וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לעולם: נהגנו באיפוק, ציפינו שתרסנו את חמאס

טל שלו

14.11.2012 / 19:06

עקב מבצע "עמוד ענן" ברצועה, עבר משרד החוץ למתכונת "חירום חלקי", ושגרירי ישראל הונחו להעביר לממשלות העולם מסר: "ישראל הפגינה איפוק זמן רב, זכותה להגן על עצמה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"ישראל ציפתה מהקהילה הבינלאומית לפעול לרסן את ירי הרקטות, אך זו לא הצליחה לעשות זאת" - זהו המסר שהונחו שגרירי ישראל בעולם להעביר לממשלות בבירות השונות, לנוכח מבצע "עמוד ענן" של צה"ל בעזה. "המסר הוא שישראל נהגה באיפוק עד כה, וחיכתה לקהילה הבינלאומית ללחוץ על חמאס. היום הוכח שזה לא קורה", הסביר גורם במשרד לוואלה! חדשות.

בשעות האחרונות התכנסה הנהלת המשרד לדיון בהיערכות בעקבות היציאה למבצע חיסול בכירים בחמאס ברצועת עזה, ומנכ"ל משרד החוץ, רפי ברק, הנחה להעביר את המשרד ממתכונת שגרה למתכונת "חירום חלקי", תגבר את חדר המצב במשרד ל-24 שעות ביממה וביטל את כל החופשות המתוכננות של עובדי המשרד בארץ ובעולם.

שגרירי ישראל הונחו להדגיש, כי "מטרות המבצע הן צבאיות וכי ישראל תעשה כל מאמץ למנוע נזק מהאוכלוסייה האזרחית בעזה?. עוד במסרי ההסברה שהועברו לשגרירים ההנחיה להדגיש כי סבב ההסלמה האחרון היה סבב ההסלמה השלישי שאזרחי ישראל סופגים בחודש האחרון, וחייהם של מיליון אזרחים ישראלים נמצאים תחת מתקפה, ושגרת החיים שלהם משובשת באופן תדיר. השגרירים הונחו להדגיש כי ?ישראל אינה מעונינת בהסלמה, אלא בהסרת האיום האסטרטגי מעל אזרחיה - והפגינה איפוק גדול במשך תקופה ארוכה, אך לא תוכל לעמוד מנגד עוד. אף מדינה אחרת לא הייתה נוהגת אחרת. ישראל פועלת מתוך הגנה עצמית והחובה להגן על ביטחון אזרחיה. חמאס הוא הריבון ברצועת עזה ואחראי לכל מה שמתרחש ומשוגר מעזה".

אש ועשן בעזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. AP
מבצע "עמוד ענן" נפתח בעזה/AP

"לנוכח הירי הבלתי פוסק לעבר יישובינו ואזרחנו, והניצול לרעה של הפגנת האיפוק מצדנו, יצאה ישראל היום לפעולה נגד בסיסי הטרור ברצועה. ישראל הבהירה כי לא תמשיך לסבול זאת בחיבוק ידיים וכי היא רואה בחמאס האחראי למציאות בלתי נסבלת זו, בתוקף שליטתו ברצועה", נכתב במברק ששוגר הערב לכלל נציגויות ישראל בעולם. השגרירים הונחו להסביר כי מטרות הפעולה הן הסרת האיום האסטרטגי מעל ישראל והגנה על ביטחון אזרחיה. לדברי גורם במשרד, ההיערכות החלה כבר בימים האחרונים, על רקע המשך ירי הטילים על ישראל. השגרירים הונחו להסביר כי "כמיליון אזרחים נמצאים תחת אש אינטנסיבית בשבוע האחרון בפרט, ובשנים האחרונות בכלל, ולישראל שמורה הזכות להגן על עצמה ועל ביטחון אזרחיה", בדומה להתבטאויותיהם האחרונות של ראש הממשלה ושר החוץ.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיקוד צפון, נובמבר 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בביקור בצפון, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ראש הממשלה החל כבר מוקדם יותר השבוע בהיערכות הסברתית לקראת קבלת לגיטימציה בינלאומית להרחבת פעילות צה"ל ברצועה. ביום שני האחרון, הוא אף קיים מפגש באשקלון עם השגרירים הזרים המוצבים בישראל, ובו הסביר את עמדת הדרג המדיני.

לקראת היציאה למבצע, בסביבתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, אהוד ברק, שמרו בימים האחרונים על איפוק תקשורתי. כמעט שום פרט לא דלף אתמול מישיבת ה"תשיעייה", בה נדונו ההכנות למבצע. אתמול, בסיום ישיבת השרים, נשלח השר בני בגין להתראיין ברדיו. מהתבטאויותיו ניתן היה להבין כי תם סיבוב הקרבות האחרון ברצועת עזה וכי השרים החליטו כי אם השקט יישמר – גם צה"ל ינצור אש. היום ביקרו נתניהו וברק כל היום ברמת הגולן, והצהירו שם הצהרות שהסיטו את תשומת הלב התקשורתית לעבר המתיחות עם סוריה. זאת בשעה שלמעשה צה"ל הכן כבר בהכנות אחרונות למתקפה בעזה.

אלי ישי פגישת קבינט בקריה , אוקטובר 2012. יותם רונן
"פעולת צה"ל הייתה בלתי נמנעת". ישי בכניסה לישיבת הקבינט בקריה בתל אביב/יותם רונן

בעקבות האירועים האחרונים, כינס הערב נתניהו את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה מיוחדת בקריה בתל אביב. שר הפנים, אלי ישי, אמר טרם כניסתו לישיבה כי "פעולת צה"ל הייתה בלתי נמנעת, אף מדינה לא מרשה כי יותר ממיליון אזרחיה יעבירו ימיהם במקלטים, וכך גם ישראל, וכל פעולה צבאית שתמנע מציאות זו, חובה עלינו לבצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully