וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אור ירוק" להרחבה משמעותית של הפעולה ברצועה

"עמוד ענן" לקראת הרחבה: הממשלה אישרה בסבב טלפוני את גיוס המילואים העצום והנדיר בהיקפו - 75 אלף חיילים. שר הביטחון ברק נתן לצה"ל אישור להרחבה "משמעותית" של הפעולה

דו"צ, אבי כהן עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

"עמוד ענן" לקראת הרחבה משמעותית: שרי הממשלה אישרו הערב (שישי) בהצבעה טלפונית להרחיב את גיוס כוחות המילואים לכ-75 אלף חיילים. שרי התשיעייה אף התכנסו הערב בקריה בתל אביב לדיון בהרחבה משמעותית של המבצע, אך סרבו בסיום הדיון למסור פרטים אודות תוכן הישיבה. מוקדם יותר נודע, כי שר הביטחון אהוד ברק נתן לצה"ל "אור ירוק" לאותה הרחבה.

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 2012. משרד הביטחון
המבצע לקראת הרחבה. נתניהו וברק/משרד הביטחון

בעוד צה"ל המשיך להפציץ ברצועת עזה, וסך התקיפות של חיל האוויר בעזה האמיר כבר ל-600, יישובים נוספים הצטרפו היום לטווח הירי של ארגוני הטרור. באזור גוש עציון נפלה רקטה אחת, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק, ושתי רקטות נפלו גם באזור תל אביב. בשטח המועצה האזורית באר טוביה התפוצצה רקטה שגרמה לנזק לבית, אך לא לנפגעים, ורקטה אחרת פגעה במפעל בשטח המועצה האזורית שער הנגב. רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים בכל רחבי הדרום, וסוללות "כיפת ברזל" יירטו רקטות מעל אשדוד, באר שבע, ויישובים נוספים.

בשעות האחרונות תקף חיל האוויר עשרות יעדים, וחיל הים תקף שלוש מטרות. אחת מתקיפות חיל האוויר הערב הייתה ניסיון כושל לחסל את מח"ט רפיח של חמאס. במקביל, כוחות של חטיבת גולני החלו להתפרש באזור אוגדת עזה לקראת פעולה קרקעית אפשרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות שריון מתארגנים לקראת כניסה לרצועה, נובמבר 2012. בן קלמר
הממשלה מאשרת, הצבא נערך/בן קלמר

מקורות פלסטינים דיווחו, כי בדרום הרצועה הותקפו בשעות האחרונות מהאוויר אזור מנהרות ההברחה, אזור קרארה שליד ח'אן יונס, וכן האזורים עבסאן אל-כבירה, מען ועבסאן אל-ג'דידה שליד ח'אן יונס. כמו כן, דווח על תקיפות באזור צפון הרצועה ובמרכזה. על רקע ההסלמה בעזה, נמסר כי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן יישא דברים בשעה שש וחצי בערב.

רקטה נפלה באזור גוש עציון, נובמבר 2012. עומר מירון
סריקות אחר שרידי הרקטה בגוש עציון, הערב/עומר מירון

מאז תחילת המתקפה הישראלית על עזה ועד עכשיו דווח על 29 הרוגים וכ-300 פצועים ברחבי הרצועה. בשעות הצהריים חוסל איסמעיל קנדיל, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, באזור ח'אן יונס. בג'בליה מתה מפצעיה אישה שנפגעה הבוקר בתקיפה. במקביל, דווח על תקיפות של שטחים פתוחים באזור בית חאנון שבצפון הרצועה.

מבצע "עמוד ענן" - הכותרות האחרונות:
מאז תחילת המבצע: צה"ל תקף מאות יעדים בעזה
רקטה פגעה בבית בבאר טוביה, יירוטים באשדוד
מורסי: אם ישראל לא תפסיק, היא תרגיש את זעמנו

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully