וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוצרים המבקשים להתגייס: "מאיימים על חיינו"

קובי דוד

31.10.2012 / 15:46

נוצרים שהשתתפו בכנס לעידוד גיוס לצה"ל בנצרת טוענים כי קיבלו לאחרונה איומים. "קוראים לנו בוגדים", מספרים, "זה יכול להיגמר באסון". המשטרה ומשרד הביטחון פתחו בחקירה

בזמן שכוחות הביטחון נלחמים על גיוס חרדים לצה"ל, תושבי נצרת המעוניינים לשרת את מדינת ישראל, נלחמים נגד הקהילה הנוצרית-אורתודוקסית, המתנגדת בנחרצות למהלך. חברי הפורום לגיוס העדה הנוצרית הגישו הבוקר (רביעי) תלונה בתחנת משטרת נצרת בשל קבלת איומים על חייהם. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. במקביל גם ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, חיים בן עמי, הנחה את גורמי המשטרה והביטחון הרלוונטיים לפתוח בחקירת האירוע.

"הפכו אותנו למשוא ללעג בעיר. קוראים לנו אנטישמים ובוגדים", סיפר חבר בפורום הגיוס המשרת בכוחות צה"ל בשיחה עם וואלה! חדשות. "פרסמו את שמותינו באתרים בערבית תחת הכותרת 'בוגדים'. כוחות הביטחון חייבים לעשות סוף להתנהגות הנפשעת הזו. זה יכול להיגמר באסון".

מראשית השבוע, נאלצים לספוג תושבי נצרת עילית שהשתתפו בכנס לעידוד גיוס בני העדה הנוצרית לצה"ל, איומים על חייהם. הכנס התקיים באמצע החודש בתיווך אגף הקהילה במשרד הביטחון, יחד עם עיריית נצרת עילית, מאחר שראש עיריית נצרת התנגד בנחרצות לקיימו בין כותלי העיר.

"המטרה של הכנס הייתה לחשוף את בני העדה למערכת הצה"לית", הסביר חבר בפורום המלווה את בני העדה לקראת גיוסם לצבא. "אנחנו נותנים כתף תומכות וליווי אישי לכל מועמד לגיוס". לדבריו, מהרגע בו פורסמה הידיעה על קיום הכנס, גורמים קיצוניים מהקהילה שמו להם ליעד לפגוע בבני העדה המצדדים בגיוס לצה"ל. "אחותי הקטנה רוצה להתגייס, אבל מפחדת שינדו אותה בעיר. יש בלגן שלם בתוך נצרת סביב הגיוס. כל מי שמתגייס לצה"ל נחשב לבוגד".

גם ראש העיר מתנגד: "התוכנית לגייס נוצרים תיכשל"

אפילו ראש עיריית נצרת, ראמז ג'ראיס, פרסם אתמול הודעה המצדדת באותם מתנגדים לגיוס בני הקהילה לצה"ל. "התכנית של הממשלה לגייס נוצרים תיכשל, כפי שהיא נכשלה בשנוות החמישים והשישים", טען. "לתכנית הזו מטרות פוליטיות, ויש להיאבק בה כעם מאוחד ולא בצורה מפולגת, לפי עדות ודתות". הקהילה האורתודוקסית בעיר החליטה באקט מחאתי להחרים את הכומר ג'ובריאל נאדף שהשתתף בכנס, בטענה כי הוא אינו מייצג את עמדת בני העדה.

"אנחנו זוכים לכינויים מעליבים כבר זמן ממושך", סיפר תושב העיר, אבו אמיר. "אני מפחד לשלוח את הבת הקטנה שלי לצה"ל כי היא עלולה להיפגע מאותם קיצוניים". מפקד תחנת נצרת, נצ"מ יוסי חמו, אמר כי הוגשו מספר תלונות של תושבי נצרת בנושא. "כרגע אני מנוע מלמסור פרטים נוספים. אנחנו נמצאים בתחילת החקירה, וטרם נחקרו גורמים המעורבים בנושא".

סגן ראש עיריית נצרת עילית, אלכס גדלקין המלווה את חברי הפורום, הוסיף: "אני מגנה בחריפות את כל הגורמים שתוקפים את החבר'ה שרוצים לשרת בצה"ל, ולהביע נאמנות מלאה למדינת ישראל".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "בעקבות איומים על גורמים העוסקים בקידום השוויון בנטל וגיוס לצה"ל ושירות לאומי, פנה הבוקר ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, חיים בן עמי, לגורמי המשטרה והביטחון הרלוונטיים, על מנת שהנושא ייחקר ויטופל בהקדם. האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון פועל להעצמת הנוער בכלל, להגברת ההזדהות של כל מגזרי החברה ללא הבדל דת גזע ומין ולעידוד השוויון בנטל בכל רחבי הארץ ובכל מגזרי החברה הישראלית. משרד הביטחון לא יסכים שגורמים הפועלים לקידום הנושא יאוימו או יותקפו, ויפעל להעניק את מלוא הסיוע והתמיכה הנדרשים לכל הגורמים המאוימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully