וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומו החמישי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים

כתבי וואלה! חדשות

19.11.2012 / 2:33

ירי הרקטות לעבר גוש דן נמשך, כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה בשעות הבוקר, ואחרת בשעות הערב. בעזה נהרגו ארבעה ילדים. צפו בפיצוץ עז שנשמע במהלך דיווח של כתב רשת CNN

מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה נכנס אתמול (ראשון) ליומו החמישי. הירי לעבר יישובי הדרום התחדש אתמול בבוקר לאחר לילה שקט, ועשרות רקטות נורו לעבר שטח ישראל מתל אביב דרומה. צה"ל המשיך לתקוף בעזה וחיסל את ראש מערך הרקטות של חמאס. נמשיך לעדכן במהלך היום על ההתפתחויות, שלב אחר שלב.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

ההתפתחויות האחרונות:

4:17: על פי דיווח מסוכנות הידיעות "מען", 10 בני אדם נפצעו, ביניהם גם ילדים, בהפגזת בית בשכונת אל זייתון בעיר עזה. כמו כן, פלסטינים מדווחים בטוויטר כי מעל 30 פצועים הובלו לבית החולים שיפא, וככל הנראה שלושה מתו מפצעיהם.

3:37: סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי מזכ"ל האו"ם, באן-קי-מון, שיגיע לישראל ביום שלישי הקרוב, קורא לישראל ולחמאס לפעול להשגת הפסקת אש. כמו כן, הביע צער עמוק למשמע הדיווחים על מותם של 11 בני משפחה פלסטינים במחנה הפליטים ג'בליה.

2:33: גורמים רבים ברצועת עזה דיווחו בטוויטר על פיצוצים רבים בעיר עזה דקות האחרונות, בין היתר בתחנת המשטרה "אל עבאס" בעיר. פיצוץ עז נשמע במהלך דיווח חי של כתב רשת CNN, אנדרסון קופר.

צפו בפיצוץ במהלך הדיווח של אנדרסון קופר

בחמאס מאשרים: חאלד משעל יפרוש עוד השנה. רויטרס
על פי בכיר בפתח, המגעים על הפסקת אש לא צפויים להסתיים בימים הקרובים. חאלד משעל/רויטרס

2:11: נביל שעת, בכיר בפתח, צוטט בסוכנות הידיעות "מען" כאומר כי חאלד משעל וסגנו מוסא אבו מרזוק עידכנו אותו כי השיחות בין ישראל לחמאס בנוגע להפסקת אש התקדמו. למרות זאת, הסכם על הפסקת אש לא צפוי להתגבש בימים הקרובים.

1:58: על פי דיווחים בצרפת, לפחות 29 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל במהלך היום בעזה, לרבות 11 בני המשפחה במחנה הפליטים ג'בליה.

1:06: הפלסטינים מדווחים כי עלה לשלושה מניין הקרבנות בתקיפת חיל האוויר ברפיח לפני כשעה. הם נהרגו בעקבות תקיפה לעבר רכב בשכונת מיראח.

1:01: המועצה המהפכנית של פתח קראה לכנס ישיבה דחופה כדי לדון על המצב בעזה, כך דווח בסוכנות הידיעות "מען".

00:28: חיל האוויר תקף ברפיח, הפלסטינים: שני הרוגים בתקיפה.

00:20 - שני פעילים בכירים בעזה נפגעו בתקיפה משולבת של שב"כ וצה"ל ברפיח. השניים נפגעו אחרי שחיל האוויר תקף רכב בו נסעו. לפי דיווחים בסוכנות הידיעות "מען", בתקיפה בשכונת מיראח ברפיח נהרגו מחמוד סאמי שעת', בן 20 וסבחה מוהוויש א-השאש, בן 60.

23:44 - רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול. אין נפגעים.

23:26 - שגרירות ארה"ב פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה השוהים בישראל.

23:15 - רקטה אחת נפלה במושב טימורים ואחת נוספת בשטח פתוח ליד קרית מלאכי. עד כה לא דווח על נפגעים.

23:14 - דיווח על פגיעה ישירה בבית בבאר טוביה. בינתיים, לא דווח על נפגעים.

23:06 - מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות שנורו לעבר אשדוד וקרית מלאכי. קודם לכן נשמעה אזעקה בשתי הערים.

22:58 - גורם ביטחוני אישר כי נורתה רקטה אחת לעבר אילת. היא התפוצצה בשטח פתוח בהרי אילת. כוחות משטרה מבצעים סריקות לאיתור מקום הנפילה.

22:29 - לפני מספר דקות דווח על שמיעת קול נפץ באילת. כוחות המשטרה וצה"ל עורכים סריקות בשטח.

22:14 - סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי מזל"ט ישראלי תקף את ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, ראפע סלאמה בחאן יונס, שבדרום רצועת עזה.

נשיא מצרים מוחמד מורסי. AP
אל ג'זירה מדווחת כי מורסי נועד עם החמאס והג'יהאד/AP

22:09 - כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי שני בני אדם נוספים נהרגו היום בהפצצה ישראלית בשכונת תל אל-הוא שבדרום העיר עזה.

22:06 - סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק אמר לרשת "אל-ערביה": "דוחה את תנאי ישראל להפסקת אש".

21:58 - אל-ג'זירה: מורסי נועד עם חמאס והג'יהאד האיסלמי.

21:54 - אל ג'זירה מדווחת כי נשיא מצרים מוחמד מורסי נועד הערב עם נציגים מתנועת החמאס ומהג'יהאד האיסלמי במסגרת המאמצים להביא להפסקת אש בין הארגונים הפלסטינים לישראל.

21:40 - הרשות הפלסטינית קראה לכינוס דחוף של הליגה הערבית.

21:37 - דיווח: צה"ל הפציץ את ביתו של בכיר חמאס מרואן עיסא

21:32 - כלי תקשורת ערביים דיווחו כי חיל האוויר הפציץ את ביתו של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן עיסא, ברצועת עזה. לא דווח האם עיסא שהה בבית בעת ההפצצה.

21:30 - ח"כ טאלב א-סנע על ההרוגים בעזה: "מעשה טרוריסטי של רוצחים".

21:12 - בכיר בחמאס אמר לאל-ג'זירה: "סוכמו 90% מתנאי הפסקת האש".

20:26 - בשל המצב: משרד החינוך מפעיל קו פתוח לפניות תלמידים.

19:50 - רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות אשכול ומרחבים.

19:31 - בשל העימותים, אוניברסיטת חיפה השעתה את הפעילות הציבורית.

19:29 - המשטרה ערכה מבצע לאיתור שב"חים; 200 הוחזרו לשטחים.

19:23 - פלסטינים: תקיפת הבניין בעזה – ניסיון לחסל פעיל חמאס.

19:12 - הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות על ירי הרקטה לעבר אזור גוש דן.

19:00 - בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, אמר (ראשון) כי ארגונו מתעקש שכל הסכם הפסקת אש בין חמאס לישראל יגובש בהתאם לדרישות של חמאס, דהיינו הפסקת המתקפה הישראלית.

18:55 - שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

18:50 - "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות שנורו לעבר אשקלון.

18:46 - הלימודים במוסדות החינוך בטווח 0-40 קילומטרים מרצועת עזה לא יתקיימו גם מחר בשל המצב הביטחוני.

18:45 - אזעקה נשמעה בתל אביב, מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת. חמאס טוען שמדובר בטיל מסוג פאג'ר 5 והירי בוצע "כנקמה על הטבח שבוצע במשפחת א-דלו".

רקטה יורטה מעל גוש דן: "רגועים בגלל כיפת ברזל". דרור פיקלני
במהלך היום נורו לעבר ישראל למעלה מ-100 רקטות. מערכת "כיפת ברזל" מיירטת רקטה מעל אשדוד/דרור פיקלני

18:33 - במהלך היום נורו לעבר ישראל 104 רקטות, 38 מהן יורטו על ידי מערכות "כיפת ברזל". בסך הכל, מתחילת מבצע "עמוד ענן" נורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל 902 רקטות.

18:30 - ממחר: חיילי מילואים ייסעו בחינם בתחבורה הציבורית.

18:22 - בג"ץ אישר לדחות את פינוי בתי האולפנה ל-1 בינואר.

18:13 - הלימודים באוניברסיטת בן גוריון לא יתקיימו גם מחר.

18:05 - עלה ל-11 מניין ההרוגים בתקיפת צה"ל מוקדם יותר בעזה. מדובר באחת התקיפות נגד בניין בן שלוש קומות.

17:47 - אזעקה נשמעה באופקים, אשקלון ובמועצת חוף אשקלון. שתי רקטות יורטו מעל אשקלון. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח באשקלון.

17:39 - ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפגישה עם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס: "לפני הכל הירי צריך להיפסק".

17:37 - כתבנו ניר יהב מוסר כי 21 בני אדם, בהם נשים וילדים, נהרגו במהלך היום (ראשון) מתקיפות חיל האוויר בעזה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בכך, עלה ל-69 מניין ההרוגים הפלסטינים מתחילת המבצע.

17:30 - יו"ר מרץ זהבה גלאון אמרה לוואלה!: "מרץ מביעה קול אמיץ, קול שפוי. צריך לעזור להביא שקט לדרום. אנחנו רואים שהסלמה גורמת להסלמה וירי גורר ירי. התמונות קשות ויש הרוגים וזה מעגל דמים שאנחנו יודעים את התוצאות שלו. הדרך לרגיעה היא לא דרך חיסולים, אלא דרך ניסיון להגיע להסכם עם חמאס על הפסקת ירי".

17:25 - עדנאן אבו חוסנה, דובר אונר"א אמר לוואלה! בתגובה לפעולה של צה"ל ברצועה: "קרה אסון כבד. 10 אנשים נהרגו, זה אסון כבד. אף אחד לא מתאר לעצמו מה שקרה. היו בבתי חולים חלקים, חלקים. לא תמצא איש שלם. כולם בהלם. קוראים ליום הזה יום הפגזת הבתים. הרבה אנשים נהרגו מהפגזת הבתים".

17:20 - שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה לשידור וואלה!: "אני לא יודעת על מו"מ עם חמאס על הפסקת אש. ברור שיש לחץ ורצון מצד מדינות רבות לעצור את המבצע. אין לנו רצון להיכנס קרקעית לעזה, אבל יש לנו רצון להחזיר את השקט. כמויות הטילים של חמאס צומצמו מאוד. השאלה באיזו צורה להגיע להסכם איתם. אנחנו רוצים הסכם לטווח אורך, לא לחודש או חודשיים".

17:20 - בשל המצב, משרד המשפטים יפתח מוקד סיוע לתושבי בדרום.

17:13 - עשר רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול, אין נפגעים.

17:03 - ניצב אהרון אקסול, מפקד מחוז תל אביב במשטרה, אמר לוואלה! כי על תושבי גוש דן להמשיך בשגרת החיים שלהם, לצד הקפדה במצבי חירום. "ישנה אדישות של חלק מהאנשים שסומכים על כיפת ברזל והמזל. עליהם לסמוך על עצמם בלבד", הסביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר נפילת הרקטה באופקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

16:53 - יושב ראש קדימה, ח"כ שאול מופז, אמר לוואלה! כי פעולת צה"ל במבצע "עמוד ענן" מוצלחת ובוצעה היטב, אך לא הספיקה כדי להפסיק את הירי. "יש לבקש ערבויות לפני אישור הפסקת אש ומניעת המשך החימוש של אגוני הטרור", אמר.

16:50 - מקורות פלסטינים דיווחו כי לפחות עשרה פלסטינים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר על בניין בן שלוש קומות בעזה. רופאים שהיו במקום דיווחו כי בין ההרוגים שלוש נשים, שישה ילדים וגבר אחד. בצה"ל נמסר כי הדיווח נבדק.

16:42 - שר הביטחון, אהוד ברק, אמר היום בשעת ביקור בסוללת כיפת ברזל כי הפעלת המערכת היא הישג יוצא דופן. " למערכת כמעט 90% של הצלחה ביירוט טילים", אמר. "אין מערכת כזו לשום צבא בעולם. האיום עלינו הוא ייחודי, אבל כך גם היכולות הן יוצאות דופן".

16:40 - יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר לוואלה! חדשות כי המשימה שעומדת בפני ישראל היא "למוטט את החמאס ולעצור את הטילים". לדבריו, "משמעותה של הפסקת אש היא טילים בעוד שבועיים, אין מה לפחד".

16:29 - ביקורם של מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, ושל שרי חוץ ערבים ברצועת עזה, שנועד להזדהות עם הפלסטינים ותוכנן להתקיים היום, נדחה ליום שלישי. אל-ערבי אמר לכתבים בקהיר כי הביקור ייערך מחרתיים.

16:20 - שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר לוואלה! חדשות כי התיירים המבקרים בישראל ששהו בטווח של כ-40 קילומטרים מרצועת עזה פונו, אך שאר המבקרים לא ממהרים לעזוב. "יש חשש מבחינת הביטולים, ועדיין, הביטולים לא דרמטיים", הוסיף.

שר הבטחון מבקר בסוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
שר הביטחון ברק מבקר היום בסוללת כיפת ברזל./נמרוד סונדרס

16:15 - רשת סי.בי.אס האמריקנית מדווחת ממקורות במצרים כי נציג ישראלי הגיע לדיונים בקהיר. בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לדיווחים.

16:10 - מטח רקטות נורה לפני זמן קצר לעבר אחד היישובים במועצה האזורית אשכול. שתי רקטות התפוצצו מחוץ ליישוב. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

16:01 - כלי רכב נפגע לפני זמן קצר מרקטה בצומת אופקים. ארבעה בני אדם ששהו במקום נפגעו, אחד במצב קשה, שניים באורח בינוני ועוד אחד קל. כוחות מד"א במקום.

15:52 - קצין צה"ל נפצע קל מאוד מיידוי אבנים, במהלך הפגנה בטול כרם.

15:47 - חיל האוויר חיסל אחר הצהריים בראש מערך הרקטות של ארגון חמאס. דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, הודיע כי בעקבות הנחיית הרמטכ"ל להגביר את המאמץ המודיעיני סביב הרצועה ואת קצב התקיפות, צה"ל פגע בבכיר.

15:40 - רקטה שוגרה לפני זמן קצר לעבר המועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נזק או על נפגעים.

15:20 - נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי הוא תומך לחלוטין בזכותה של ישראל להגן על עצמה וקרא לחמאס להפסיק את ירי הרקטות. "אין מדינה בעולם שתהיה סבלנית לירי טילים על אזרחיה", אמר הנשיא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס בירושלים, נובמבר 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שר החוץ הצרפתי הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

15:14 - מקורות פלסטינים דיווחו כי שתי נשים נהרגו ו-10 אחרים נפצעו בתקיפה על בית בעיר עזה.

15:04 - רקטה התפוצצה לפני זמן קצר באופקים. אישה כבת 50 נפצעה באורח קל בידה ושישה נוספים לקו בחרדה. נזק נגרם במקום.

14:54 - שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי יש "למנוע את הפגיעה בקורבנות ולהגיע להסדר ארוך טווח, שבמהותו הוא הפסקת ירי מצד ארגוני טרור על מרכזי אוכלוסייה במדינת ישראל". עוד הוסיף כי "ברגע שהארגונים יתחייבו על הפסקת ירי, נשקול את כל ההצעות שמעלים שר החוץ הצרפתי ואחרים".

14:50 - שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בתחומי המועצה האזורית אשכול. אחת מהן התפוצצה בתוך יישוב. אין נזק ונפגעים.

14:44 - בכיר בחמאס ועורך העיתון הרשמי של הארגון, אמר בראיון שהעניק לרשת "אל-ג'זירה" כי הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה - "על סף סיכום".

14:41 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר חמש רקטות שנורו לעבר אשדוד.

14:35 - שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, צפוי להגיע מחר לביקור בירושלים וברמאללה וייפגש עם בכירים בישראל וברשות הפלסטינית בנסיון לקדם הפסקת אש באזור. היום מבקר בישראל שר החוץ הצרפתי לורן פביוס.

14:28 - שלוש רקטות נפלו לפני זמן קצר ביישוב שבמועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק.

14:20 - שלוש רקטות התפוצצו לפני זמן קצר במוקדים שונים בבאר שבע. ישנם מספר נפגעי חרדה ונגרם נזק במקום.

14:10 - מטח של כ-20 רקטות שוגר בשעה האחרונה לעבר אשדוד. אחת מהן התפוצצה במגרש חניה בעיר וגרמה לרכבים נזק רב. רקטה נוספת פגעה בגג בניין. במקום נפגעי חרדה.

פגיעת רקטה ברכב  באשקלון, נובמבר 2012. בן קלמר
פגיעת רקטה ברכב באשקלון/בן קלמר

14:03 - רשת אל-ערביה דיווחה כי גם משרדיה ניזוקו בהפצצה היום בעזה. חיל האוויר הפגיז בניין במרכז העיר, ממנו שידרה תחנת הטלוויזיה של החמאס, ובין שלושה לשישה עיתונאים של התחנה נפצעו באורח קל.

14:01 - רקטות נורו לפני זמן קצר לעבר העיר אשקלון. טרם דווח על נפילות.

13:58 - הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות על ירי חמישה טילי גראד לעבר באר שבע וכן שישה טילי גראד הבוקר לעבר אשקלון.

13:48 - ארבע רקטות התפוצצו לפני זמן קצר בקיבוץ במועצה אזורית שער הנגב. פיצוץ ראשון אירע בתוך הקיבוץ ליד בתים, שתי רקטות נוספות התפוצצו בחלקה חלקאית והרביעית בשטח פתוח. אין נפגעים.

13:39 - נוכח פניות רבות של תושבים, עיריית תל אביב יפו מבקשת מדיירי בתים משותפים להשאיר את דלתות הכניסה לבניינים פתוחות. זאת, על מנת שחדרי המדרגות יוכלו לשמש מחסה עבור תושבים שעוברים ברחוב בהישמע אזעקה.

13:31 - רקטה פגעה לפני זמן קצר בבית בבאר שבע, לא ידוע על נפגעים.

כוחות שריון של צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה. 18 בנובמבר 2012. Lior Mizrahi, GettyImages
כוחות צה"ל נערכים מחוץ לרצועת עזה/GettyImages, Lior Mizrahi

13:23 - רקטה שנורתה לפני זמן קצר לעבר העיר שדרות פגעה בבניין. אין נפגעים.

13:14 - כוחות הביטחון איתרו הבוקר נפל של רקטה באשדוד, ככל הנראה מאחד המטחים מהימים האחרונים. חבלני המשטרה מפנים את הנפל מהמקום.

13:10 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר רקטה שנורתה לעבר שדרות.

13:05 - שלוש פצצות מרגמה נפלו לפני זמן קצר בשער הנגב. לא דווח על נפגעים או נזק במקום.

13:00 - מטח רקטות נורה בשעו זו לעבר אשקלון. טרם ידוע על נפילות.

12:50 - כ-400 פלסטינים מפגינים בשעה זו בטול כרם במחאה על מבצע "עמוד ענן", ומיידים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון. הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות.

12:32 - רקטה התפוצצה לפני זמן קצר במועצה האזורית חוף אשקלון. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

12:27 - למעלה מאלף סטודנטים קיימו הבוקר עצרת הזדהות עם תושבי הדרום ועם צה"ל בקמפוס אוניברסיטת חיפה, זאת כמחאה על שביום חמישי סטודנטים ערבים עמדו דום כהזדהות עם מותו של אחמד ג'עברי.

12:19 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר רקטה שנורתה לעבר אשדוד.

12:10 - צה"ל השתלט על כלי תקשורת פלסטינים בעזה כדי להעביר מסרים לאזרחים ברוצעה. לעת עתה, צה"ל מזהיר את האזרחים להתרחק ממוקדי טרור של ארגון חמאס.

12:01 - רקטות נורו לפני זמן קצר לעבר מועצה אזורית שער הנגב. ארבעה פיצוצים נשמעו מחוץ לקיבוץ במקום, לא ידוע על נפגעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה שבועית, מבצע "עמוד ענן", נבומבר 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו, ברק ואחרים בישיבת הממשלה הבוקר בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

11:52 - גבר וילדה פלסטינים נהרגו הבוקר בתקיפה של צה"ל בעזה. בכך עולה מניין המתים ברצועת עזה ל-50 מאז החל מבצע "עמוד ענן" - כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים.

11:38 - מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר לוואלה! כי איש כיבוי והצלה נפגע באורח בינוני, כתוצאה מנפילת רקטה לפני זמן קצר במועצה אזורית שער הנגב.

11:29 - מתחילתו של מבצע "עמוד ענן" תקף צה"ל כ-1,000 יעדים ברצועת עזה. מערכת כיפת ברזל יירטה עד כה כ-270 רקטות. כ-872 רקטות שוגרו לשטח מדינת ישראל, מתוכן כ-31 בשטח מבלי שיורטו, כ-3.5% בלבד מכלל הרקטות ששוגרו לעבר ישראל.

11:24 - שתי פצצות מרגמה נפלו לפני זמן קצר בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. נגרם נזק אך לא היו נפגעים.

11:20 - ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי המבצע ברצועת עזה נמשך וישראל נערכת להרחבתו. "אנחנו גובים מחיר כבד מהחמאס ומארגוני הטרור", הסביר.

11:11 - אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באשקלון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב שעלה באש במחלף וולפסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:10 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות שנורו לעבר אשדוד.

11:06 - רכב עלה באש במחלף וולפסון, זמן קצר לאחר שנשמעה האזעקה בגוש דן. הדליקה פרצה ככל הנראה מנפילת חלקיק רקטה על הרכב. אין נפגעים.

11:02 - חיל האוויר תקף לפני זמן קצר משגר פאג'ר 5, שיועד לירות רקטות לעבר ישראל.

10:55 - בהוראת פיקוד העורף, הלימודים בתל אביב ממשיכים כרגיל.

10:52 - רקטת גראד פגעה בבניין באשקלון לפני זמן קצר. אין נפגעים אך נגרם נזק רב למקום.

10:43 - אחת מהרקטות שנורו לעבר תל אביב לפני זמן קצר התפוצצה בשטח פתוח. השתיים האחרות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

אזרחים נכנסים למרחב מוגן בתל אביב בזמן האזעקה. AP
תושבי המרכז נכנסים למרחבים המוגנים/AP

10:40 - ארגון חמאס נטל אחריות לירי הרקטות לאזור תל אביב.

10:35 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר שתי רקטות באזור תל אביב.

10:28 - בכיר פלסטיני ברצועת עזה אמר הבוקר כי יתכן שיגבשו מתווה להפסקת אש בין ישראל לחמאס היום או מחר.

10:21 - מעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה נפתח הבוקר לתנועה. בשעה האחרונה החלו לעבור משאיות עם תרופות ומזון לתוך העיר עזה.

10:15 - משרד החינוך פתח הבוקר חדר מצב העומד בקשר רציף עם כל המחוזות בארץ. הלימודים מתקיימים כבשגרה ביישובים שהם מחוץ לטווח שעד ל-40 ק"מ מרצועת עזה.

10:11 - מערכת כיפת ברזל יירטה לפני זמן קצר שלוש רקטות שנורו לעבר העיר אשדוד.

זירת נפילת הרקטה באשקלון, נובמבר 2012. דרור עינב
כוחות ביטחון סמוך לבניין שבו נפלה הרקטה הבוקר באשקלון/דרור עינב

10:05 - רקטה התפוצצה לפני זמן קצר בקיבוץ שבמועצה אזורית אשכול. רקטה נוספת נחתה באזור, ככל הנראה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים.

10:03 - רקטה נורתה לעבר המועצה האזורית באר טוביה וגרמה לדליקה באזור. אין נפגעים.

10:01 - דובר צה"ל, יואב (פולי) מרדכי, אמר לוואלה! כי "צה"ל פגע ב-30 מתקנים במחנה אימונים גדול של חמאס ובמנהרות הברחה, לכן יש צמצום בירי, אך הוא ממשיך, "כי יש ארסנל של גראדים וקסאמים די גדול".

9:57 - שר הפנים, אלי ישי, אמר לוואלה! חדשות כי ישראל ערוכה לפעולה קרקעית. "החשוב ביותר הוא שלא יירו לעבר ישראל, זו תהיה השגת המטרה", הסביר.

9:50 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מטרות בצפון רצועת עזה.

9:49 - ארבע רקטות שוגרו לפני זמן קצר לעבר קיבוץ בשער הנגב והתפוצצו בשטחים פתוחים. אין נפגעים או נזק.

9:45 - שתי רקטות שוגרו לכיוון אשדוד, מערכת כיפת ברזל יירטה אותן.

9:30 - פעוט פלסטיני בן 18 חודשים נהרג ושני אחיו נפצעו בתקיפה של חיל האוויר ברצועת עזה - כך אמר דובר שירותי החירום בעזה.

9:20 - רביעיית מטוסי קרב הטילו סדרה של פצצות על מטרות במרכז רצועת עזה.

9:04 - "צבע אדום" נשמע באשקלון.

8:41 - הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ הגיע לבסיס בדרום והוא עוקב אחר גיוס המילואים.

צה"ל תקף מטרות ברצועה, שקט יחסי בדרום. רויטרס
תקיפת מטרות ברצועת עזה/רויטרס

8:36 - אדם אחד נפצע באורח קל מרסיסים בכתף בעקבות התפוצצות רקטה לפני זמן קצר באשקלון.

8:35 - רקטה נוספת פגעה בדירה בקומה הרביעית של בניין באשקלון. נזק כבד נגרם לרכוש. לא ידוע על נפגעים.

8:28 - רקטה פגעה במבנה וברכב בעיר אשקלון. נזק נגרם למבנה והרכב עולה באש. לא ידוע על נפגעים.

8:24 - מטח של ארבע רקטות נורה לעבר העיר אשקלון. אזעקה נשמעה בעיר. מערכת כיפת ברזל יירטה ככל הנראה רקטה אחת.

08:05 - שתי רקטות התפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נזק או על נפגעים.

07:49 - לשכות התעסוקה באשדוד, אשקלון, באר שבע, אופקים, קריית מלאכי, קריית גת, שדרות, נתיבות, רהט ויבנה תהיינה סגורות היום.

07:29 - רקטה התפוצצה בשטח פתוח בשדות נגב, לא דווח על נפגעים או נזק. התרעת "צבע אדום" נשמעה טרם התפוצצות הרקטה.

06:35 - דובר צה"ל מסר כי מאז תחילת המבצע ביום רביעי, תקף צה"ל אלף מטרות ברצועת עזה.

06:49 - מאז תחילת המבצע נורו לעבר ישראל 500 רקטות, מתוכן 267 יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל", כך נמסר מדובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי.

05:10 - משקיף הרשות הפלסטינית באו"ם, ריאד מנסור, פנה למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בדרישה לקרוא לפעולה של מועצת הביטחון נגד מבצע "עמוד ענן". על פי סוכנות "מען", מנסור כתב באיגרת שמסר לידי המזכ"ל ובכירים נוספים באו"ם כי המבצע מהווה הפרה של אמנת ז'נבה ואמנת רומא.

4:45 - מטוסים של חיל האוויר תקפו לפנות בוקר מתקן אימונים של ועדות התנגדות העממית באזור רפיח – כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", מבלי לגרום לנפגעים. בנוסף, דווח כי צה"ל תקף את ביתו של פעיל בגדודי עז א-דין אל קסאם שנהרג בשנת 2008.

4:05 - גורם פלסטיני רשמי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי שיחות על הפסקת אש ימשכו הבוקר בקהיר, והוסיף כי "יש תקווה" להגיע להסכם. עם זאת הגורם סייג את דבריו והבהיר כי מוקדם מדי לקבוע מאמצי התיווך המצרי יישאו פרי. חרף הדיווחים על המשא ומתן במצרים, בישראל הכחישו אמש כי אכן מתקיימות שיחות כאלו.

חיילי צה"ל בתרגיל לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, נובמבר 2012. רויטרס
חיילים בתרגיל לקראת האפשרות של כניסה קרקעית לעזה/רויטרס

03:23 - שני ילדים נהרגו ולמעלה מעשרה בני אדם נוספים נפצעו בהפצצת שני בתים בצפון רצועת עזה – כך דיווח מקור פלסטיני רשמי לסוכנות הידיעות "מען". על פי הדיווח, ההפצצה בוצעה במחנה הפליטים ג'בליה וכל הפצועים פונו לבתי חולים ברצועה.

02:44 - שלושה עיתונאים פלסטינים נפצעו לפני זמן קצר במהלך תקיפת צה"ל ברצועת עזה, כך דווח בסוכנות הידיעות "מען". על פי הדיווח, השלושה נפצעו במהלך הפצצה סמוך לבניין ובו מספר משרדים של כלי תקשורת זרים ומקומיים.

02:35 - שתי מנהרות הותקפו בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי חיל האוויר ממשיך לתקוף מטרות ברצועה באופן קבוע במשך כל הלילה.

00:30 - רקטה נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. אין נזק ואיש לא נפצע.

00:15 - דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר כי הזרוע הצליחה לירות לעבר 900 יעדים בישראל, ביניהם בסיסים ויעדים רגישים. "הטילים שלנו הגיעו למקומות בתוך הערים הישראליות לראשונה בהיסטוריה של הסכסוך", אמר. בנוסף הוא חזר על כמה טענות שקריות, כגון שפעילי הזרוע הפילו מטוס קרב ישראלי מעל עזה וירו לעבר בסיס צבאי בירושלים. עוד אמר שפעילי הזרוע ירו לגוש עציון.

עזה לאחר התקפת חיל האוויר, נובמבר 2012. רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעזה/רויטרס
רקטה נפלה בקיבוץ במועצה אזורית אשכול, נובמבר 2012. דרור עינב
נפילת רקטה במועצה האזורית אשכול/דרור עינב
אזרחים נכנסים למרחב מוגן בתל אביב בזמן האזעקה. AP
מרחב מוגן בתל אביב, אתמול/AP
אימון צנחנים לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, נובמבר 2012. דרור עינב
אימון צה"ל לקראת כניסה לרצועה/דרור עינב

מה אומרים בטוויטר על מבצע "עמוד ענן"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully