וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פרצו לבסיס צה"ל, הכו חיילים ושדדו רובים

19.10.2012 / 10:11

מחקירה ראשונית עולה כי החשודים חתכו את גדר הבסיס, הגיעו עד הנשקייה, גנבו באיומים ארבעה רובים ונמלטו באמצעות כלי רכב. גורם המעורב בחקירה: "היה לשודדים מבטא ערבי"

הלם בפיקוד צפון: לפנות בוקר (שישי) התקבל דיווח על פריצה לבונקר תחמושת בבסיס מחנה נפתלי הסמוך לצומת גולני. מתחקור ראשוני עולה כי מספר חשודים הגיעו לבסיס, תקפו באלימות חיילים, שדדו באיומים ארבעה רובים כולל תחמושת ונמלטו מהמקום.

גורם צבאי מסר כי "השודדים חתכו את הגדר של הבסיס, הגיעו עד הנשקייה ונמלטו חזרה באמצעות כלי רכב שהגיע לקרבת הבסיס. לא זכור לנו אירוע שכזה בצה"ל בו שודדים חיילים". הבוקר הגיע למקום מפקד המשטרה הצבאית החוקרת, אלוף-משנה חיים ששון, וקיבל דיווח מפורט אודות המידע שנאסף עד כה על השוד.

גרסאות השומרים, שחלקם נזקקו לטיפול רפואי ראשוני במקום, נבדקו מספר פעמים ונבדקת האפשרות שהשודדים קיבלו מידע פנימי שסייע להם לחדור לתחומי הבסיס ולבצע את השוד המזויין. חוקרי המשטרה הצבאית העבירו את פרטי האירוע למשטרת ישראל ולשירות הביטחון הכללי שפתחו בחקירת האירוע כדי לנהל מצוד אחר השודדים.

"כל אירוע הוא בכל השלכות קשות"

גורם שמצוי בפרטי המקרה מסר הבוקר לוואלה! חדשות כי "מדובר באירוע חמור מאוד שמוגדר כעליית מדרגה. לא מדובר בפריצה לבונקר תחמושת באישון לילה אלא בשוד מזויין. צה"ל מנהל מלחמת חורמה נגד גניבות הנשק והתחמושת שעוברים ממחסניו לעבריינים ולארגוני טרור תמורת כסף רב. יש ירידה משמעותית במספר גניבות הנשק אך כל אירוע הוא בעל השלכות קשות".

גורם מהמשטרה הצבאית סיפר כי "החשודים שהגיעו לבסיס היו בעלי מבטא ערבי. אחד מהם הגיע לכניסה ותשאל את החיילת ששמרה בכניסה לבסיס. שאל כל מיני שאלות. הוא ניסה לה בין כמה חיילים נמצאים במקום. אנחנו חושדים כי השודדים שחדרו פנימה קיבלו מידע פנימי מחיילים שמשרתים בבסיס. במקביל לחקירה תיבדק רמת האבטחה של הבסיס והאם הקפידו על רענון הנהלים. היו כאן פערים במעגלי האבטחה".

מדובר צה"ל נמסר כי "המשטרה הצבאית חוקרת חשד שבשעות הבוקר המוקדמות בוצע חדירה ושוד מזויין של ארבעה כלי נשק במחנה נפתלי על פי החשד השוד בוצע תוך הפעלת אלימות והחשודים נמלטו. האירוע ונסיבותיו מצויים בחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully