האוויר בבית לאהיא בצפון רצועת עזה. מדובר בשני אחים - סוהייב ומוחמד חג'אזי, בני שנתיים וארבע. נוסף להם נהרג גם אביהם, פואד חג'אזי.

22:03: ארבע רקטות נפלו לפני זמן קצר בשטחים פתוחים באזור באר שבע. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

22:01: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר בבאר שבע.

21:30: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הערב עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, והפציר בו לפעול לקידום הפסקת אש בין ישראל לחמאס.

21:25: שתי רקטות נפלו לפני זמן קצר במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים, אולם נגרם נזק למבנה.

20:50: פלסטיני נהרג הערב כאשר ניסה לתקוף חייל צה"ל במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בכפר חלחול סמוך לחברון. האירוע התרחש במהלך הפגנה שבמהלכה יידו כ-200 פלסטינים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר כלי רכב ישראלים ולעבר כוחות הביטחון. במהלך העימותים ניסה פלסטיני רעול פנים לתקוף חייל צה"ל. הפלסטיני רץ לעבר הכוח כשבידו חפץ חד. החייל פתח באש והרג אותו.

רקטה נפלה בבית ספר באשקלון, נובמבר 2012. יהושע בריינר
פגיעה ישירה באשקלון, היום/יהושע בריינר

20:40: ארגוני זכויות אדם פלסטיניים פנו היום ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ולפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, בדרישה לפתוח בחקירה בחשד לביצוע פשע מלחמה ברצועת עזה - בעקבות הריגתם של 11 אזרחים פלסטינים שעל פי החשד נגרמה בעת הפצצה של בית בעזה אתמול (ראשון), שבה נהרגו מספר נשים וילדים בני אותה משפחה.

20:28: פלסטינים פתחו הערב באש לעבר מוצב צה"ל ליד כפר סאלם סמוך לג'נין. לא היו נפגעים, אך מספר קליעים פגעו במבנים במוצב.

20:20: דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, מסר הערב: "בימים האחרונים פגענו במשגרים, במנהרות הברחה מסיני ובעשרות אמצעי לחימה. רק היום נפגעו למעלה מעשרה מחבלים. היקף הירי קטן. המחבלים מתחילים לסגת מהאזורים הפתוחים. הכוחות המתמרנים מוכנים בהתאם לכל התפתחות מדינית ואסטרטגית".

20:01: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס הערב את פורום שרי "התשיעייה". הפורום צפוי לדון בהמשך מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה ובהתקדמות לקראת הפסקת אש.

19:48: כ-250 בני נוער מעוטף עזה הגיעו הבוקר לכרמיאל ליום התרעננות בשל ירי הרקטות.

19:34: שני פעילים בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית נהרגו הערב בתקיפה של חיל האוויר במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה. על פי דיווחים פלסטיניים, שמות ההרוגים הם ארכאן אבו כמיל ואיברהים חואג'רי.

19:26: מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הגיע הערב לקהיר. מחר הוא צפוי לנחות בישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בנוסף, יבקר מזכ"ל האו"ם גם ברמאללה, שם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

19:22: רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה כי ייתכן שהסכם הפסקת האש ייכנס לתוקפו בתוך 24 השעות הקרובות. עוד נמסר כי אם יאושר, יבוצע ההסכם בשני שלבים. לדיווח אין כרגע אישור מכל מקור אחר.

19:16: אישה נפצעה הערב באורח קל מרסיסים בשל פגיעת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול. מדובר בעובדת זרה שעבדה באחד הלולים שנפגעו באזור.

צה"ל הפציץ בניין בו נמצאים משרדי תקשורת. רויטרס
תקיפת משרדי תקשורת בצפון רצועת עזה, היום/רויטרס

19:15: כלי רכב ישראלי נשרף מפגיעת בקבוק תבערה שיידו פלסטינים ליד ההתנחלות מעלה לבונה שמצפון לרמאללה. בכלי הרכב ישבו שני ישראלים שלא נפגעו. כוחות צה"ל נמצאים במקום ופתחו בסריקות.

19:00: שניר סופר, תושב אשקלון, סיפר לוואלה! חדשות על נפילת הרקטה בבית הספר באשקלון: "שיחקנו כדורגל במגרש ליד בית הספר. פתאום הייתה אזעקה ולא היה לנו איפה להתחבא, וראינו את כיפת ברזל מעלינו. תוך כדי שמענו פיצוץ אדיר, והבנו ישר שזה נחת לידנו. באה משטרה, והכוונו אותם".

18:47: רקטה נפלה לפני זמן קצר בבית ספר תיכון באשקלון. אין נזק ואיש לא נפצע. הרקטה פגעה בגג הבניין אבל לא התפוצצה, וכעת חבלני משטרה מטפלים בנפל.

18:43: שלוש רקטות נפלו לפני זמן קצר סמוך ליישובים במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואיש לא נפצע.

18:30: מקורות פלסטיניים דיווחו היום כי רושדי תמימי, פלסטיני תושב נבי סאלח שנורה ביום שישי בהפגנה נגד המבצע בעזה, מת הערב מפצעיו.

18:27: שתי רקטות יורטו לפני זמן קצר באזור העיר אשקלון באמצעות מערכת "כיפת ברזל". נשמעה אזעקה.

18:10: מקורות פלסטיניים דיווחו כי מתנחלים הציתו, ככל הנראה במהלך הלילה, רכב בכפר סינג'יל מצפון לרמאללה. הדיווח מצטרף לדיווח מוקדם יותר על חשד לאירוע "תג מחיר" גם בכפר עוריף מדרום לשכם, שבו הוצתה דלת כניסה לבית תפילה.

18:00: מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר רקטה מדרום לעיר אשקלון. אזעקה נשמעה באזור.

17:58: אזעקה נשמעה באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון.

17:49: מדובר צה"ל נמסר כי מאז תחילת מבצע "עמוד ענן", שוגרו 1,128 רקטות לשטחי ישראל, מתוכן 116 היום. עוד נמסר על 121 שיגורים כושלים (שנפלו בשטח הרצועה), מתוכם 11 היום. כמו כן, 328 רקטות יורטו מתחילת המבצע, מתוכן 23 היום.

17:42: אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת נפלה בתוך אחד הלולים בשטח המועצה. נגרם נזק, אולם לא דווח על נפגעים.

17:25: חיל האוויר תקף לפני זמן קצר מבנה בצפון רצועת עזה שבו שהו מספר פעילים בכירים של הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני. בתקיפה נפגעו בהא אבו אל-עטא, פעיל בכיר וחבר המועצה הצבאית העליונה, תיסיר ג'עברי, חבר המועצה הצבאית העליונה ואחראי על תיק המבצעים, חליל בהטיני, מבכירי מערך ההתעצמות של הארגון, וראמז חרב, מחזיק תיק ההסברה של הארגון בעזה.

17:17: אש מנשק קל נפתחה לעבר כוח צה"ל שסייר ברמת הגולן סמוך למוצב תל חזקה. אין נזק או נפגעים. כוח הלוחמים בחר שלא להגיב לירי.

נפילת רקטה באשקלון. שי מכלוף
נפילה באשקלון, היום/שי מכלוף

17:13: ארבע רקטות שנורו מרצועת עזה יורטו מעל באר שבע באמצעות מערכת "כיפת ברזל". רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח.

17:00: גבר נפצע באורח קל מפגיעת רכב בעת שרץ למרחב מוגן בזמן אזעקת "צבע אדום" בשדרות. צוותי מגן דוד אדום מפנים אותו לבית החולים. כמו כן, דווח כי רקטה נפלה בשטח פתוח בעיר מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

16:59: מדובר צה"ל נמסר כי מתחילת מבצע "עמוד ענן" תקף צה"ל 1,350 יעדים ברצועת עזה. עוד נמסר כי מתוך היעדים 116 הותקפו היום.

16:55: צבא לבנון פירק שתי רקטות בדרום המדינה שהיו מיועדות לשיגור לעבר ישראל. הרקטות נמצאו במרחק קילומטר אחד. עוד עולה כי הרקטות הוצבו במקום לפני זמן קצר.

16:50: יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר כי "מתקיימים מגעים בתיווך מצרי להפסקת אש, אבל כוחות חמאס ברצועת עזה לא ייכנעו לתנאים של ישראל".

16:41: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות שדות נגב ושער הנגב.

16:37: דובר אונר"א בעזה, עדנאן אבו חסנה, בשיחה עם וואלה! חדשות: "ברגעים אלה יש תקיפה. אני שומע תקיפה חזקה מאוד. הבית שלי רעד. מה שאנחנו חשים בעזה זה עוצמה חזקה יותר ממה שקרה בעופרת יצוקה. רואים שהרבה נשים וילדים נהרגו. התמונה הכללית בעזה – שכולם רוצים להפסיק את הדבר הזה מיד".


16:35: מקורות פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף מספר מוקדים ברצועת עזה. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", שני בני אדם נהרגו בפיצוץ במחנה פליטים במרכז הרצועה. כמו כן, אדם נוסף שזוהה כפעיל טרור נהרג בתקיפת בניין ובו משרדי תקשורת בעיר עזה.

הפצצת צה"ל בעזה. דרור עינב
תקיפת צה"ל בעזה, היום/דרור עינב

16:20: ח"כ דני דנון (ליכוד) בשיחה עם וואלה! חדשות: "ראיתי את משעל בטלוויזיה, את היהירות שלו, את השחצנות. צריך שיסבלו ברצועת עזה, שירגישו את המצור. לשיטתי צריך להכריע, להחריב את שלטון החמאס. הסבב הבא זה עניין של זמן".

16:16: שבע רקטות נפלו בחצי השעה האחרונה במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואיש לא נפצע.

16:14: יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, התייחס לאפשרות של הפסקת אש. לדבריו, אם ישראל רוצה הסכם, עליה ליזום הפסקת אש, מפני ש"היא יזמה את המלחמה".

15:58: רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה כי הושגה הסכמה ישראלית-פלסטינית על הפסקת אש וכי המחלוקת היחידה כעת היא על שלבי היישום שלה. "ישראל מציעה להפסיק את האש ולהסיר את המצור על עזה בשלב שני, אולם חמאס דורש לבצע באופן מיידי את התנאים הללו", נמסר.

15:51: יושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מכנס מסיבת עיתונאים בקהיר. "מי שתוקף את פלסטין ייקבר בה", אמר משעל, שהביע צער על חיסולו של רמטכ"ל חמאס, אחמד ג'עברי.

15:39: התרעת צבע אדום נוספת נשמעה במועצה האזורית אשכול.

15:26: התרעת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

15:22: מקורות פלסטינים דיווחו כי פלסטיני נהרג וארבעה נוספים נפצעו בתקיפה חיל האוויר שכוונה לעבר רחוב ספטאווי שבצפון העיר עזה. טרם דווח מי ההרוג.

15:18: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

15:12: אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

15:04: מערכת כיפת ברזל יירטה ארבע רקטות שנורו לעבר אשדוד.

נפילת רקטה באשקלון. דרור עינב
אזרח תופס מחסה באשקלון, היום/דרור עינב

15:02: אזעקות נשמעו באשדוד ובמועצות באר טוביה וחוף אשקלון.

14:58: יו"ר הפרלמנט המצרי, סעד כתאתני, הגיע היום לביקור ברצועת עזה בראש משלחת של נציגי מפלגות מצריות. במסיבת עיתונאים שכינס בעזה, אמר: "העם המצרי עומד לצדכם במאבקכם ובעמידתכם. לא נעזוב אתכם לבד".

14:41: ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, אמר בראיון בקהיר כי הוא מקווה שתגובש בקרוב הפסקת אש בין ישראל לעזה "שתפסיק את האלימות הזאת". הוא הוסיף: "אני מרגיש שאנחנו קרובים, אך קשה לחזות מראש את תוצאות השיחות".

14:30: שלוש רקטות התפוצצו סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

14:22: אזעקות נשמעו בערים אשדוד ואשקלון ובמועצות האזוריות באר טוביה ויואב.

14:17: אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

14:13: אזעקה נוספת נשמעה בבאר שבע.

14:07: אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול.

נפילת רקטה באשקלון. דרור עינב
רקטה שנפלה באשקלון, היום/דרור עינב

14:06: רקטה שנורתה לעבר באר שבע התפוצצה בשטח פתוח.

14:05: אזעקה נוספת נשמעה בבאר שבע.

14:00: אזעקה נשמעה בבאר שבע ובמועצה האזורית מרחבים.

13:49: מקורות פלסטינים דיווחו כי חיל האוויר ביצע שלוש תקיפות באזור המנהרות שבסמוך לרפיח בדרום רצועת עזה. טרם דווח על נפגעים. במקביל נטלה הזרוע הצבאית של חמאס אחריות על ירי עשר רקטות גראד לעבר אשקלון.

13:27: רקטה התפוצצה בין בניינים באשקלון. רקטה נוספת התפוצצה גם היא ככל הנראה בשטח העיר. שלושה לקו בחרדה ונגרם נזק. מערכת כיפת ברזל יירטה שש רקטות שנורו אל עבר העיר.

13:24: אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

13:04: אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

12:59: רקטה התפוצצה בשטחים פתוחים ליד שדרות.

12:53: אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות.

12:42: רקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך ליישוב באשכול. אין נזק ואין נפגעים.

בית ספר באשקלון שנפגע מפגיעת רקטה. יותם רונן
בית הספר שנפגע בנפילת רקטה באשקלון, היום/יותם רונן

12:36: מערכת כיפת ברזל יירטה חמש רקטות שנורו לעבר אשדוד.

12:20: מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר שדרות.

12:10: אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות. רקטה שנורתה אל העיר יורטה באוויר.

12:06: אישה נהרגה בתקיפת צה"ל בבית חאנון שבצפון הרצועה.

11:58: שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח סמוך לשדרות. אין נפגעים ואין נזק.

11:56: אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב.

11:35: כיפת ברזל יירטה רקטה אחת שנורתה לעבר באר
שבע.

11:32: אזעקה נוספת נשמעה בבאר שבע.

פלסטינים ליד הריסות בחאן יונס לאחר תקיפת צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
ההריסות בעיר חאן יונס לאחר תקיפת צה"ל, היום/רויטרס

11:31: זוהו שתי נפילות בשטח פתוח מחוץ לבאר שבע.

11:30: אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה האזורית אשכול.

11:28: שני מטחים של רקטות נורו לעבר יישוב במועצה האזורית אשכול. זוהו חמש נפילות בשטחים פתוחים.

11:26: אזעקות נשמעו בבאר שבע ובאופקים.

11:08: רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. אין נזק ואין נפגעים.

11:00: מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה לעבר העיר אופקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגיעה בבית בבאר טוביה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:47: רקטה שנורתה לעבר אשקלון התפוצצה בשטח בית ספר בעיר. נגרם נזק, אין נפגעים.

10:38: אזעקה נשמעה במועצה האזורית חוף אשקלון, באר טוביה וכן בעיר אשקלון.

10:10: יושבת ראש העבודה, שלי יחימוביץ' אמרה לוואלה! חדשות כי היא ממשיכה לגבות את מבצע עמוד ענן. "התמיכה בפעולה הזאת לא עולה לי באיזה כושר איפוק או הבלגה. אני באמת מזדהה עם הצורך בפעולה הזאת. איננו יכולים להמשיך לספוג ירי בלתי פוסק על אזרחים", אמרה יחימוביץ' במשדר.

9:44: השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, התייחס במשדר וואלה! חדשות לפגיעה באזרחים פלסטינים במהלך המבצע. "בניגוד לחמאס, אצלנו פגיעה באזרחים נחשבת לכישלון", אמר יעלון. "זה קורה משום שהשטח צפוף ואזרחים לא נשמעים להנחיות שלנו להתרחק מפעילי חמאס וממטרות חמאס".

9:30: שתי רקטות התפוצצו בשעה האחרונה בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק.

9:29: חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), אמר לוואלה! חדשות כי יש לחתור כעת להפסקת אש. "אנחנו בעיצומו של מאמץ בינלאומי בתיווך ארה"ב, מצרים וגורמים אחרים להגיע להפסקת אש, אני חושב שלשם צריך לחתור. אני חושב שזה ניתן להשגה", אמר הורוביץ.

9:11: סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי שני בני אדם נוספים נהרגו בתקיפת צה"ל בדרום רצועת עזה. בנוסף דווח על ילדה שנפצעה באורח קשה.

9:03: אזעקה נשמעה ברחבי המועצה האזורית אשכול.

8:40: צה"ל פתח בתקיפות ברצועה, מטוסי חיל האוויר הפציצו מבנה בחאן יונס.

סוללה חמישית של "כיפת ברזל" נפרסה בגוש דן. דובר צה"ל
עד כה התבצעו מעל 300 יירוטים בשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל שהוצבה בסוף השבוע בגוש דן/דובר צה"ל

8:33: סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר בדיר אל-בלאח. בכך עולה מניין ההרוגים מאז הלילה ל-14. שמות ההרוגים: תאמר בשיר, אמין בשיר וסלאח בשיר.

8:02: אזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. רקטה נפלה מחוץ ליישוב. אין נזק ואין נפגעים.

7:20: עד כה התבצעו 310 יירוטים בשטח ישראל, מתוכם 35 אתמול. היו מעל 540 נפילות בשטחנו מתוכן 35 בשטח בנוי.
צה"ל תקף למעלה מ-1,350 יעדים, כ-80 מתוכם במהלך הלילה.

6:36: רקטה נפלה לפני זמן קצר בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

6:08: במהלך הלילה שוגרה לעבר שטח ישראל רקטה אחת, אשר מיקום נפילתה אינו ידוע, אך מערכת כיפת ברזל לא ביצעה יירוט שלה. כמו כן, במהלך הלילה בוצעו עשרות תקיפות על ידי חיל האוויר הישראלי מרפיח בדרום ועד סג'עיה בצפון.

6:04: על פי סוכנות הידיעות "מען", מניין ההרוגים בעזה מתחילת המבצע עלה ל-88 בני אדם. בתוך כך נמסר כי אדם נוסף מת מפצעיו במתקפה על בית בשכונת זייתון בעיר עזה.

הריסות האצטדיון בעזה שהופצץ על ידי צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
צה"ל תקף למעלה מ-1,350 יעדים, כ-80 מתוכם במהלך הלילה/רויטרס

5:07: על פי גורמי רפואה ברצועת עזה, תשעה בני אדם נהרגו מאז חצות בהפגזות חיל האוויר. שלושה בני אדם נהרגו מוקדם יותר בהתקפה בשכונת זייתון בעיר עזה, בה נפצעו מעל ל-30 בני אדם.

4:17: על פי דיווח מסוכנות הידיעות "מען", 10 בני אדם נפצעו, ביניהם גם ילדים, בהפגזת בית בשכונת אל זייתון בעיר עזה. כמו כן, פלסטינים מדווחים בטוויטר כי מעל 30 פצועים הובלו לבית החולים שיפא, וככל הנראה ארבעה מתו מפצעיהם.

3:37: סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי מזכ"ל האו"ם, באן-קי-מון, שיגיע לישראל ביום שלישי הקרוב, קורא לישראל ולחמאס לפעול להשגת הפסקת אש. כמו כן, הביע צער עמוק למשמע הדיווחים על מותם של 11 בני משפחה פלסטינים במחנה הפליטים ג'בליה.

2:33: גורמים רבים ברצועת עזה דיווחו בטוויטר על פיצוצים רבים בעיר עזה דקות האחרונות, בין היתר בתחנת המשטרה "אל עבאס" בעיר. פיצוץ עז נשמע במהלך דיווח חי של כתב רשת CNN, אנדרסון קופר.

בחמאס מאשרים: חאלד משעל יפרוש עוד השנה. רויטרס
על פי בכיר בפתח, המגעים על הפסקת אש לא צפויים להסתיים בימים הקרובים. חאלד משעל/רויטרס

2:11: נביל שעת, בכיר בפתח, צוטט בסוכנות הידיעות "מען" כאומר כי חאלד משעל וסגנו מוסא אבו מרזוק עידכנו אותו כי השיחות בין ישראל לחמאס בנוגע להפסקת אש התקדמו. למרות זאת, הסכם על הפסקת אש לא צפוי להתגבש בימים הקרובים.

1:58: על פי דיווחים בצרפת, לפחות 29 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל במהלך היום בעזה, לרבות 11 בני המשפחה במחנה הפליטים ג'בליה.

1:06: הפלסטינים מדווחים כי עלה לשלושה מניין הקרבנות בתקיפת חיל האוויר ברפיח לפני כשעה. הם נהרגו בעקבות תקיפה לעבר רכב בשכונת מיראח.

1:01: המועצה המהפכנית של פתח קראה לכנס ישיבה דחופה כדי לדון על המצב בעזה, כך דווח בסוכנות הידיעות "מען".

00:28: חיל האוויר תקף ברפיח, הפלסטינים: שני הרוגים בתקיפה.

00:20 - שני פעילים בכירים בעזה נפגעו בתקיפה משולבת של שב"כ וצה"ל ברפיח. השניים נפגעו אחרי שחיל האוויר תקף רכב בו נסעו. לפי דיווחים בסוכנות הידיעות "מען", בתקיפה בשכונת מיראח ברפיח נהרגו מחמוד סאמי שעת', בן 20 וסבחה מוהוויש א-השאש, בן 60.

עדכונים קודמים: היום החמישי ב"עמוד ענן"

"עמוד ענן" - היום החמישי: הירי נמשך, ואיתו המשא ומתן להפסקת אש. רויטרס
התקיפות מהאוויר נמשכות. הריסות בעזה/רויטרס

מה אומרים בטוויטר על מבצע "עמוד ענן"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully