וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל חמאס חוסל בעזה; חשש מירי רקטות למרכז הארץ

גם מאבטחו של ג'עברי נהרג בתקיפה. בתקיפה אחרת ברצועה נהרג בכיר נוסף בארגון במסגרת מבצע צה"ל המכונה "עמוד ענן". חמאס: "הפשע הזה הוא הכרזת מלחמה". צפו בשידור החי

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, חוסל אחר הצהריים (רביעי) בתקיפת צה"ל ברצועת עזה. צה"ל תקף מכונית סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה, ובנוסף לג'עברי נהרג אדם נוסף. דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, אישר את דבר התקיפה ואת חיסולו של ג'עברי. צה"ל תקף בכמה מוקדים נוספים, בהם באזור חאן יונס וברפיח. באחת התקיפות נהרג בכיר נוסף בארגון. גורמי צבא בכירים ציינו כי החיסולים בוצעו במסגרת מבצע לחיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה, המכונה "עמוד ענן".

אש ועשן בעזה לאחר תקיפות צה"ל במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. AP
תקיפות חיל האוויר בעיר עזה, היום/AP

בחמאס אישרו את הדיווח שלפיו ג'עברי, המכונה "אבו מוחמד", חוסל בעזה ביחד עם אחד ממאבטחיו. חמאס טוען אמנם כי ג'עברי משמש כסגנו של מוחמד דף - מפקד הזרוע הצבאית, אולם לפי ההערכות בשנים האחרונות ג'עברי הוא מי שמפקד בפועל על הזרוע הצבאית.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תיעוד חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי בעזה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
תיעוד החיסול של ג'עברי בעזה/דובר צה"ל

בכיר חמאס, חליל אל-חיה, אמר בתגובה כי חיסולו של ג'עברי הוא "פשע" שישראל תשלם עליו מחיר. "האויב הציוני לא מבין הסכמים ולא מכבד החלטות. המערכה שלנו עם האויב - פתוחה. ההתנגדות נמשכת. על האויב להבין שהזרוע הצבאית של חמאס חזקה יותר מכל חיסול של מפקד שלה", ציין. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר: "הפשע הזה הוא הכרזת מלחמה. ישראל תשלם מחיר יקר ותתחרט על הרגע שבו חשבה לבצע את החיסול הזה".

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, העומד בראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, אמר בעקבות החיסול: "אנו מטילים על ממשלת ישראל את ההשלכות לחיסולו של ג'עברי".

עשן מיתמר מעל עזה לאחר התקיפות שבהן נהרג, בין היתר, מפקד הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי, נובמבר 2012. רויטרס
תקיפות חיל האוויר בעזה, היום/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר מסר לוואלה! חדשות כי מבצע החיסול של ג'עברי בוצע בהוראת שירות הביטחון הכללי, אך בפועל הוגדר כמבצע משולב של אמ"ן, השב"כ וחיל האוויר. הגורם הדגיש כי "מרגע שניתן האות על ידי הדרג המדיני לחסל את ג'עברי, התשובה שנתן המודיעין האיכותי הייתה מהירה ביותר כדי להגיע אל היעד".

המכונית שבה נסע מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שחוסל בתקיפת צה"ל בנובמבר 2012. AP
זירת החיסול בעיר עזה, היום/AP

בעקבות החיסול, עלה חשש במערכת הביטחון מפני שיגור רקטות לעבר מרכז הארץ מרצועת עזה. גורם ביטחוני העריך שארגוני הטרור יירו רקטות שיגיעו עד לתל אביב ולפאתיה. לדבריו, בשעות הקרובות ייצאו הנחיות ברורות של פיקוד העורף לאזרחים באזורים המאוימים. עם זאת, ציין הערב דובר צה"ל כי צה"ל תקף עשרות בורות שיגור של רקטות וטילים ארוכי טווח מסוג פאג'ר 5 ו-8 אינץ'.

"צה"ל יצא הערב למבצע עמוד ענן שמטרתו להשיב את השקט לתושבי הדרום ולפגוע בהתעצמות של ארגוני הטרור הפלסטיניים", נמסר בהודעה מטעם דובר צה"ל. "צה"ל נערך לפעילות בימים הקרובים, ובשלב זה נמצא הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בבור יחד עם ראש אמ"ן, אביב כוכבי, ועם ראש מטה חיל האוויר, חגי טופולנסקי". הערב תתקיים הערכת מצב יחד עם מפקד פיקוד העורף אייל אייזנברג, ובסופה יועברו הנחיות אזרחים לצורך מיגון.

שרי הקבינט יתכנסו הערב: "פתיחה למבצע בן כמה ימים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לכנס הערב את שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה מיוחדת בקריה בתל אביב, לנוכח התקיפה הישראלית בעזה והצפי להמשך ההסלמה. גורמים מדיניים העריכו כי התקיפה מהווה מהלך פתיחה למבצע רחב בן כמה ימים, אם וכאשר יחריף חמאס את תגובתו. לדבריהם, צפויה הסלמה וירי טילים לעבר ישראל ביממה הקרובה. אתמול התכנס פורום שרי "התשיעייה" עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ועם שר הביטחון, אהוד ברק, ודן בהחרפת התגובה הישראלית בהתאם להמשך ירי הטילים מעזה. השרים הסמיכו את ראש הממשלה ואת שר הביטחון להחריף את התגובה, ברגע שתימצא ההזדמנות המבצעית המתאימה.

בראיון בסוף השנה שעברה, סיפר ג'עברי - האיש שהעביר את החייל החטוף גלעד שליט משביו בעזה לידי מצרים, וצולם לידו ברגע שחרורו - כי גיבוש עסקת האסירים מול ישראל, שהביאה לשחרורו מהשבי, הייתה "היום המאושר בחייו". ג'עברי, שלא נהג להופיע בתקשורת מחשש שייפגע, סיפר לעיתונאית בקהיר כי האסירים שישראל גירשה לחו"ל אחראים לרציחתם של 596 ישראלים. "הבנו שגירושם הוא הפתרון היחיד שיכול להביא לשחרורם מהכלא, אך הבטחנו ששלומם יובטח ושהם לא ייפגעו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתקיפה נהרג גם אדם נוסף, ככל הנראה אחד ממאבטחיו של ג'עברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אמר ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, כי ההנהגה המצרית שלאחר המהפכה במדינה "לא תאפשר מתקפה ישראלית חדשה על רצועת עזה". במסיבת עיתונאים שקיים הערב, הוסיף הניה: "מצרים לאחר המהפכה היא לא מצרים שלפני כן. מצרים שלאחר המהפכה לא תוכל לתת לגיטימציה למלחמה על עזה". הוא עוד אמר כי ישראל לא הייתה מעזה לתקוף בעזה אילולא הלגיטימציה שהיא מקבלת מארצות הברית והשתיקה של מדינות ערב.

בתום יממה של שקט בדרום, חמש רקטות התפוצצו בצהריים במועצה האזורית אשכול. אחת מהן נפלה בתוך אחד היישובים, וארבע נוספות התפוצצו בשטח פתוח. נזק נגרם לחממה. טרם הנפילה נשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור.

תחילה עלתה ההערכה כי הירי הראשון בוצע מסיני. ההערכה התבססה על זווית הנפילה בשטחי המועצה. לאחר מכן מסר גורם צבאי בפיקוד דרום כי ההערכה היא שהרקטות שוגרו משטח דהנייה שברצועה, קרוב מאוד לגבול ישראל ומצרים, במטרה להטעות את כוחות צה"ל בזיהוי ובגילוי מקור השיגור. עם זאת, מאוחר יותר סיפרו חיילים בשטח כי ראו את שובלי העשן של הרקטות יוצאים מהשטח המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully