וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הכין "מדרגות תגובה" להמשך שיגור הרקטות

14.11.2012 / 0:10

בפיקוד הדרום שומרים על דריכות לקראת אפשרות להסלמה נוספת, ומסרבים לציית ל"כללי המשחק" שמכתיב חמאס. ביקורת במערכת הביטחון על הצבא: "הפגיעה באזרחים עוזרת להצדיק הירי"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(צפו בביקור נתניהו בדרום: "נבחר את העיתוי לגבות מחיר")

בפיקוד הדרום עדיין נשמרת הלילה (רביעי) רמת דריכות גבוהה מאוד, לקראת אפשרות של נסיונות נוספים מצד ארגוני הטרור הפלסטיניים ברצועת עזה לבצע פיגועים נגד אזרחים או חיילי צה"ל. בצה"ל אף הכינו מה שמכונה "מדרגות תגובה" להמשך שיגורי הרקטות מהרצועה.

"חמאס קבע כללי משחק חדשים", אמר אמש לוואלה! חדשות גורם ביטחוני בכיר. לדבריו, לפי אותם כלים שמנסה הארגון להכתיב, הוא לא מוכן שצה"ל יחרוג מ"קו ה-300 מטרים" - קו דמיוני במרחק 300 מטרים ממערב לגדר המערכת, התוחם שטח ביטחוני מיוחד שאסור לתנועת פלסטינים. "על כל 'הפרה', מתכוון חמאס להגיב בהתקפה צבאית", הסביר הגורם. "בנוסף לכך, קבע חמאס, לשיטתו, כי על כל פגיעה באזרחים פלסטינים הוא יגיב בהתקפה צבאית גם כן".

לדברי הגורם, חמאס מבקש להקשיח את העמדה שלו כלפי ישראל בעקבות ביקורת גוברת ברחוב ברצועת עזה על הפגיעה הנמשכת באזרחים בלתי מעורבים, במהלך התקפות צה"ל השונות נגד חוליות הטרור. הגורם הדגיש כי צה"ל אינו מתכוון לציית לאותם כללים שחמאס מנסה לקבוע: "ישראל לא תגלה שום איפוק כלפי התקפות הטרור של חמאס ושאר הארגונים. מכה מנגד תגיע בזמן ובעיתוי שמדינת ישראל תמצא לנכון".

רקטה משוגרת מפאתי העיר עזה, 2009. AP
שיגור רקטות מרצועת עזה/AP

אתמול התארחו באופן מפתיע בפיקוד דרום אלוף הפיקוד לשעבר יואב גלנט, ומפקד אוגדת עזה לשעבר, תת-אלוף (במיל') משה (צ'יקו) תמיר. השניים קיבלו סקירה אודות המתרחש, אך לדברי גורמי צבא, הם הגיעו בעיקר כדי לעודד את המפקדים ולחזק את ידי הקצינים באוגדה.

בתוך כך, גוברת הביקורת מושמעת על ידי גורמים בתוך מערכת הביטחון, בנוגע לאופן התגובות של צה"ל לאורך סבב הלחימה הנוכחי. אחד הגורמים הללו הסביר כי במסגרת פעולות הסיכול של הצבא לאורך הרצועה נפגעים שוב ושוב אזרחים בלתי מעורבים בטרור. בעקבות זאת, לדבריו, מתלהטות הרוחות ומערכת היחסים באזור מידרדרת. "ארגוני הטרור מנצלים את הפגיעה באזרחים על מנת להצדיק את המשך שיגורי הרקטות בשיח עם המצרים", הסביר הגורם, והוסיף כי "הם מסתייעים בהמשך הפגיעה באזרחים כדי לעודד גיוס תרומות מהעולם להמשך פעילות הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully