וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיפת ברזל ערכה ניסוי מוצלח ביירוט רקטות ארוכות טווח

4.11.2012 / 17:38

"הישג נוסף של העוסקים בשדרוג כיפת ברזל", שיבח שר הביטחון את היכולת שהציגה המערכת ביירוט רקטות גם מטווח בינוני. "זהו מסר ברור לכל מי שמנסה לאיים עלינו בירי רקטות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בתיעוד נדיר של מערכת "כיפת ברזל"

משרד הביטחון קיים סדרת מבדקים שטרם נוסו, כדי לבחון את יכולתה של מערכת "כיפת ברזל" למול איומי רקטות מטווח ארוך ובינוני - כך אישרו היום (ראשון) במערכת הביטחון. סדרת הניסויים הסתיימה בהצלחה ובשבועות הקרובים תימסר מערכת חמישית משודרגת של הסוללה לידי מערך ההגנה האווירי של צה"ל.

"זהו הישג מזהיר נוסף של כל העוסקים בפרויקט שדרוג יכולותיה של 'כיפת ברזל'", בירך שר הביטחון, אהוד ברק, את אנשי משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, ועובדי התעשיות הביטחוניות. "מערכת הביטחון משקיעה תקציבי עתק במערך ההגנה הרב-שכבתית מפני טילים, שאמור להגן תוך מספר שנים על כל שטח ישראל. הצלחת הניסויים היום היא התקדמות משמעותית לקראת השלמת מערכת ההגנה הרב שכבתית ותידרש המשך הקצאת המשאבים לנושא זה".

הדילמה הגדולה: הגנה על בסיסים או אזרחים?

גורם בכיר בתעשייה הביטחונית, שמעורבת בפיתוח המערכות של כיפת ברזל, אמר הערב בשיחה עם וואלה! חדשות כי "סוללת כיפת ברזל היא מערכת צעירה מבחינה טכנולוגית, שיכולותיה מפתיעות אותנו כל פעם מחדש. המכ"ם שנבחן בניסוי הוכיח כי כיפת ברזל מסוגלת להרחיב את שכבות הפעולה שלה מול איומי הרקטות שיש באזור. זהו מסר ברור לכל מי שמתכוון לאיים על מדינת ישראל באמצעות רקטות וטילים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יירוט של כיפת ברזל באשדוד, מרץ 2012. AP
שורת ניסויים מוצלחת. מערכת כיפת ברזל במהלך יירוט/AP

בתוך כך, קיים עדיין ויכוח במערכת הביטחון באשר לאופן הצבת סוללות כיפת ברזל בזמן מלחמה. חלק מבכירי מערכת הביטחון טוענים כי יש להגן על בסיסי צה"ל ומתקנים אסטרטגיים וחלק טוענים כי בראש ובראשונה יש להציב אותן במטרה להגן על יישובים וערים. גורם ביטחוני בכיר מסביר כי בסיסי צה"ל נערכים לרציפות תפקודית במסגרת היערכות לנפילות טילים בבסיסי חיל האוויר ומתקנים רגישים, כדי לשמור על יכולותיו של צה"ל להכות באויב. עוד הוסיף הגורם, כי "העמידה של העורף בזמן מלחמה היא ההצלחה של הצבא שיהיה בחזית או שיתמרן בעומק שטח האויב. מדובר בהחלטה קשה שיש להשאיר בידי הדרג המדיני. הנושא הזה עדיין פתוח".

בצה"ל נערכים לקלוט בשנים הקרובות 12 סוללות נוספות בסיוע תקציבי מיוחד עליו חתם נשיא ארה"ב ברק אובמה, כחלק מתוספת תקציב הסיוע השנתי שניתן למערכת הביטחון. בשלב זה מתקדמות בהתאם לציפיות גם התכניות לפיתוח מערכת "שרביט קסמים", שמיועדת ליירט טילים מטווח בינוני, ובתום פיתוחה אף תהפוך למערכת היחידה בעולם שתהיה מסוגלת ליירט טילי שיוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully