וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללת "כיפת ברזל" חמישית נפרשה - בגוש דן

17.11.2012 / 10:47

הסוללה הנוספת, שהייתה אמורה להימסר לחיל האוויר רק בתחילת 2013, הועברה לידי חיל האוויר, והבוקר החלה פרישתה באזור גוש דן. עשרות רקטות נורו לעבר ישראל מהבוקר

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: מיכאל ברגמן, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד הירי לעבר שטח ישראל נמשך ומבצע "עמוד ענן" בעזה בעיצומו, הועברה לידי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר סוללה נוספת של מערכת "כיפת ברזל". הבוקר (שבת), נפרשה הסוללה, חמישית במספר, באזור גוש דן. במהלך הלילה הגיעו אנשי משרד הביטחון לאתר בגוש דן והציבו את הסוללה. אנשי המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון ואנשי התעשיות הביטחוניות עובדים החל מאמש ועד השעות האחרונות, כדי להפוך את המערכת למבצעית ולמסור אותה לידי חיל האוויר. גורם ביטחוני טוען כי פעילות הסוללה החמישית תסייע באופן משמעותי להגנה על גוש דן מפני טילים.

סוללת כיפת ברזל חמישית נפרשה בגוש דן, נובמבר 2012. אלון בסון, משרד הביטחון
פעילות הסוללה החמישית תסייע באופן משמעותי להגנה על גוש דן מפני טילים/משרד הביטחון, אלון בסון

אנשי מפא"ת, יחד עם חברת רפא"ל, האיצו, בהנחיית שר הביטחון, אהוד ברק, את העבודות למסירתה של הסוללה – המתקדמת ביותר מבחינת ביצועים ומגוון יכולות. בטרם הסתיים פיתוח הסוללה, ציינו במשרד הביטחון כי היא הפגינה יכולות מרשימות בסדרת ניסויים מתקדמים, שהתקיימו רק לפני שבועיים, והייתה אמורה להימסר לחיל האוויר רק בתחילת 2013.

בעקבות האירועים האחרונים, החליט משרד הביטחון להוציא את הסוללה משדה הניסויים ולהעבירה לשדה הקרב, תוך הקדמת מועד המסירה בכחודשיים. במשרד הביטחון עוד הוסיפו כי מהנדסי המשרד והתעשיות ידריכו את הלוחמים והלוחמות של ההגנה האווירית על המערכות המתקדמות של הסוללה, ויסייעו להם בהפעלתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בית נפגע מרקטה במועצה אזורית באר טוביה, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
פגיעת רקטע בבאר טוביה, הבוקר/דייב בוימוביץ'

עשרות רקטות נורו מאז שעות הבוקר אל עבר שטח ישראל. ארבעה חיילים נפצעו באורח קל מרסיסי רקטה אשר נפלה במועצה האזורית אשכול. מוקדם יותר פגעה רקטה בבלון גז בחצר בית במועצה האזורית באר טוביה. כמו כן, נורה מטח לעבר שדרות, שם ארבע רקטות יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". שש רקטות נוספות נחתו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, ולא דווח על נפגעים. לדברי דובר צה"ל, מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" נחתו בשטח ישראל 650 רקטות, אך רק 26 רקטות נחתו בשטח בנוי, ו-211 יורטו.

סוללה חמישית של "כיפת ברזל" תימסר לידי צה"ל. רויטרס
הסוללה החדשה הפגינה יכולות מרשימות בסדרת ניסויים מתקדמים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully