וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור איומים על חייו: תוגברה האבטחה על אשכנזי

9.11.2012 / 15:45

במטה הכללי הוחלט להקצות לרמטכ"ל לשעבר רכב משוריין ומאבטחים נוכח האיומים על חייו, בין היתר על ידי ארגון חיזבאללה ששואף לנקום את חיסול עימאד מורנייה

בצה"ל החליטו להגביר את האבטחה סביב הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, ולהעביר לרשותו כלי רכב ממוגן השייך לאחד האישים הבכירים בצה"ל, נוכח האיומים על חייו - כך נודע היום (שישי) לוואלה! חדשות.

ההחלטה התקבלה בעקבות הערכת מצב שנערכה בנושא באגף המבצעים במטה הכללי וביחידה לאבטחת אישים, שאנשיה אחראית לאבטחת הרמטכ"ל לשעבר. לפני כשנה נחשף בוואלה! חדשות כי הוחלט להציב אבטחה על אשכנזי בעקבות חשש שארגון חיזבאללה, בסיוע גורמים עוינים נוספים, ינסה להתנקש בחייו על מנת לנקום את מותו של קצין המבצעים של ארגון הטרור, עימאד מורנייה, שעל פי פרסומים זרים חוסל על ידי אנשי מוסד בדמשק.

מאז חיסול מורנייה בפברואר 2008 התחייב מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, כי הארגון ינקום את מותו על ידי חיסול אישיות שוות ערך למעמדו של מורנייה. בין השמות שהועלו כיעדים אפשריים לחיסול היו ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, וכן אשכנזי. בנוסף לרכב המשוריין הוצמדו לרמטכ"ל לשעבר מאבטחים בארץ וכן בעת שהותו בחו"ל. למרות הקצאת כלי הרכב הצבאי לאשכנזי, לפי שעה הנהג שמסיע אותו הוא אזרח – בניגוד לפקודות ולנהלים בצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "מטעמים ברורים לא נפרט את אמצעי ודרכי האבטחה של בכירי צה"ל בסדיר ובמילואים. החלטות בדבר אבטחת הרמטכ"ל לשעבר נעשות על בסיס צורך, הערכות מבצעית, פקודות ונהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully