וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ישראל לא הגיבה למזל"ט - בזכות ההרתעה"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס לשיגור המזל"ט האירני לישראל ואמר כי "הנתונים שנאספו מסוגלים לשפר את יעילות מערך הטילים שלנו". הוא קרא לליגה הערבית להגיב על הירי על עזה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דו"צ, עריכה: יותם בן-דוד, עריכה: לירון בארי

(צפו בנסראללה לוקח אחריות על שיגור המזל"ט בחודש שעבר)

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב (שני) למזל"ט האירני ששיגר, לכאורה, ארגונו לפני כחודש וחצי לשטח ישראל כדי לאסוף מידע מודיעיני. "הגענו לנקודה בה האויב הישראלי מדוע ליכולת ההרתעה שיצרנו בלבנון", אמר נסראללה בנאום שנשא בפרבר של הבירה ביירות לציון "יום השהיד" הלבנוני. "נוסחת ההרתעה החדשה הזו שנוצרה בלבנון בידי ההתנגדות מאוחדת באמצעות נוסחת צבא ההתנגדות העממית".

"כושר ההרתעה של לבנון בא לידי ביטוי באמצעות שיגור המזל"ט בידי חיזבאללה", המשיך מזכ"ל חיזבאללה. "ישראל יודעת שהנתונים שנאספו בידי המזל"ט מסוגלים לשפר את היעילות של מערך הטילים של חיזבאללה". לדבריו, "הישראלים לא היו מסוגלים להגיב לאירוע המזל"ט, בזכות ההשפעה של יכולות ההרתעה שיצרנו".

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נואם בפני המון ב"יום השהיד" הלבנוני בפרברי ביירות, 12 בנובמבר 2012. רויטרס
"מה שקורה עכשיו בעזה הוא מבחן קשה למדינות האביב הערבי". נסראללה נואם, הערב/רויטרס

נסראללה התייחס גם להסלמה הנמשכת בימים אלו בדרומה של ישראל. "רצועת עזה מופגזת בכל יום ואף אחד לא הגיב עד עכשיו", אמר. "אנו חוזים באותו חוסר תגובה מצד הליגה הערבית מאז 1982. מה שקורה עכשיו בעזה הוא מבחן קשה למדינות האביב הערבי. כיצד הן יגיבו במצב כזה? אף אחד, למשל, לא הביע כל תמיכה בסודן, מדינה ריבונית, שהותקפה בידי ישראל לאחרונה. איפה הליגה הערבית ומועצת הביטחון של האו"ם?".

נסראללה האשים את ישראל גם בחיסולו של ראש אגף המידע במנגנוני המודיעין הלבנוניים, ויסאם אל-חסן, בחודש שעבר בלב ביירות. "גורמים פוליטיים מסוימים מיהרו להאשים את חיזבאללה בחיסול", אמר נסראללה. "אם יש להם ראיות על הפיצוץ, שיציגו אותן. מה שמפתיע הוא שהם מסרבים לקחת בחשבון את האפשרות שישראל אחראית, בזמן שהם מפנים אצבע מאשימה לעבר חיזבאללה".

תיעוד של מטוסי חיל האוויר מיירטים כלי טיס בלתי מאויש שחדר לשטח שיראל. דובר צה"ל
"ידענו שיפילו את המטוס". יירוט המזל"ט/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום הזהיר מנהיג השלוחה הפוליטית של ארגון חיזבאללה בלבנון, חבר הפרלמנט מוחמד ראאד, כי הארגון מתכונן לנקוט צעד נוסף נגד ישראל. "ההתנגדות האיסלמית מתכוננת לצעד שאחרי המזל"ט, כך שהאויב הציוני יידע שפשעיו לא יזכו למחילה", צוטט ראאד בסוכנות הידיעות הלבנונית.

ימים ספורים לאחר הפלת המזל"ט בשמי ישראל, לקח נסראללה אחריות על שליחת כלי הטיס. לדבריו, הארגון "עתיד להפתיע" את ישראל. "ידענו שיפילו את המטוס", אמר נסראללה. עם זאת, מנהיג חיזבאללה אמר שההישג המשמעותי ביותר הוא שכלי הטיס טס מרחק רב מעל אתרים חשובים ולאורך מסלול מלא מכ"מים. לטענתו, המטוס הגיע עד הכור בדימונה.

לדברי מזכ"ל הארגון, כלי הטיס הוא מטוס אירני שיוצר בלבנון - ולא ברוסיה, בניגוד לכמה הערכות בישראל. לטענת נסראללה, המזל"ט עשה מרחק של מאות קילומטרים עד שחדר למרחב האווירי של ישראל. בנושא אחר, נסראללה ציטט את דברי צה"ל ומערכת הביטחון בישראל, לפיה כלי הטיס אותר כבר מעל הים, ושלל אותה לחלוטין. "הישראלים משקרים לבני עמם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully