וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לאולמרט: "הפרקליטות עושה לו סיכול ממוקד"

פנחס וולף

17.10.2012 / 7:05

על רקע כוונת הפרקליטות לערער על הכרעת הדין וגזר הדין במשפט אולמרט, בסביבתו של ראש הממשלה לשעבר מסירים את הכפפות. יועצו של אולמרט: "התערבות גסה בסדרי השלטון במדינה"

מקורבי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מסירים את הכפפות, ומאשימים את פרקליטות המדינה בניסיון סיכול פוליטי נוסף לאולמרט. זאת על רקע הודעת הפרקליטות אמש (שלישי) כי בכוונתה להגיש ערעור לבית המשפט העליון על הכרעת הדין וגזר הדין במשפטו של אולמרט, שזוכה בפרשות "ראשונטורס" ו"מעטפות הכסף" לפני כשלושה שבועות.

אהוד אולמרט נותן הצהרה מחוץ לביתו לאחר גזר הדין , סמפטמבר 2012. עומר מירון
סקרים שנערכו הראו שהוא לא פופולרי. אולמרט/עומר מירון

מהלכם של מקורבי אולמרט מתבצע גם על רקע התלבטותו של ראש הממשלה לשעבר בנוגע לחזרתו לזירה הפוליטית והניסיון לרוץ בראש מפלגת מרכז-שמאל מאוחדת מול ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "הפרקליטות כבר הורידה פעם אחת ראש ממשלה מכהן, ובית המשפט קבע זאת מפורשות ואף מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות בעניין זה", אמר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, בשיחה עם וואלה! חדשות.

"הפרקליטות צריכה להכות על חטא"

לדברי דן, "במקום שהפרקליטות תכה על חטא ותפעל כדי שהתערבות כל כך גסה בסדרי השלטון של מדינת ישראל לא תקרה שוב, היא עושה זאת כעת שוב. שוב אנחנו מוצאים עצמנו במצב שהפרקליטות מנסה לעשות סיכול נוסף ושוב להתערב בהליך דמוקרטי במדינת ישראל, והפעם זה אחרי זיכוי מהדהד. התערבות כל כך גסה של הפרקליטות בפעם השנייה ביסודות הדמוקרטיה של מדינת ישראל אמורה להדיר שינה מכל אזרח במדינה".

בימים האחרונים אולמרט מתלבט: מצד אחד הוא מאוד רוצה לקפוץ שוב לביצה הפוליטית המבעבעת. מצד אחר, גם בלי קשר לכוונת הפרקליטות להגיש ערעור לבית המשפט העליון, מצבו הציבורי לא טוב. סקרים שנערכו הראו שהוא אינו פופולרי, וגם סקר וואלה! חדשות שפורסם אמש קבע כי מפלגה מאוחדת בראשותו, ובהשתתפות מופז, לבני ולפיד, תקבל 23 מנדטים בלבד – שלושה מנדטים יותר מהנתונים, אם לפיד וקדימה ירוצו בנפרד. עם זאת, אם דרעי יעמוד בראש ש"ס – כפי שמסתמן – ייתכן שהוא יוכל להזיז לפחות עשרה מנדטים מגוש הימין לגוש השמאל, לסכן את שלטונו של נתניהו, ולאפשר לאולמרט להחליפו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully