וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיילים נפצעו מפגיעת רקטה; אזעקה בראשון לציון

תושבי העיר מדווחים על שמיעת פיצוצים. החיילים נפצעו מפגיעת רקטה באשכול. הבוקר נהרגו שלושה בני אדם מנפילת רקטה על בניין בקריית מלאכי, ושישה בני אדם נוספים נפצעו

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

הסלמה נוספת בעימות: אזעקה נשמעה אחר הצהריים (חמישי) באזור ראשון לציון. תושבי העיר מדווחים על שמיעת פיצוצים, ונפתחו סריקות בניסיון לאתר נפילות. במקביל, נורו מספר רקטות לכיוון העיר אשדוד.

מוקדם יותר נפצעו שלושה חיילי צה"ל באורח קל-בינוני מרקטה שהתפוצצה במועצה האזורית אשכול. הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. לאורך היום נמשך הירי מרצועת עזה ורקטות נורו בין היתר לשדרות, באר שבע והמועצות האזורית חוף אשקלון ואשכול. אחר הצהריים פגעה רקטה במפעל באחד הקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב, נזק נגרם למפעל, אולם איש לא נפגע. כמו כן, כתוצאה מהירי נגרמו נזקים לתשתיות חשמל ולמבנים, ובאחד המקרים התלקחה שריפת שיחים.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
הפגיעה בקריית מלאכי: "הרגשתי שהאדמה נפתחת"
ועדת החוץ והביטחון אישרה גיוס מילואים מוגבל
החתונות בוטלו בגלל הרקטות: ”לא מפסיקים לבכות”

נתניהו: "צה"ל ערוך להרחבה משמעותית של הפעולה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר הצהרה לתקשורת הזרה, ובסיומה פנה בעברית לאזרחי ישראל ואמר כי "ביממה האחרונה חמאס סופג מאתנו מכות קשות. בנוסף לפגיעה המדויקת בהנהגתו הצבאית, צה"ל פגע בצורה משמעותית בטילי הפאג'ר שכוונו לתל אביב ולגוש דן, וגם צפונה מתל אביב. גם ברגעים אלה ממשיך צה"ל לתקוף בעוצמה את מוקדי השיגור בדרום והוא ערוך להרחבה משמעותית ביותר של הפעולה".

בסיום יום רצוף כאב בעורף הישראלי, אמר נתניהו: "ראיתי היום כמוכם את התמונה של התינוקת הישראלית המדממת. בעיניי התמונה הזאת אומרת הכול. החמאס פוגע בילדים בשני הצדדים: הוא יורה על ילדים ישראלים והוא מתחבא מאחורי ילדים פלסטינים". נתניהו הוסיף כי "זוהי מציאות קשה מאוד, אבל גם בתוכה צה"ל ממשיך וימשיך לעשות הכול כדי להימנע מפגיעה באזרחים".

"מתחילת המבצע אני משוחח עם מנהיגים רבים ברחבי העולם. הם מבינים שאין מדינה בעולם שהייתה מוכנה להסכים לכך שאזרחיה יחיו תחת טרור של טילים ורקטות", ציין נתניהו. הוא התייחס לשיחתו אמש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בה הודה לו על תמיכת ארצו במבצע הישראלי. "הבהרתי מה שברור לכולכם: שהחמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה מבצעים בעת ובעונה אחת שני פשעי מלחמה. הם מסתתרים מאחורי אזרחים בעזה תוך שהם יורים על אזרחים בישראל". נתניהו הביע השתתפות בצער משפחות ההרוגים בקרית מלאכי ושיגר איחולי החלמה לפצועים.

רקטה שנפלה בשדרות. דרור עינב
זירת נפילת הרקטה בשדרות/דרור עינב

הפגיעה הקשה ביותר מאז החל מבצע "עמוד ענן" אירעה הבוקר בקריית מלאכי. שלושה בני אדם, בהם אם ובנה, נהרגו מפגיעת גראד בבניין. שני בני אדם נוספים נפצעו בינוני ועוד ארבעה נפצעו באורח קל. בסך הכל נורו לעבר ישראל קרוב ל-250 רקטות, מהן 87 יורטו באמצעות מערכות "כיפת ברזל".

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הגיע היום לקריית מלאכי וסקר את הבית שבו נהרגו התושבים."אנו מעריכים שמספר הטילים שחמאס צפוי לירות לישראל רק ילך ויגבר. המטרה שלנו היא לראות כיצד נעבור את התקופה הזאת עם כמה שפחות פגיעות בנפש", אמר דנינו. "גם אם לא נוכל למנוע את הפגיעות, ננסה לעשות זאת עם מינימום נפגעים. המשימה הזאת קשה אבל אפשרית. היום הייתה טרגדיה נוראית, אבל אני מעריך שאילו האנשים שנפגעו היו בחדר המדרגות, התמונה הייתה אחרת. המשמעת האזרחית היא המפתח".

שיגור רקטות מצפון רצועת עזה לעבר ישראל. 15 בנובמבר 2012. רויטרס
שיגור רקטות מהרצועה/רויטרס

בפיקוד העורף אמרו כי ניתן היה לצמצם את היקף הפגיעה בקריית מלאכי. מפקד מחוז דרום של פיקוד העורף, אלוף משנה דורון מור יוסף, ציין כי אילו בני המשפחה היו נוהגים על פי ההנחיות, הם היו יכולים להציל את עצמם. "בדקנו את האופן שבו ניתן להגיע למרחב מוגן מהמקום שבו הם שהו, בעת שנשמעה הצפירה", אמר אל"מ מור יוסף, “עשינו את זה בצורה יעילה ומהירה ואנחנו מניחים שגם המשפחה יכלה לפעול באותו אופן". מבדיקת הזירה התברר, כי כמה מבני המשפחה עמדו על מרפסת הבית בניסיון לראות את הרקטות במעופן ובהתפוצצותן ובשל כך הם נפגעו.

תושבי הדרום בזמן אזעקת צבא אדום. רויטרס
"מעריכים שמספר הטילים שחמאס צפוי לירות לישראל רק ילך ויגבר"/רויטרס

על-פי דיווחים בעזה, מתחילת המבצע נהרגו 15 פלסטינים בתקיפות צה"ל ברצועה. ילד פלסטיני בן שנתיים, שנפצע הבוקר בתקיפה ישראלית ליד חאן יונס שבדרום רצועת עזה, מת מפצעיו. מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטיניים כי היו נהרגו שני פלסטינים חמושים בתקיפה ישראלית על ג'בליה שבצפון רצועת עזה. בנוסף, דווח על ילדה פלסטינית שנפצעה בתקיפה נוספת שאירעה בדרום העיר עזה, וכן על ארבעה פצועים, ביניהם ילדה, בתקיפה בצפון העיר עזה. בסך הכל דווח על למעלה ממאה פצועים מהפצצות צה"ל בעזה.

בין הנפגעים, על פי הדיווחים, עשר נשים ו-16 ילדים. מוקדם יותר דווח כי שלושה פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו הבוקר בתקיפת צה"ל ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. על פי הדיווחים, השלושה נהרגו בעת שצה"ל הפציץ אופנוע שנסע במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully