וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע עמוד ענן: מזג האוויר נוח לפעולה קרקעית

18.11.2012 / 6:00

מזג האוויר בשבוע הקרוב יסייע לצה"ל אם יוחלט לצאת לפעולה קרקעית ברצועת עזה. "בימים שני ושלישי צפויים שמיים בהירים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו באלוף פיקוד הדרום מסביר על הפעולה הקרקעית)

חיילי מרכז המטאורולוגיה של חיל האוויר מדווחים כי תנאי מזג האוויר בשבוע הקרוב עשויים לסייע לצה"ל אם יתממש תסריט בו כוחות היבשה יידרשו לתמרן ללב רצועת עזה, זאת על מנת להשתלט על מרחבי שיגור הרקטות במסגרת השלב המתקדם במבצע "עמוד ענן". גורם צבאי הסביר כי היום (ראשון) ישרור מזג האוויר מעונן חלקית מעל שמי עזה ובימים שני ושלישי צפויים שמיים נקיים ועלייה בטמפרטורות. לקראת יום רביעי שוב עשוי להיות מעונן חלקית אך לא צפוי לרדת גשם.

קצינים בפיקוד דרום מעריכים כי מזג האוויר בשבוע הקרוב יוכל לסייע מאוד לפעולה קרקעית בעזה, שבכל מ?תאר נדרשת לחיפוי וסיוע כלי הטיס של חיל האוויר. קצין בכיר בחיל האוויר הסביר כי עננות וגשם מקשים על פעילות אנשי צוות האוויר אך טייסי החיל מאומנים לפעול בכל תנאי מזג האוויר. "במבצע עופרת יצוקה היה מזג אוויר קשה ולמרות זאת כלי הטיס תקפו מטרות כדי לתמוך במאמץ הקרקעי".

בתחילת השלב הקרקעי במבצע עופרת יצוקה הסתייע אלוף פיקוד דרום דאז יואב גלנט בגיאולוגים ובחזאים כדי לחזות את מזג האוויר בזמן המבצע ואת כמות המשקעים שכן עננות כבדה מקשה על פעילות כלי הטיס של חיל האוויר והבוץ מהווה מדרגת קושי עבור הנגמ"שים והטנקים.

משורייני צה'"ל בדרכם לעזה. שלומי גבאי
משורייני צה'"ל בדרכם לעזה/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully