וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארין לה פן: לאסור חבישת כיפות ורעלות בציבור

מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת טוענת כי יש לאסור חבישת כל כיסוי ראש דתי בחנויות, בתחבורה ציבורית וברחובות, כמו גם תפילה בציבור. מנהיג המועצה היהודית: "קנאות חילונית"

בעוד המתיחות הדתית בשיאה בשל האיורים של הנביא מוחמד שפורסמו בימים האחרונים, ראש המפלגה הימנית הקיצונית בצרפת, מארין לה פן, קראה אתמול (שישי) לאסור על חבישת כיפות ורעלות בציבור. בראיון לעיתון הצרפתי "לה מונד", אמרה לה פן כי יש לאסור כיסויי ראש דתיים "בחנויות, בתחבורה ציבורית או ברחוב".

כשנשאלה אם האיסור על כיסויי ראש צריכה לכלול גם כיפות, אמרה לה פן: "מובן שאם הרעלה אסורה, יש לאסור גם על חבישת כיפה בציבור". כמו כן, היא שבה וקראה לאסור תפילות בציבור, אוכל כשר או חלאל (דרישת האיסלם לבשר המותר לאכילה) בבתי ספר, ומימון של מסגדים בצרפת על ידי ממשלות זרות.

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, גינה את דבריה ואמר כי "כל מה שמפלג אנשים ומפריד ביניהם אינו הולם, ועלינו ליישם את החוקים, החוקים היחידים שאנחנו מכירים - חוקי הרפובליקה והחילוניות". מנהיג המפלגה הימנית UMP, ג'אן פרנסואה קופ, טען כי לה פן אינה מבינה את המסורת החילונית. "היא מעוניינת לאסור כל סימן לדת ברחובות, החל מהרעלה והכיפה, אולם בדרך זו, היא מראה כי היא לא מבינה דבר בחילוניות. חילוניות אינה עקירת כל ביטוי דתי בחברה", אמר.

אילוסטרציה. שרון בוקוב
אילוסטרציה/שרון בוקוב

ריצ'ארד פרסקיה, העומד בראש המועצה היהודית המרכזית בצרפת, ה-CRIF, אמר כי הצהרותיה של לה פן מראות שישנם "קנאים חילוניים בדיוק כפי שיש קנאים דתיים. כמובן, אני מתנגד לשניהם". מהמועצה המוסלמית המרכזית, ה-CFCM, נמסר כי נציגת הימין הקיצוני מעוניינת "לכונן משטר טוטליטרי בצרפת".

תמכה גם באיור הלועג למוחמד

לה פן בת ה-44 הפתיעה כשהצליחה לזכות עם מפלגתה ב-18% מהקולות בסיבוב הראשון בבחירות האחרונות לנשיאות, וידועה בעמדתה נגד מהגרים. היא אף הביעה תמיכה במגזין "שרלי הבדו", על פרסום איורים הלועגים לאנשי דת, זאת על אף שהיא עצמה נמצאת בימים אלה בהליכים משפטיים נגד המגזין, על כתבת פרופיל לא מחמיאה שפרסם אודותיה.

עטיית בורקות, המכסות את כל הפנים, כבר נאסרה בצרפת לפני כשנה וחצי, בחוק שיזם הנשיא ניקולא סרקוזי. על פי החוק, נאסר על נשים (או בני אדם בכלל) להופיע בציבור כשפניהם מוסתרים לחלוטין - בין היתר על ידי כיסויי ראש מוסלמיים מסוימים, כגון "בורקה" או "ניקאב" - כדי לאפשר את זיהויים על ידי רשויות החוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully