וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים מעזה וישובי הדרום

המבצע שנפתח בחיסולו של רמטכ"ל חמאס נכנס ליומו השני, כאשר במהלך הלילה המשיך צה"ל לתקוף ברצועה, וכן נמשך ירי הרקטות לשטח ישראל. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מבצע "עמוד ענן" נכנס הבוקר (חמישי) ליומו השני עם מטח של שתי רקטות שיורטו מעל באר שבע. במהלך הלילה נורו חמש רקטות לעבר בירת הנגב, אחת מהן יורטה והיתר נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל המשיך לתקוף במהלך הלילה מטרות של חמאס וחיסל שלושה פעילים בחאן יונס. אנו נעדכן על המתרחש ביישובי הדרום ובעזה, ועל ההתפתחויות בקרב הדרגים המדיניים והצבאיים, מסביב לשעון, צעד אחר צעד.

11:22 אלפי בני אדם משתתפים בהלוויתו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, בעזה. מסע ההלוויה יצא מבית החולים שיפא בעיר והגיע לביתו של ג'עברי. ג'עברי ייטמן בבית הקברות בשכונת שייח' רדואן שבצפון העיר עזה, שם קבורים מייסד חמאס אחמד יאסין ובכיר הארגון עבד אל-עזיז רנתיסי. פעילי הזרוע הצבאית שהשתתפו בהלוויה קראו לנקום בישראל. מההלוויה נעדרו בכירי הזרוע הצבאית מחשש שיחוסלו.

11:12 עשרות בחורי ישיבות ההסדר קיבלו זימון לחזור לשירות מילואים פעיל, בהם תלמידים שרק השבוע סיימו את הפרק הצבאי שלהם ויצאו לחופשת שחרור לקראת חזרה לישיבותיהם.

11:10 בית משפט השלום באשדוד ייסגר היום בשל המצב הביטחוני.

11:05 שגריר ירדן בישראל, ואליד עבידאת, הגיע הבוקר למשרד החוץ בירושלים לפגישת עדכון עם בכירים במשרד בשל בדרום ומבצע "עמוד ענן" של צה"ל ברצועת עזה.

10:57: הרמטכ"ל, בני גנץ, הנחה לצה"ל להעמיד בראש סדר העדיפויות את סיכול חוליות שיגורי הרקטות לאורך רצועת עזה. במקביל, נמשך המאמץ של קהילת המודיעין לאתר בכירים בארגוני הטרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

10:39 האדמו"ר מבעלזא והרב שטיינמן הורו לאברכים לעזוב את הישיבות שבהן הם לומדים. מהלילה ועד הבוקר, יצאו עשרות בחורי ישיבה מאשדוד, מקוממיות, מבית חלקיה, מנתיבות ומתפרח ועברו לאזור המרכז.

10:30 ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בשעה 13:00 כדי להצביע על בקשת שר הביטחון לזימון אנשי מילואים בצו 9, ולהכריז על "מצב מיוחד בעורף" בגזרת הדרום.

10:15 מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הגיע לקריית מלאכי וסקר את הבית שבו נהרגו שלושה בני אדם מפגיעת רקטה: "אנו מעריכים שמספר הטילים שחמאס צפוי לירות לישראל רק ילך ויגבר. המטרה שלנו היא לראות כיצד נעבור את התקופה הזאת עם כמה שפחות פגיעות בנפש. גם אם לא נוכל למנוע את הפגיעות, ננסה לעשות זאת עם מינימום נפגעים. המשימה הזאת קשה אבל אפשרית. היום הייתה טרגדיה נוראית, אבל אני מעריך שאילו האנשים שנפגעו היו בחדר המדרגות, התמונה הייתה אחרת. המשמעת האזרחית היא המפתח.

מטוס סקייהוק של חיל האוויר מטיל כרוזים בצפון רצועת עזה. 15 בנובמבר 2012. ariel shcalit, AP
מטוס סקייהוק של חיל האוויר בשמי רצועת עזה, הבוקר/AP, ariel shcalit

09:47 אלוף-משנה חיליק סופר מפיקוד העורף אמר כי "לפני המבצע בעזה, צה"ל ידע שלחאמס יש הרבה טילי פאג'ר, שמגיעים לטווח של עד 75 קילומטרים - עד המרינה בהרצליה, ואנו מניחים שישנם עדיין שרידים של פאג'רים". אל"מ סופר שוחח עם ינון מגל באולפן המיוחד של וואלה! חדשות.

09:46 זכי הלר, דובר מד"א, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי ההרוגים מפגיעת הרקטה בקריית מלאכי היו שתי נשים וגבר - כולם בשנות השלושים לחייהם. כמו כן, נפצעו שני בני אדם באורח בינוני, בהם תינוק כבן שמונה חודשים. עוד ארבעה בני אדם נפצעו פצעים קלים, ושישה בני אדם לקו בחרדה.

09:36 משרד החוץ פנה לתושבי הדרום, וביקש מהם לשלוח סרטונים ותמונות, שיוכלו לסייע לנציגי ישראל ברחבי העולם "להסביר את החיים תחת איום הרקטות". הכתובת למשלוח חומרים: israelunderfire@israel.org

9:08 מערכת כיפת ברזל יירטה רקטות ששוגרו לעבר קריית מלאכי, אשדוד, יד מרדכי וקריית גת.

9:02 שלושה בני אדם נהרגו מפגיעת הרקטה בבניין מגורים בקריית מלאכי. במקום ישנם מספר לכודים.

8:45 קריית מלאכי: חמישה בני אדם נפגעו מנפילת רקטה בעיר. צוותי מד"א מעניקים טיפול רפואי לנפגעים, בהם שלושה באורח אנוש.

8:29 רקטה התפוצצה ליד בית באשדוד. אין נפגעים, נזק נגרם למבנה. בלילה התפוצצה רקטה בבית ספר באופקים לא היו נפגעים, אך נזק רב נגרם למבנה.

8:20 המשטרה מבקשת מהציבור להימנע מלאסוף שרידי רקטות. לבקשת המשטרה יש להתקשר למוקד 100 ולהזעיק את חבלני המשטרה במקרה של מציאת שרידי רקטות.

8:11 שני מטחי רקטות נורו לעבר העיר באר שבע והמועצה אזורית אשכול. אין נפגעים ואין נזק.

8:08 מספר רקטות שוגרו לעבר היישובים ניר עוז, עין הבשור, סופה וחולית. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה מעל העיר אשדוד.

8:02 פיקוד העורף החליט לסגור את הכבישים הבאים: 34 לכיוון יד מרדכי-ארז, 232 לכיוון גבים-סעד, 25 לכיוון נתיבות-סעד, 232 לכיוון גבולות צפונה, 232 ו-241 באזור היישובים אורות, מעון ורעים.

7:58 סוללת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות ששוגרו לעבר אשקלון ותלמי יפה.

7:54 כוחות שריון שפרושים לאורך גדר המערכת במרכז רצועת עזה החלו לתקוף יעדי טרור שמתוכם פועלות חוליות של חמאס.

7:35 תנועת האחים המוסלמים במצרים קראה לקיים מחר יום זעם ברחבי העולם הערבי בתגובה להפצצות צה"ל ברצועת עזה.

7:25 חבר פורום שרי התשיעייה, שר הפנים אלי ישי, אמר כי "כניסה קרקעית היא אופציה מעשית, וצה"ל החל בגיוס מילואים לאפשרות מימוש אופציה זו".

7:20 ארבע פצצות מרגמה התפוצצו במועצה האזורית אשכול, אין נפגעים ולא נגרם נזק.

7:15 מקורות פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף גם ברפיח שבדרום רצועת עזה ובמזרח ג'בליה.

7:00 הפלסטינים מדווחים על שתי תקיפות נוספות בצפון רצועת עזה. אחת התקיפות, כך דווח, אירעה סמוך לבית ספר בבית לאהיא.

בית שנפגע מפגיעת רקטה בקרית מלאכי. דרור עינב
בית בקרית מלאכי שנפגע ישירות מרקטת גראד, הבוקר/דרור עינב

6:25 שתי רקטות יורטו מעל העיר באר שבע. אזעקת צבע אדום נשמעה.

רשימת הישובים בהם לא יתקיימו הבוקר לימודים

6:15 שלושה פעילים של הזרוע הצבאית של חמאס חוסלו כשרכבו על אופנוע בחאן יונס בדרום הרצועה.

3:15 מערכת כיפת ברזל יירטה רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה לעבר באר שבע. לא דווח על נפגעים.

2:50 שתי רקטות גראד נורו מרצועת עזה לעבר העיר באר שבע.

2:30 מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס הלילה כדי לדון בפעולות צה"ל ברצועת עזה, במסגרת מבצע "עמוד ענן" שיזמה ישראל.

1:30 שתי רקטות גראד נורו מרצועת עזה לכיוון באר שבע. הן התפוצצו בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או נזק.

1:20 לאור ההתפתחויות בדרום הארץ בשל מבצע "עמוד ענן" שיזם צה"ל ברצועת עזה, החליט השר להגנת העורף, אבי דיכטר, להעביר זמנית את לשכתו לשדרות.

1:05 ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר כי "ראשי היישובים והתושבים בדרום מספיק סבלניים כדי לתת למדינה שלנו לעשות את העבודה".

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
אב מפנה את בתו שנפגעה מהתקפה בעזה, לפנות בוקר/רויטרס

00:54 ביומו הראשון של מבצע "עמוד ענן" שיזם צה"ל נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה נורו 83 רקטות לעבר יישובי ישראל.67 מהרקטות נורו לעבר גזרת נגב ו-16 לחבל לכיש. שני בני אדם נפגעו באורח קל מפגיעת רסיסים בבאר ו-30 הוגדרו נפגעי חרדה.

00:45 השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', אמר בראיון לערוץ 2 כי הדרג הצבאי ביקש אישור מהדרג המדיני להיערך לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה.

00:24 גורם מדיני בכיר בירושלים אמר כי "ישראל נערכת לקראת הרחבה משמעותית של הפעולה בעזה - כולל כניסה קרקעית רחבה וגיוס מילואים".

00:22 אזעקה נשמעה לפני זמן קצר ברחבי העיר באר שבע, בעקבות ירי רקטות מרצועת עזה לעבר העיר.

23:38 מארצות הברית התקבל גיבוי מדיני ראשוני למבצע "עמוד ענן" של צה"ל ברצועת עזה. "אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ומעודדים אותה לעשות כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית", אמר דובר משרד החוץ מרק טונר בתדרוך היומי בוושינגטון.

23:20 בעקבות ההסלמה בדרום לשכות האוכלוסין וההגירה באשדוד, אשקלון ובאר שבע יהיו סגורות מחר לקבלת קהל. תושבי הדרום שיזדקקו לדרכונים ולשירותי מרשם יוכלו לפנות לכל אחת מלשכות הרשות ברחבי הארץ.

22:59 רקטה ששוגרה מרצועת עזה יורטה מעל אשקלון.

22:35 כלי תקשורת במצרים דיווחו כי שגריר ישראל בקהיר, יעקב אמיתי, ימריא בחזרה לישראל בקרוב. לפי מקורות בשדה התעופה בקהיר, דיפלומטים נוספים יתלוו אליו וישובו לישראל. ממשרד החוץ בירושלים נמסר כי השגריר אמיתי שוהה בישראל זה כמה ימים, וכי הדיווח אינו נכון.

22:01 רקטה פגעה ישירות בבית באשדוד. לא דווח על נפגעים.

21:50: שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, קרא לעצור את תקיפות צה"ל ברצועת עזה: "חשוב שהאלימות ייפסקו".

21:34 שתי רקטות שוגרו לעבר אשדוד. לא ידוע על נפגעים או על נזק. רקטה אחת יורטה בשמי העיר ורקטה נוספת התפוצצה באזור העיר.

21:31 נשיא מצרים, מוחמד מורסי, זימן את שגריר ישראל בקהיר לשיחת נזיפה בעקבות התקיפה בעזה וחיסולו של אחמד ג'עברי. במקביל, משרד החוץ בקהיר השיב מתל אביב את השגריר המצרי, עאטף סאלם.

ג'יהאד משראווי מחזיק את גופת בנו אחמד, בן 11 חודשים, שנהרג בתקיפת צה"ל בעזה, נובמבר 2012. AP
תושב עזה, ג'יהאד משראווי, עם גופת בנו אחמד, שנהרג אמש בתקיפת צה"ל/AP

20:45 שר הביטחון, אהוד ברק, אמר הערב כי למבצע "עמוד ענן" יש ארבע מטרות: חיזוק ההרתעה, פגיעה קשה במערך הרקטות, פגיעה כואבת בחמאס ובארגוני הטרור וצמצום הפגיעה בעורף האזרחי. לדבריו, "אנו בתחילתו של האירוע ולא בסופו, ומצפים לנו מבחנים לא פשוטים. תידרש עירנות לא רק בדרום, ואני מאמין שהמבצע יתרום להשבת ההרתעה ולהשבת השקט".

20:40 ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב: "חמאס וארגוני הטרור בחרו להסלים בימים האחרונים את התקפותיהם על אזרחי ישראל. איננו מוכנים להשלים עם מצב שבו אזרחי ישראל מאוימים בטרור ובירי רקטות. שום מדינה לא הייתה משלימה לזה. היום פגענו בדייקנות במטרות אסטרטגיות של החמאס וביכולת השיגור של רקטות למרכז הארץ וביכולת השיגור לדרום". לדבריו, "החמאס, הג'יהאד האיסלמי וארגוני הטרור האחרים פוגעים באזרחי ישראל בכוונה תחילה תוך כדי שהם מסתתרים מאחורי האזרחים שלהם. אנחנו - לעומת זאת - נפגעים ברוב המקרים מפגיעה באזרחים, וזה הבדל יסודי בינינו. הם רוצים למחוק אותנו מעל האדמה, ואין להם שום סייג".

20:25 דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, אמר כי "ההנחה שלנו היא שירי הטילים ימשיך - אך העורף יהיה חזק. אנו ממליצים לכל פעיל חמאס – מזוטר ועד בכיר כמו ג'עברי – לא להסתובב מעל פני האדמה".

20:20 עדי ראייה דיווחו לרשת אל-ערביה כי חיל הים הפציץ הערב מטרות בצפון-מערב רצועת עזה.

20:15 מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, קרא לישראל ולפלסטינים לפעול למניעת הסלמה באזור. דוברו של מזכיר הארגון מסר באן סבור ש"שני הצדדים צריכים לכבד את המחויבויות שלהם בהתאם לחוק הבינלאומי".

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 0012.. משרד הביטחון
ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק, אמש/משרד הביטחון

20:10 מתוך שש רקטות שנורו לעבר באר שבע, 2 יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". רקטה נוספת פגעה במרכז מסחרי. טרם אותר מקום נפילתן של שאר הרקטות.

20:02 מטח כבד של רקטות נורה לעבר באר-שבע. טרם דווח על נזק או על נפגעים. תושבים בעיר ובסביבתה דיווחו לוואלה! חדשות כי נשמעו כמה קולות פיצוץ בזה אחר זה.

19:40 נשיא המדינה, שמעון פרס, שוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ואמר לו כי ג'עברי היה אדם קיצוני ביותר, שעמד מאחורי תקיפות ופעולות טרור רבות. פרס אמר לאובמה כי "ישראל אינה מעוניינת להעלות את גובה הלהבות, אך מזה חמישה ימים, באופן רצוף, נורים טילים לעבר ישראל ואימהות וילדים אינם יכולים לישון בשקט בלילה".

19:50 רשת אל-ערביה דיווחה על פיצוץ חזק שנשמע הערב מחוץ לביתו של בכיר ההנהגה המדינית של חמאס, מחמוד א-זהאר. לדיווח אין אישור ממקור נוסף, ולא ברור אם א-זהאר היה בבית.

19:37 צה"ל החל לתגבר כוחות ברצועת עזה ובפיקוד העורף כדי להיערך לאפשרות של התרחבות המבצע, כולל תמרון קרקעי. החל משעות הערב הוקפצו קצינים וחיילים מפיקוד העורף כדי לאייש עמדות לחירום, ובמקביל, בוטלו כמה תרגילים צבאיים בשל המצב. דובר צה"ל אישר שצה"ל גייס קצינים ומפקדים באמצעות צו 9 - גיוס לשעת חירום לזמן מוגבל.

19:26 יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא לקיים כינוס מיוחד של הליגה הערבית בעקבות התקיפה ברצועת עזה וחיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי.

19:13 בשל חשש להסלמה מחודשת בדרום, מחר (חמישי) לא יהיו לימודים בכל יישובי הדרום - מבאר שבע ועד אשדוד.

18:50 נועם שליט, אביו של גלעד שליט, אמר לערוץ 2 כי אם לא היה זה אחמד ג'עברי שהיה מחוסל, הרי שמישהו אחר היה מחוסל במקומו. "אנו לא מחפשים נקמה אישית, זו מלחמה מתמשכת בטרור. אנו מאוחדים מאחורי חיילי צה"ל ומפקדיו. מה שמעניין כרגע זה תושבי הדרום, שהם בני ערובה של סבבי ההסלמה המתמשכים". לדבריו, הוא סיפר לבנו, גלעד, על החיסול. "גלעד לא הגיב, הוא לא מסתכל אחורה אלא מסתכל קדימה".

18:43 מפלגת "החירות והצדק" של האחים המוסלמים במצרים גינתה את חיסולו של ג'עברי: "זהו פשע המחייב תגובה ערבית ותגובה בינלאומית דחופה". המפלגה, שאליה השתייך נשיא מצרים, מוחמד מורסי, פרסמה הודעה בה נאמר כי "השינוי שעבר האזור, ובעיקר מצרים, לא יאפשר לעם הפלסטיני להיות נתון עוד למתקפה ישראלית כפי שהיה בעבר".

18:28 משרד החוץ המצרי גינה את "המתקפה הישראלית על רצועת עזה", וקרא לישראל לעצור אותה לאלתר. בקהיר קראו לישראל להיזהר מפני השלכות המתקפות הישראליות.

18:25 מניין ההרוגים הפלסטינים בתקיפות חיל האוויר ברצועת עזה היום עלה ל-6, ומניין הפצועים האמיר ל-20 - כך דיווחה רשת אל-ג'זירה. בין המתים: תינוקת בת שנה וחצי, בשם רנין ערפאת.

18:16 מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, הורה להעלות את הכוננות בכל חלקי הארץ, ובדגש על אזור הדרום, בשל חיסולו של אחמד ג'עברי. המפכ"ל יצא לדרום הארץ, שם הוא צפוי לקיים הערכת מצב עם מפקד מחוז הדרום ניצב יורם הלוי.

18:14 חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי על החיסול: "אנו מברכים את צה"ל על חיסול הרוצח ג'עברי וקוראים להפוך לאבק גם את איסמעיל הניה. כן יאבדו כל אויבך ישראל. חבל רק שלא שמעו להמלצה שלנו לחסל את ג'עברי מייד לאחר שנתגלה חלקו בחטיפת שליט".

17:52 יו"ר מרצ, זהבה גלאון, על החיסול: "מקווה שלא יוביל להסלמה נוספת שתגרום סבל מיותר לתושבי הדרום. הדרך היחידה שתביא את השקט לו זכאים תושבי שדרות ויישובי עוטף עזה היא באמצעות הסדר הפסקת אש ארוך טווח ולא על-ידי חיסולי בכירים".

17:46 בעקבות ההסלמה בדרום הודיעו עיריות אשדוד, באר שבע ונתיבות כי לא יתקיימו מחר לימודים במוסדות החינוך בתחומי הערים.

17:39 ציפי לבני על חיסול ג'עברי: "אני מברכת על החיסול ג'עברי, ראש טרור שהיה במשך זמן רב על הכוונת של צה"ל וחמק מן הירייה. מדובר בחיסול נכון וראוי. ההרתעה של עופרת יצוקה נעלמה ולכן יש לפעול ולהשיב את ההרתעה של צה"ל נגד הטרור ולהביא שקט לתושבי הדרום".

17:38 כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי ראא'ד אל-עטאר, קצין המבצעים הבכיר של חמאס ומפקד גזרת רפיח, חוסל בתקיפה של חיל האוויר בדרום רצועת עזה.

17:36 הנהלת משרד החוץ הוציאה הנחיות לנציגויות ישראל בעולם לגבי המסרים שצריכים להיות מועברים בבירות השונות. השגרירים הונחו להסביר כי "כמיליון אזרחים נמצאים תחת אש אינטנסיבית בשבוע האחרון בפרט, ובשנים האחרונות בכלל, ולישראל שמורה הזכות להגן על עצמה ועל ביטחון אזרחיה".

17:34 אלוף פיקוד העורף, אייל איזנברג, מקיים הערכת מצב כדי לדון באפשרות של שיגורי טילים לעבר ערים באזור המרכז.

17:29 דובר צה"ל אישר כי ההרוג השני באירוע החיסול של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הוא בנו.

17:24 יו"ר קדימה, שאול מופז, על החיסול: "מברך על המדיניות החדשה של חזרה למדיניות החיסולים. זו מדיניות נכונה ואני נותן גיבוי מלא לראש הממשלה להמשיך ולהעמיק את קו המדיניות הזו - לחפש ולהשיג אותם בכל מקום עד שיבינו שאיתנו לא מתעסקים".

17:19 יחימוביץ' על החיסול: "ישראל מאוחדת במלחמה נגד הטרור וכי על המערכת הפוליטית להעניק גיבוי לצה"ל". לדברי יחימוביץ', "אחמד ג'עברי היה ארכי טרוריסט, הקיצוני שבאנשי החמאס ועל ידיו דם של ישראלים רבים, ולכן אחרי ירי בלתי פוסק לעבר תושבי הדרום הפגיעה בו הייתה מוצדקת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דקות לאחר חיסול ג'עברי, עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

17:13 הממשלה, בנימין נתניהו, יכנס הערב את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה מיוחדת בקריה בתל אביב, לנוכח התקיפה הישראלית בעזה והצפי להמשך ההסלמה.

16:46 גורמים במערכת הביטחון ציינו כי קיים חשש מפני שיגור רקטות לעבר מרכז הארץ מרצועת עזה. גורם ביטחוני ציין כי בשעות הערב ייצאו הנחיות ברורות של פיקוד העורף לאזרחים באזורים המאוימים.

16:22 חיל האוויר תקף באזור חאן יונס ורפיח ברצועת עזה. הפלסטינים לא דיווחו על נפגעים.

16:12 בצה"ל אישרו כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, חוסל בתקיפת חיל האוויר בעיר עזה.

15:56 מקורות פלסטינים דיווחו כי חיל האוויר תקף מכונית פלסטינית סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה וכי יש נפגעים.

15:26 רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא נמסר על פצועים או נזק. התרעת "צבע אדום" נשמעה טרם הנפילה.

14:32 גורמים צבאיים העריכו כי ארבע הרקטות שנורו לעבר ישראל שוגרו מאזור סיני.

14:18 ארבע רקטות התפוצצו בתחום המועצה האזורית אשכול. אחת מהן התפוצצה בשטח יישוב ושלוש האחרות התפוצצו בשטחים פתוחים מסביב ליישוב. לא דווח על פצועים או על נזק. טרם הנפילה התרעת "צבע אדום" נשמעה טרם הנפילות.

עקבו בטוויטר אודות מבצע "עמוד ענן":

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
מפקד הזרוע הצבאית של חמאס חוסל בתקיפת צה"ל בעזה
השקט הופר: חמש רקטות התפוצצו במועצת אשכול

בהכנת הידיעה השתתפו טל שלו, יאיר אלטמן ושלומי גבאי

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully