וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראד התפוצץ בשטח פתוח ליד אשדוד, אין נפגעים

רמי שני

13.11.2012 / 7:21

לאחר שחיל האוויר תקף במהלך הלילה מטרות ברצועה, נורתה רקטה לעבר העיר אשדוד. היא התפוצצה בשטח פתוח בסמוך לעיר. הלימודים בדרום מתקיימים כסדרם

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן דוד,

(צפו ברגע פגיעת הרקטה במפעל בנתיבות, אתמול)

לאחר לילה שקט באופן יחסי, רקטה נורתה הבוקר (שלישי) לעבר העיר אשדוד במה שמסמן כנראה את המשך הלחימה בדרום. הרקטה נחתה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. ייתכן כי מדובר בתגובה לתקיפה הלילה של שני אתרי שיגור רקטות ואתר לאחסון אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה על ידי חיל האוויר. הלימודים בדרום יתקיימו היום כסדרם, גם במכללת ספיר ליד שדרות, זאת מלבד חמשיה בתי ספר שאינם ממוגנים בעיר נתיבות.

מצה"ל נמסר כי התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל, וכי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. הפלסטינים מסרו כי המתקפות כוונו נגד מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס ממזרח לעיר עזה, נגד מוצב נוסף בסמוך למחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה ונגד שטחים ריקים ליד העיר עזה. לא היו נפגעים בכל התקיפות.

הלחימה בדרום - כותרות אחרונות:
הפסקת אש בדרום? בצה"ל "בוחנים דרך ועיתוי לתגובה"
הפלגים בעזה הסכימו: "נגיב בהתאם להתנהלות ישראל"
כיפת ברזל יירטה שתי רקטות מעל נתיבות

רקטה משוגרת מפאתי העיר עזה, 2009. AP
חודש הירי/AP

אתמול בערב נורו שש רקטות מהרצועה לעבר יישובי הדרום. מערכת כיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר אופקים ונתיבות. שלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור, ושלושה בני אדם לקו בחרדה. עוד רקטה התפוצצה באזור שדרות, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בשעות הצהריים התפוצצו שתי רקטות בשטח מפעל קרמיקה בנתיבות. נזק רב נגרם למפעל, ועשרה בני אדם לקו בחרדה. קודם לכן לקו 26 בני אדם בחרדה לאחר שרקטה נחתה בחנות בעיר.

חרף הודעת הפלגים הפלסטיניים אמש, לפיה הם יפעלו בהתאם לתגובה הישראלית, משמע – שקט יגרור שקט, וירי יגרור ירי בחזרה, גורם בכיר במערכת הביטחון הסביר אמש כי המצב בו מתקצרת השהות בין סבבי אלימות בדרום לשלושה שבועות בלבד איננו נסבל מבחינת ישראל, וכי בצה"ל "בוחנים דרך ועיתוי לתגובה". בנוסף, תושבים בעוטף עזה מגבירים את הלחץ על הממשלה להביא לסוף ירי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל

במערכת הביטחון מעריכים כי הירי מצד ארגוני הטרור יימשך גם היום, זאת שכן מחיר הדמים הכבד ששילם הצד השני – 22 הרוגים בחודש האחרון, גבוה, וייאלץ את חמאס שלא לאכוף במלוא הנחישות את המשך השקט, אם ייפסק הירי. עד הבוקר, נמנע צה"ל מלתקוף חוליות משגרי רקטות, זאת בעיקר בשל תנאי מזג האוויר החורפיים המקשים על פעולות סיכול מן האוויר. בצה"ל בוחנים דרכי פעולה שונות, בין היתר חזרה לסיכולים ממוקדים נגד פעילים בכירים בארגוני הטרור. לאחרונה התבטא הרמטכ"ל ואמר בפורום סגור כי הדרג המדיני לא מגביל אותו בשימוש באפשרות של הסיכולים הממוקדים. למרות זאת אמר גורם בכיר כי "צריך להפעיל שיקול דעת. אנחנו בוחנים דרך ועיתוי לתגובה".

  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully